2017. 05. 29. hétfő
Magdolna
: 308 Ft   : 275 Ft Benzin: 366 Ft/l   Dízel: 376 Ft/l   Írjon nekünk HADITECHNIKA

Magyar harckocsik a tanpályán

Art of WAR  |  2008-03-21 12:17:00

Félelmetes. Ez az egy szó is tökéletesen kifejezi azt az érzést, amit egy T-72 –es harckocsi látványa kelt az emberben. Még mozdulatlanul is tiszteletet parancsoló a több tíz tonnás monstrum. Hát még ha elindul... Márpedig Tatán elindultak a lánctalpasok, hiszen március 17-19 között vezetési gyakorlatot tartottak az MH 25. Klapka György Lövészdandár Harcitámogató Zászlóaljánál. Vagyis annál az alegységnél, amelyik - a Bakony Harckiképző Központ mellett - még rendelkezik harckocsikkal. Egészen pontosan egy harckocsi századdal.

A dandár gyakorlóterén végrehajtott vezetési gyakorlat célja az évente kötelező osztályos fokozatok megvédésén túl az újonnan harcjármü-vezetői beosztásba került katonák kiképzése, vezetői engedélyük megszerzése, és nem utolsósorban az állomány összekovácsolása volt. A kifejezetten lánctalpas eszközök részére kijelölt pályán a vezetőknek - osztályos fokozatuktól függően – különböző szintidőknek megfelelve kellett végighaladni. A feladatvégrehajtást nehezítette, hogy a pályán különböző akadályokat is le kellett küzdeniük, úgymint aknamezőn, illetve nyitott átjárón való átkelés. Az akadályok között szerepelt még tüzelőállás elfoglalása, szük átjáró leküzdése, és a kijelölt nyompályán történő átkelés is.

- Persze a hibátlan végrehajtás sem elegendő, hiszen a harmadosztályú vezetőknek az előírt szintidő tartásához legalább óránkénti 19 kilométeres átlagsebességet kell tartaniuk - mondta el a gyakorlótéren Tóth András főhadnagy a harckocsiszázad parancsnokhelyettese.

Eközben a vezetési pályán, az eddig pihenő szörnyetegek életre keltek. Adamek Zoltán főtörzsőrmester oktatóvezető parancsára Láng Csaba szakaszvezető beindította motort. A szakaszvezető szimulátoron már többször irányította a monstrumot, de a mostani volt az első „éles” vezetése. A gyakorlat előkészítettségét és az elméleti oktatás magas színvonalát jelzi, hogy Láng szakaszvezető minimális hibákkal teljesítette a pályát. Az első osztályú vezetők viszont hibátlanul, sebészi pontossággal vezették a 41 tonna feletti jármüveket, a „simább” terepszakaszokon elérve akár az 50 km/óra sebességet is.

Ha tetszett a cikk, kövesse a
Háború Művészetét a Facebookon!
Ha lemaradt volna erről:

Még több friss hír

2017-05-19 10:41:02
A Polish Armaments Group-hoz tartozó Nitro-Chem S.A. vegyi üzem a Rheinmetall Defence-hez tartozó RWM Italia céggel közösen gyárthat Mk-82 és Mk-84 jelzésű bombákat a lengyel F-16-osok számára a lengyelországi Bydgoszcz-ban.
   MÁSOK ÍRTÁK
2017. 05. 26., 09:44

Éleslövészetet tartottak a központi gyakorlótéren

Az MH 25. Klapka György Lövészdandár 101. Tüzérosztálya és 36. Páncéltörő Rakétaosztálya közvetlen irányzású lövészetet hajtott végre május 25-én, csütörtökön a Magyar Honvédség Központi Gyakorlótéren.
2017. 05. 25., 13:46
Galéria a Fire Blade helikopteres hadgyakorlat zárónapjáról.
2017. 05. 23., 10:04
Precíz mentés slágerekkel: felkészült forgószárnyasok versenyeztek a német bázison.
2017. 05. 22., 12:44
Donald Trump amerikai elnök május 20-ai Szaúd-Arábiai látogatása mega üzletet hozott az Egyesült Államok két legnagyobb katonai gyártójának, a Lockheed Martinnak és a Boeingnak.

  JETfly Magazin

2017. május 28-án az irkutszki repülőgépgyár területéről levegőbe emelkedett az első MSz-21-300 típusú utasszállító repülőgép. A repülés 30 percig tartott, melyet többnyire 1 000 méter magasan töltött el.