2017. 04. 26. szerda
Ervin
: 312 Ft   : 286 Ft Benzin: 366 Ft/l   Dízel: 376 Ft/l   Írjon nekünk HADITECHNIKA

Excalibur – különleges robotrepülőgép készült

Art of WAR  |  2007-10-05 20:55:00

Excalibur a neve annak az új robotrepülőgépnek, amely a jelenleg fegyverekkel is ellátott robotrepülőgépek és az A-10 csatarepülő közötti űrt hivatott kitölteni. Amennyiben a típust rendszeresítik, akkor legkorábban a következő évtized elején lehet majd a levegőben látni.

A hétméteres fesztávolságú és 1200 kg maximális felszállósúlyú gép összesen 180 kilogrammnyi hasznos terhet, azaz leginkább fegyverzetet képes magával vinni. A gépet eleve úgy tervezték, hogy gond nélkül fogadni tudja a Hellfire, APKWS II és SPIKE rakétákat, valamint a Viper Strike precíziós siklóbombát. A jövőben valószínüleg az SDB bombát is látni fogjuk majd rajta. Az Excalibur meglehetősen sokoldalúnak ígérkezik, hiszen képes lesz függőlegesen fel- és leszállni (VTOL), nagy terhelésnél megelégszik rövid felszállóúttal, illetve a hagyományos leszállásnál sem kell túlméretes pályában gondolkodni (STOL/STOVL). Képes lesz arra, hogy meglehetősen gyorsan elérje célterületét (max. sebesség 850 km/h), illetve igen kis sebességgel, mindössze 180 km/h-val járőrözzön egy terület felett. Ennek köszönhetően lényegesen gyorsabban érhet egy terület fölé, mint bármelyik helikopter, illetve gyorsabb az A-10 csatarepülőnél is. Az Excalibur sok tekintetben nem lesz szokványos. A földön a fegyverek a szárny fölötti pilonokon helyezkednek el, hogy így védve legyenek az esetleges felverődésektől. Felszállás után a gép egyszerüen a hátára fordul, s úgy repül tovább, így a fegyverek is a megszokott helyükre, azaz a szárny alatti pilonra kerülnek. A meghajtásról egy sugárhajtómü gondoskodik, amely elfordítás után egyben a függőleges felszálláshoz szükséges felhajtóerőt is termeli. A gépet ilyenkor három, akkumulátorról müködtetett, vízszintesen elhelyezett rotor tartja egyensúlyban. A sugárhajtómünek köszönhetően az Excalibur lényegesen magasabban közlekedhet, mint a jelenleg használt robotrepülőgépek legtöbbje, s akár 13 km magasságban is járőrözhet. Szintén újdonságnak számít, hogy a mai robotrepülőgépekkel ellentétben az irányításról kizárólag a robotrepülőgép fog gondoskodni, azaz nem lesz szükség arra, hogy müholdas vagy rádiókapcsolattal a gépet a földről repüljék. Természetesen a fegyverek kezelését, illetve a célok felderítését és azonosítását továbbra is emberek végzik majd.

Ha tetszett a cikk, kövesse a
Háború Művészetét a Facebookon!

Még több friss hír

2017-04-12 11:12:52
A fehérorosz Belta hírügynökség a napokban tette közzé, hogy 2017. április 7-én újabb Mi-8MTV-5 típusú forgószárnyasokat vehetett át az ország légiereje. A helikopterek a Macsulisah légibázisra érkezek, összesen 6 példány.
2017-04-19 10:02:21
2017. február 3-án az Egyesült Államok tengerészetének hajóregiszteréből törölték az USS Enterprise-t, azaz becenevén a Big-E-t.
2017-04-05 09:24:10
A NATO-tag Lengyelország – földrajzi fekvésénél és történelménél fogva – jogosan tekint aggodalommal keleti határain túlra. Az észak-atlanti szövetség és Oroszország szembenállása egyre fokozódik, s ennek megfelelően a lengyel védelmi képesség, így a légvédelem erősítése sem maradhat el.
2017-04-04 09:15:03
Nem sok idejük lesz a Bakony természeti szépségeit csodálni az MH Bakony Harckiképző Központ katonáinak az idén sem, mert a sűrű tavalyi évhez képest 2017-ben tovább emelkedik a központ kezelésében lévő lő- és gyakorlótereken a különféle kiképzési napok száma.
   MÁSOK ÍRTÁK
2017. 04. 26., 11:39
Látogatás a besti Museum Wings of Liberation-ban.
2017. 04. 25., 09:56
A USS Tang nevű amerikai tengeralattjáró 1943-ban merült először a víz alá, és a második világháború végéig csaknem húsz japán hajót süllyesztett el.
2017. 04. 24., 10:13
A volt NDK és NSZK határán található múzeum galériája, Németország, 2017. április.
2017. 04. 21., 09:51
Fontos követelmény lesz a radartendernél az olcsó működtetés, a rádióelektronikai fedés és a felderíthetőség csökkentése is.

  JETfly Magazin

Az Amerikai Haditengerészet feloldotta a Boeing T-45 Goshawk kiképzőgépekre elrendelt repülési tilalmat, ám bizonyos korlátozásokkal, mivel a fedélzeti oxigénellátó rendszer (Onboard Oxygen Generation System - OBOGS) vizsgálata még folytatódik.