2017. 01. 24. kedd
Timót
: 310 Ft   : 289 Ft Benzin: 366 Ft/l   Dízel: 376 Ft/l   Írjon nekünk HADITECHNIKA

Mit ér az orosz fegyverkezés megfelelő kiképzés nélkül?

Art of WAR  |  2008-09-16 20:57:00

Oroszországban nap mint nap bejelentenek valamilyen fejlesztést, mely általában a légierőt vagy a flottát érinti, ugyanakkor a katonák kiképzésének javításáról kevés szó esik. Hiába látják majd el korszerű harci gépekkel és jobbnál jobb tengeralattjárókkal a fegyveres erőket, ha közben a vadászpilóták és a tengerészek a bizonytalanság tényével szembesülnek. Az 1980-as években szolgálatukat kezdő pilóták például még tisztán emlékezhetnek a „vörös csillagos\" légierő egykori erejére, majd pedig meggyengülésére. A Szovjetunió széthullása előtt több mint 20 repülési iskola várta a leendő pilótákat, mára azonban mindösszesen 1 darab működik ezekből...

Az 1980-as években a pilóták rendszeresen végezhettek gyakorló repüléseket, ami ugyan nem volt sok óraszámban (nem annyi, mint például a NATO pilótáké), de mégis biztosította a szükséges gyakorlatot. Az 1990-es évektől ugyanakkor egyre gyakoribb jelenség volt, hogy az iskolát elhagyó pilóták szélsőséges esetben akár öt évig nem repültek. A repülés lehetősége főként a tapasztalt pilótáknak jutott, akik egy-egy bevetés alkalmával megcsillogtathatták tudásukat, viszont így a fiatal pilóták nem szereztek kellő gyakorlatot.

Az orosz légierő tehát sok problémával küszködik, amelyre mielőbb megoldást kell találni, mert a mostani állapot oda vezethet, hogy a kezdő vadászpilóták más hivatás után fognak nézni… A szárazföldi alakulatok katonáinak kiképzése is fontos természetesen, ez azonban kevésbé költséges, mint a tengerészek vagy a pilóták esetében.

Márpedig az orosz politikusok mind a légierő mind a haditengerészet fejlesztésére sokat kívánnak áldozni, ehhez azonban megfelelően képzett katonákra és müszakiakra is szükség lesz. Az utóbbi évek gazdasági fellendülése ugyan javított a helyzeten, a lemaradás behozása érdekében azonban még sokat kell tenni. A képzések beindításával már nem lehet tovább várni, így a haditechnikai fejlesztések szorgalmazása mellett erre is megfelelő költségvetést kell biztosítani.

Ha tetszett a cikk, kövesse a
Háború Művészetét a Facebookon!
2017-01-11 12:14:03
A szerb védelmi és belügyminisztérium a napokban szerződést kötött az európai Airbus Helicopers vállalattal 9 darab H-145M típusú forgószárnyas vásárlásáról. Korábban, még 2016. októberben a felek már aláírtak egy memorandumot az ügyben.
2017-01-03 09:02:46
Az Olasz Királyi Haditengerészet a II. világháború kitörésének idején a negyedik legnagyobbnak számított a világon, amely rombolók, nehéz és könnyűcirkálók mellett, modernizált és rendkívül korszerű, vadonatúj csatahajókat is arzenáljában tudhatott.
2016-12-27 20:13:51
Dr. Koller József ezredessel, az MH 86. Szolnok Helikopterbázis megbízott parancsnokával az elmúlt időszak helyi tapasztalatainak összegzése mellett áttekintettük a megvalósításra váró jelentősebb terveket, fejlesztéseket is.
   MÁSOK ÍRTÁK
2017. 01. 23., 09:48
2016 novemberében nem kevesebb, mint 464 darab, új gyártású T-90MSz közepes harckocsit rendelt az indiai kormány Oroszországtól, 2 milliárd dollárért.
2017. 01. 18., 11:24
Afganisztáni egyéni tanácsadói beosztásokba vezényelt kollégáitól köszönt el január 16-án, az MH Összhaderőnemi Parancsnokság parancsnoka nevében dr. Koller József ezredes, az MH 86. Szolnok Helikopter Bázis megbízott parancsnoka.
2017. 01. 12., 09:18

Tűzszerészek és hadihajósok – 2016.

Tragikus és szomorú évként vonul be 2016 az MH 1. Honvéd Tűzszerész és Hadihajós Ezred történetébe.
2017. 01. 11., 10:55
Az orosz haditengerészet zászlóshajója a 60 ezer tonnás Admiral Kuznyecov repülőgép hordozó első alkalommal került éles harci bevetésre.

  JETfly Magazin