2016. 12. 11.
Árpád
: 314 Ft   : 296 Ft Benzin: 352 Ft/l   Dízel: 365 Ft/l   Írjon nekünk HADITECHNIKA

Légi benzinkút – újabb fejlemények az utántöltőgép-tenderen

Art of WAR  |  2007-09-28 19:18:00

Az USA légierejének utántöltőgép-tenderén induló Northrop Grumman elképzelései szerint a negyvenmilliárd dolláros üzlet elnyerése esetén az ajánlata alapját képező A330-200 típusról áttér a 200F, azaz teherszállító változatra. Az átállás egyik további következménye lehet, hogy ezzel újabb lehetőséget teremt a KC-30 konzorciumban tagként jelen lévő General Electric Aviation számára, hogy az A330-200F-flotta harmadik számú hajtómű-beszállítója lehessen.

Az ajánlatban az A330-200 utasszállítóból „házilag” áthalkított teherszállító szerepel, amelybe rakodásra szolgáló rámpát építettek, illetve a felső fedélzet egyes pontjain megerősítették a padlólemezeket. Az utasszállító változat mellett abból az egyszerü okból döntöttek, hogy az ajánlat megtételekor az A-330-200F még nem rendelkezett üzemeltetővel, illetve megemelte volna az eredeti ajánlatban szereplő összeget. Mindamellett mostanra az A300-200F típus már kiforrottnak számít, és számos elégedett üzemeltetővel rendelkezik, így a Northrop joggal feltételezi, hogy a  teherszállító változat vonzó lehet a légierő számára.Ha a Northrop nyeri a tendert, akkor ezzel egyedülálló lehetőséget teremtene a GE-nek, amely júniusban közölte, hogy nem vesz részt a gyári A330-200F hajtómü beszállítói versenyén. Így ezen a piacon a Pratt & Whitney és a Rolls-Royce egyedül versenyezhet. A KC-X tender elnyerése azt jelentené, hogy GE az USAF költségére integrálhatná hajtómüvét teherszállítóra.Mint már beszámoltunk róla, a Northrop a Boeing KC-767-200LRF gépével versenyez a 179 repülőgép beszerzéséről szóló tenderen. Az USA légiereje jelenleg azt tervezi, hogy a korábbi szeptemberi időpont helyett az év végén hirdetné ki a tender győztesét.A nagyobb KC-30 több üzemanyag szállítására képes, valamint nagyobb a hatótávolsága, mint a KC-767-nek, a Boeing azonban azzal érvel, hogy a kisebb repülőgép nagyobb rugalmasságot kölcsönöz majd az USAF-nak. A Northrop ezt az érvet határozottan cáfolja. Meglátásuk szerint a KC-30-as teljes üzemanyag-terheléssel a világ 625 repülőteréről tudna üzemelni, ezzel szemben a KC-767-es csak 465-ről.

Ha tetszett a cikk, kövesse a
Háború Művészetét a Facebookon!
Ha lemaradt volna erről:
   MÁSOK ÍRTÁK
2016. 12. 07., 09:44

Tank nap Szlovákiában

Tank Nap Trenčianske Stankovce-ben, haditechnikai bemutatókkal. 2016. július.
2016. 12. 05., 16:22

A Tomcat nyomában

1976 szeptemberében Skócia közelében rendezték meg a Team Spirit ’76 tengeri hadgyakorlatot, amelynek a USS John F. Kennedy repülőgép-hordozó is részese volt.
2016. 11. 29., 11:51

Feltalálták a drónszelídítő puskát

Ahogy a drónok egyre elterjedtebbé válnak, úgy használják őket egyre többen bűncselekmények elkövetésére.
2016. 11. 25., 09:20

Bács-Kiskun megye katonásan teljesít a toborzásban

A katonai toborzás elmúlt másfél évtizede alkalmából szerveztek ünnepséget csütörtökön Kecskeméten, az egyetem GAMF Karán.

  JETfly Magazin

2016. december 7-én, helyi idő szerint este 6 óra körül az Egyesült Államok tengerészgyalogsága (USMC) elveszítette egyik Japánban állomásozó pilótáját és F/A-18 Hornet repülőgépét.