2017. 03. 23. csütörtök
Emőke
: 309 Ft   : 286 Ft Benzin: 366 Ft/l   Dízel: 376 Ft/l   Írjon nekünk HADITECHNIKA

Kövesd a sárga szalagot!

Art of WAR  |  2010-06-25 09:40:31

A MH 25. Klapka György Lövészdandár immár negyedik alkalommal rendezte meg hagyományteremtő, hagyományőrző teljesítménytúráját, a Szent László Menetet. A magyar gyalogság védőszentjének napja alkalmából megrendezett versenyen az afganisztáni OMLT-be Tatán készülődő váltás is részt vett.

A teljesítménytúrán több szakasz közül választhattak a résztvevők: az arany meneten 73, az ezüstön 53, a bronzon pedig 32 kilométert kellett megtenniük az indulóknak – volt, aki így 4-5 órás túrára, és volt, aki 17 órás menetre vállalkozott. A versenyen négy, illetve nyolc fős csapatok (katonák és rendőrök) indultak, és idén először tizenkét civil – köztük egy szlovák állampolgár - is bekapcsolódott a menetbe: a 170 fő mellett útnak indult az Afganisztánban szolgáló OMLT következő állománya is, akik feladata az afgán zászlóalj felkészítése lesz. A versenyzők táskáinak súlyát ezúttal nem határozták meg előre, de minden bizonnyal így sem volt könnyü a hátizsák, hiszen esőköpeny, élelem és víz, váltóruha és váltás zokni, elemlámpa és láthatósági mellény is került a csomagokba.

„Szeretettel köszöntök minden őrült vállalkozó kedvü versenyzőt”, kezdte meg üdvözlőbeszédét Zsótér János főtörzszászlós a versenyzők reggeli eligazításán, a tatai laktanyában. A főtörzszászlós a versenyzőknek úgy fogalmazott: a menet mindenki számára arról szól, hogy a kitüzött célt teljesítsék. A menetelők Farkas Róbert főtörzszászlóstól, a rendezvény főkoordinátorától az eligazításon megtudták: az úton a sárga szalagot kell követni. A szervező ismertette az útvonalat, a versenyzők megtudták, hol találják a tájfutó bójákat, valamint azt is, hogy az adott bélyegzőket hol kell használni. A főtörzszászlós még néhány szót szólt a vízvételi lehetőségekről, a láthatósági mellény szükségességéről és a természetvédelmi területekről, valamint az egyik legfontosabb dologról, a segélyhívóról, melyet egészségügyi probléma, sérülés esetén lehetett hívni.

Amíg a versenyzők átvonultak az alakuló térre, egy AC/DC sláger lelkesítette a felkészülő csapatokat és egyéni menetelőket, majd nem sokkal később Huszár János dandártábornok, az Összhaderőnemi Parancsnokság Szárazföldi Haderőnem parancsnokhelyettese köszöntette a csapatokat. A tábornok beszédében azt mondta a versenyzőknek: a menet jó lehetőség azoknak, akik szeretnék határaik, elszántságuk és erőnlétük határait kipróbálni. „Számunkra, katonák számára a menet olyan megmérettetést is jelent, melyet a katonai képzés egyik módjaként tartjuk számon. A katonák a feladatot úgy teljesítik, hogy közben tudják, hogy egy-egy menet végén kötelességük harcra kész állapotban elérni a célt”, mutatott rá Huszár János, aki a végén azt mondta: mindenki győztes, aki valahogyan teljesíti a feladatot. A tábornok ezek után néhány, a levegőbe célzott lövéssel útnak indította a csapatokat: elsőként az egyéni civil versenyzők álltak rajthoz, majd a tájfutók és az egyéni rajtolók, végül pedig a csapatok. Az indulók között volt többek között az Összhaderőnemi Parancsnokság 43-as Híradó és Vezetéstámogató Ezred vegyes csapata - élén az egység tábori lelkészével-, de a rajthoz állt a Tereptündérek csapatnevet viselő hölgytársaság is.

„A menet nem cél, hanem eszköz”, magyarázta már a verseny megkezdése után Zsótér főtörzszászlós, aki hozzátette azt is, hogy Napóleon napi 50-60 kilométert meneteltetett csapataival – a főtörzszászlós szerint így tudta legyőzni ellenségeit.

Délidőtájt minden csapat és egyéni versenyző útnak indult a rajttól, hogy aztán különböző ellenőrző pontokon haladjanak át. A versenyzők a Baji vadászházat, az Aknatorony kilátót, a Turul emlékmüvet, Pusztamarótot és Vértestornyát is érintve meneteltek, ki-ki a maga tempójában, sétálva, vagy épp elszántan futva.

Ha tetszett a cikk, kövesse a
Háború Művészetét a Facebookon!
Ha lemaradt volna erről:

Még több friss hír

2017-03-13 15:40:22
A német védelmi minisztérium a napokban döntést hozott arról, hogy az amerikai Northrop Grumman vállalattól MQ-4C Triton típusú pilóta nélküli repülőeszközöket vásárol. A Tritonok leszállítása 2025 után kezdődik meg.
2017-03-10 11:38:40
2017. február 27-én levegőbe emelkedett a legújabb kínai felderítő és csapásmérő feladatokra is alkalmas Wing-Loong II típusú drón. A pilóta nélküli repülőgép összesen 31 percet töltött a levegőben.
2017-03-09 10:16:04
Az INS Viraat repülőgép-hordozó után az Indiai Haditengerészet újabb ikonikus, szovjet gyártmányú eszközétől válik meg a közeljövőben, ugyanis március 29-én az INS Rajali légibázison elbúcsúztatják a Tu-142M nagy hatótávolságú tengerészeti felderítő repülőgépeket.
2017-03-08 15:10:24
Indiai küldöttség tárgyalt a Novoszibirszki Légijármű-javító Üzemben (NARZ) február végén. Az előzetes tárgyalások pontosítása után szerződést írtak alá a gyárral, melynek értelmében 30 darab Mi-17-1V helikopter nagyjavítására kerül sor.
2017-03-07 10:33:32
Komoly képességnövekedést jelent az MH 12. Arrabona Légvédelmi Rakétaezred számára az MBDA Mistral légvédelmi rakétarendszer továbbfejlesztése. Új generációs rakéták és kamerarendszerek érkeztek Győrbe, de a fejlődés még csak most kezdődik el igazán.
   MÁSOK ÍRTÁK
2017. 03. 23., 09:31
Hét Bács-Kiskun megyei katona is tagja az ENSZ ciprusi békefenntartó missziója következő váltásának. Valamennyien a kecskeméti repülőbázison dolgoznak, egy év külszolgálatot vállaltak.
2017. 03. 16., 11:39
A magyar katonák eddig is bebizonyították, hogy tudásban, felkészültségben bármikor felveszik a versenyt más nemzetbeli bajtársaikkal.
2017. 03. 14., 11:01
A bukaresti szociálliberális kormány hatályon kívül fogja helyezni az előző szakértői kabinet holland hadihajók beszerzéséről szóló határozatát.
2017. 03. 10., 10:25
A Magyar Honvédség szeretné megnyugtatni a lakosságot, hogy semmilyen veszély nem fenyegeti a szentendrei laktanya környékén sétálókat.

  JETfly Magazin

Megkezdődtek az MH 59. Szentgyörgyi Dezső Repülőbázis kettős célú hasznosításra történő átalakításának előkészületei. A tervek szerint 2018 végére kell megfelelnie a katonai és polgári gépeket fogadó repülőtérre vonatkozó civil szabályzóknak és elvárásoknak.