2017. 02. 21. kedd
: 308 Ft   : 292 Ft Benzin: 366 Ft/l   Dízel: 376 Ft/l   Írjon nekünk HADITECHNIKA

Magyar harckocsik a tanpályán

Art of WAR  |  2008-03-21 12:17:00

Félelmetes. Ez az egy szó is tökéletesen kifejezi azt az érzést, amit egy T-72 –es harckocsi látványa kelt az emberben. Még mozdulatlanul is tiszteletet parancsoló a több tíz tonnás monstrum. Hát még ha elindul... Márpedig Tatán elindultak a lánctalpasok, hiszen március 17-19 között vezetési gyakorlatot tartottak az MH 25. Klapka György Lövészdandár Harcitámogató Zászlóaljánál. Vagyis annál az alegységnél, amelyik - a Bakony Harckiképző Központ mellett - még rendelkezik harckocsikkal. Egészen pontosan egy harckocsi századdal.

A dandár gyakorlóterén végrehajtott vezetési gyakorlat célja az évente kötelező osztályos fokozatok megvédésén túl az újonnan harcjármü-vezetői beosztásba került katonák kiképzése, vezetői engedélyük megszerzése, és nem utolsósorban az állomány összekovácsolása volt. A kifejezetten lánctalpas eszközök részére kijelölt pályán a vezetőknek - osztályos fokozatuktól függően – különböző szintidőknek megfelelve kellett végighaladni. A feladatvégrehajtást nehezítette, hogy a pályán különböző akadályokat is le kellett küzdeniük, úgymint aknamezőn, illetve nyitott átjárón való átkelés. Az akadályok között szerepelt még tüzelőállás elfoglalása, szük átjáró leküzdése, és a kijelölt nyompályán történő átkelés is.

- Persze a hibátlan végrehajtás sem elegendő, hiszen a harmadosztályú vezetőknek az előírt szintidő tartásához legalább óránkénti 19 kilométeres átlagsebességet kell tartaniuk - mondta el a gyakorlótéren Tóth András főhadnagy a harckocsiszázad parancsnokhelyettese.

Eközben a vezetési pályán, az eddig pihenő szörnyetegek életre keltek. Adamek Zoltán főtörzsőrmester oktatóvezető parancsára Láng Csaba szakaszvezető beindította motort. A szakaszvezető szimulátoron már többször irányította a monstrumot, de a mostani volt az első „éles” vezetése. A gyakorlat előkészítettségét és az elméleti oktatás magas színvonalát jelzi, hogy Láng szakaszvezető minimális hibákkal teljesítette a pályát. Az első osztályú vezetők viszont hibátlanul, sebészi pontossággal vezették a 41 tonna feletti jármüveket, a „simább” terepszakaszokon elérve akár az 50 km/óra sebességet is.

Ha tetszett a cikk, kövesse a
Háború Művészetét a Facebookon!
2017-02-08 09:16:55
A második világháború vérzivataros évei után pár hónappal, 1946. február 6-án Bay Zoltán és tudóscsoportja hatalmas horderejű bejelentést tett. Radarjelek segítségével sikerült megmérniük a Föld-Hold távolságot, ezzel megalapozva a modern rádiócsillagászatot.
2017-02-06 14:26:51
Az Orosz Fekete-tengeri Flotta tengeralattjáró-elhárító korvettjéről adtak le lövéseket az Ukrán Haditengerészet An-26-osára – a teherszállító éppen az ogyesszai gázmezők partmenti területe fölött repült.
2017-02-02 12:05:53
Február 3-án lesz a hivatalos búcsúztatása a világ első nukleáris meghajtású repülőgép-hordozójának, az USS Enterprise-nak. A hordozó kulcsfontosságú szereplője volt több fontos eseménynek, így az 1962-es kubai rakétaválságnak, de a részt vett az iraki és az afganisztáni missziókban is.
   MÁSOK ÍRTÁK
2017. 02. 21., 14:16
A fegyverkereskedelem a hidegháború óta nem látott szintre emelkedett a legutóbbi öt évben a világban.
2017. 02. 15., 09:29
Napjaink folyamatosan változó világában is a régi értékek, így a bajtársiasság, a bátorság, az önfeláldozás, a közösségért való kiállás a legfőbb katonai erények – fogalmazott dr. Simicskó István honvédelmi miniszter február 14-én, Budapesten, a haderő éves értékelő és feladatszabó vezetői értekezletén.
2017. 02. 13., 09:37
Amikor minden veszni látszott, Ernest E. Evans sorhajóhadnagy teljes gőzzel a japán flottára rontott.
2017. 02. 10., 09:20
Nincs is olyan messze határainktól a legközelebbi nukleáris támaszpont.

  JETfly Magazin

Az Air&Cosmos újság a napokban tette közzé a hírt, miszerint rövidesen múzeumba kerülnek az A320-as, az A340-es és az A380-as utasszállító repülőgépek prototípusai.