2017. 02. 21. kedd
: 308 Ft   : 292 Ft Benzin: 366 Ft/l   Dízel: 376 Ft/l   Írjon nekünk HADITECHNIKA

Egy harckocsi kálváriája

Art of WAR  |  2008-05-14 21:37:00

Az indiai védelmi minisztérium a hazai fejlesztésű Arjun harckocsik tömeggyártását szorgalmazná. Ebből a típusból néhány tucat 2002-ben kezdte meg korlátozott szolgálatát, közel két évtizedes fejlesztési munkálatokat követően. A konstrukció azonban messze van még a tökéletestől, hiszen komoly teljesítménybeli és megbízhatósági hiányosságokkal rendelkezik. Ennek következtében India úgy határozott, hogy a már megépült 35 darab Arjunt kiképzési célokra fogják hasznosítani, azonban ez az elképzelés is kútba esett…

A kormány igen nagy reményt füzött ehhez a harckocsihoz, amit India katonai sikerének kulcsaként is emlegettek. A tesztelések viszont aggodalomra adtak okot, hiszen folyamatosan jelentkeztek a problémák a jármü különböző rendszereiben. A védelmi minisztérium azonban mindezek ellenére sem mondott le az Arjunról. A helyzet nyolc évvel ezelőtt vált kritikussá, amikor az indiai hadseregnek égető szüksége volt az új generációs tankokra, az Arjun pedig nem volt bevethető állapotban. A krízis átmeneti megoldására az állam 310 darab T-90-es tankot rendelt Oroszországból, és az indiaiak bíztak abban, hogy ezek áttanulmányozása után életre kelthetik majd saját fejlesztésü harckocsijukat. Az alkatrészek gyártása is komoly problémát jelentett India számára, hiszen a kirívóan magas előállítási költségek miatt az Arjun többe került volna, mint az importált T-90-esek.

Hat évvel ezelőtt a védelmi minisztérium újabb próbát tett az Arjun-tender érdekében, hiszen úgy döntött, hogy leszerelteti az Arjunok lövegtornyait, és helyettük a dél-afrikai Denel T-6 típussal szereli fel a tankokat. Idővel kiderült, hogy ez az elképzelés sem kivitelezhető, ezért a hadsereg megkezdte az 1700 darab T-72-esből álló flottájának korszerüsítését. Számos vélemény azt tükrözi, hogy az Arjunok kálváriájának fő okozója maga az indiai kormány, ami többet foglalkozik a sajtóhírek közzétételével, mint magával a konkrét problémával.

Az elmúlt két évben India az orosz T-90-eseket tekintette az elsődleges harckocsijának. Ennek ellenére az Arjun fejlesztése tovább folytatódott, és az indiai kormány újabb 124 darab Arjun beszerzéséről döntött.  Ebből is látszik, hogy az indiaiak kitartóan törekszenek arra, hogy végre egy müködőképes, saját fejlesztésü harckocsi-flottával rendelkezhessenek.

Ha tetszett a cikk, kövesse a
Háború Művészetét a Facebookon!
Ha lemaradt volna erről:
2017-02-08 09:16:55
A második világháború vérzivataros évei után pár hónappal, 1946. február 6-án Bay Zoltán és tudóscsoportja hatalmas horderejű bejelentést tett. Radarjelek segítségével sikerült megmérniük a Föld-Hold távolságot, ezzel megalapozva a modern rádiócsillagászatot.
2017-02-06 14:26:51
Az Orosz Fekete-tengeri Flotta tengeralattjáró-elhárító korvettjéről adtak le lövéseket az Ukrán Haditengerészet An-26-osára – a teherszállító éppen az ogyesszai gázmezők partmenti területe fölött repült.
2017-02-02 12:05:53
Február 3-án lesz a hivatalos búcsúztatása a világ első nukleáris meghajtású repülőgép-hordozójának, az USS Enterprise-nak. A hordozó kulcsfontosságú szereplője volt több fontos eseménynek, így az 1962-es kubai rakétaválságnak, de a részt vett az iraki és az afganisztáni missziókban is.
   MÁSOK ÍRTÁK
2017. 02. 21., 14:16
A fegyverkereskedelem a hidegháború óta nem látott szintre emelkedett a legutóbbi öt évben a világban.
2017. 02. 15., 09:29
Napjaink folyamatosan változó világában is a régi értékek, így a bajtársiasság, a bátorság, az önfeláldozás, a közösségért való kiállás a legfőbb katonai erények – fogalmazott dr. Simicskó István honvédelmi miniszter február 14-én, Budapesten, a haderő éves értékelő és feladatszabó vezetői értekezletén.
2017. 02. 13., 09:37
Amikor minden veszni látszott, Ernest E. Evans sorhajóhadnagy teljes gőzzel a japán flottára rontott.
2017. 02. 10., 09:20
Nincs is olyan messze határainktól a legközelebbi nukleáris támaszpont.

  JETfly Magazin

Az Air&Cosmos újság a napokban tette közzé a hírt, miszerint rövidesen múzeumba kerülnek az A320-as, az A340-es és az A380-as utasszállító repülőgépek prototípusai.