2017. 04. 27. csütörtök
Zita
: 313 Ft   : 287 Ft Benzin: 366 Ft/l   Dízel: 376 Ft/l   Írjon nekünk HADITECHNIKA

Légi benzinkút – újabb fejlemények az utántöltőgép-tenderen

Art of WAR  |  2007-09-28 19:18:00

Az USA légierejének utántöltőgép-tenderén induló Northrop Grumman elképzelései szerint a negyvenmilliárd dolláros üzlet elnyerése esetén az ajánlata alapját képező A330-200 típusról áttér a 200F, azaz teherszállító változatra. Az átállás egyik további következménye lehet, hogy ezzel újabb lehetőséget teremt a KC-30 konzorciumban tagként jelen lévő General Electric Aviation számára, hogy az A330-200F-flotta harmadik számú hajtómű-beszállítója lehessen.

Az ajánlatban az A330-200 utasszállítóból „házilag” áthalkított teherszállító szerepel, amelybe rakodásra szolgáló rámpát építettek, illetve a felső fedélzet egyes pontjain megerősítették a padlólemezeket. Az utasszállító változat mellett abból az egyszerü okból döntöttek, hogy az ajánlat megtételekor az A-330-200F még nem rendelkezett üzemeltetővel, illetve megemelte volna az eredeti ajánlatban szereplő összeget. Mindamellett mostanra az A300-200F típus már kiforrottnak számít, és számos elégedett üzemeltetővel rendelkezik, így a Northrop joggal feltételezi, hogy a  teherszállító változat vonzó lehet a légierő számára.Ha a Northrop nyeri a tendert, akkor ezzel egyedülálló lehetőséget teremtene a GE-nek, amely júniusban közölte, hogy nem vesz részt a gyári A330-200F hajtómü beszállítói versenyén. Így ezen a piacon a Pratt & Whitney és a Rolls-Royce egyedül versenyezhet. A KC-X tender elnyerése azt jelentené, hogy GE az USAF költségére integrálhatná hajtómüvét teherszállítóra.Mint már beszámoltunk róla, a Northrop a Boeing KC-767-200LRF gépével versenyez a 179 repülőgép beszerzéséről szóló tenderen. Az USA légiereje jelenleg azt tervezi, hogy a korábbi szeptemberi időpont helyett az év végén hirdetné ki a tender győztesét.A nagyobb KC-30 több üzemanyag szállítására képes, valamint nagyobb a hatótávolsága, mint a KC-767-nek, a Boeing azonban azzal érvel, hogy a kisebb repülőgép nagyobb rugalmasságot kölcsönöz majd az USAF-nak. A Northrop ezt az érvet határozottan cáfolja. Meglátásuk szerint a KC-30-as teljes üzemanyag-terheléssel a világ 625 repülőteréről tudna üzemelni, ezzel szemben a KC-767-es csak 465-ről.

Ha tetszett a cikk, kövesse a
Háború Művészetét a Facebookon!

Még több friss hír

2017-04-19 10:02:21
2017. február 3-án az Egyesült Államok tengerészetének hajóregiszteréből törölték az USS Enterprise-t, azaz becenevén a Big-E-t.
2017-04-12 11:12:52
A fehérorosz Belta hírügynökség a napokban tette közzé, hogy 2017. április 7-én újabb Mi-8MTV-5 típusú forgószárnyasokat vehetett át az ország légiereje. A helikopterek a Macsulisah légibázisra érkezek, összesen 6 példány.
2017-04-05 09:24:10
A NATO-tag Lengyelország – földrajzi fekvésénél és történelménél fogva – jogosan tekint aggodalommal keleti határain túlra. Az észak-atlanti szövetség és Oroszország szembenállása egyre fokozódik, s ennek megfelelően a lengyel védelmi képesség, így a légvédelem erősítése sem maradhat el.
   MÁSOK ÍRTÁK
2017. 04. 27., 16:35
Az oroszországi javíttatás mellett amerikai használt Black Hawkokra is van ajánlat.
2017. 04. 26., 11:39
Látogatás a besti Museum Wings of Liberation-ban.
2017. 04. 25., 09:56
A USS Tang nevű amerikai tengeralattjáró 1943-ban merült először a víz alá, és a második világháború végéig csaknem húsz japán hajót süllyesztett el.
2017. 04. 24., 10:13
A volt NDK és NSZK határán található múzeum galériája, Németország, 2017. április.

  JETfly Magazin

Hamarosan 6 darab MiG-29-essel bővül a Szerb Légierő – ennek apropóján elevenítette fel a sajtó az egykori Jugoszlávia korábbi MiG-29-esei beszerzésének kulisszatitkait.