2017. 01. 18. szerda
Piroska
: 308 Ft   : 288 Ft Benzin: 366 Ft/l   Dízel: 376 Ft/l   Írjon nekünk HADITECHNIKA

Megfáradt szárnyú vasmadarak

Art of WAR  |  2008-11-17 07:49:02

Az elmúlt évben az amerikai haditengerészet (US Navy) felfedezte, hogy az F/A-18E/F Super Hornet szárnyainak bizonyos része a vártnál jóval előbb el fog használódni. Egy átfogó vizsgálat során, ahol 476 darab Hornetet vizsgáltak át, a szakemberek mindössze 10 darabnál találtak problémát. A fejtörést a a fegyverzetfelfüggesztő konzolok bekötési pontjai okozzák, ahol az anyagfáradás igen komoly gondot okozhat.

Az előzetesen még 6000 órányi repülésre tervezett alkatrészek így mindössze 3000 órányi repülésre alkalmasak a továbbiakban. Természetesen az ehhez hasonló anyagfáradás, ami előbb-utóbb az alkatrész töréséhez vezet, nem ritka a repülőgépek esetében, viszont igen nagy jelentősége van annak, hogy a szakemberek pontosan megbecsüljék az egyes részek várható élettartamát. A haditengerészet természetesen megteszi a szükséges lépéseket, ezért bizonyos módosításokat fognak elvégezni a Horneteken. Sok esetben ez akár több millió dollárba is kerülhet, az F/A-18-asoknál viszont valószínüleg kevesebből is megússzák a javítást.

Hasonló probléma ezidáig nem fordult elő az F-18-as régebbi változatainál, mivel felépítésük teljesen eltérő, mint az F/A-18 E, F és G verzióké. Az F/A-18 E és F változatok kifejlesztésekor a haditengerészet döntött úgy, hogy az elnevezés utaljon arra a típusra, melyek pótlására, kiegészítésére szánják őket. Ezért a logikusnak tünő F-24 megnevezés helyett maradtak a jól bevált F-18-nál. Paramétereiket tekintve is igen eltérőek, hiszen az F/A-18E/F körülbelül 25%-kal nagyobb, mit a korábbi F/A-18-as típus, és hajtómúve is erősebb. A haditengerészet a nevek hasonlóságával több anyagi forráshoz is jutott a Kongresszustól, mivel az F/A-18E/F-t - teljesen jogosan - a korábbi típusok továbbfejlesztett változatának tekintették.

Ha tetszett a cikk, kövesse a
Háború Művészetét a Facebookon!
Ha lemaradt volna erről:
2017-01-11 12:14:03
A szerb védelmi és belügyminisztérium a napokban szerződést kötött az európai Airbus Helicopers vállalattal 9 darab H-145M típusú forgószárnyas vásárlásáról. Korábban, még 2016. októberben a felek már aláírtak egy memorandumot az ügyben.
2017-01-03 09:02:46
Az Olasz Királyi Haditengerészet a II. világháború kitörésének idején a negyedik legnagyobbnak számított a világon, amely rombolók, nehéz és könnyűcirkálók mellett, modernizált és rendkívül korszerű, vadonatúj csatahajókat is arzenáljában tudhatott.
2016-12-27 20:13:51
Dr. Koller József ezredessel, az MH 86. Szolnok Helikopterbázis megbízott parancsnokával az elmúlt időszak helyi tapasztalatainak összegzése mellett áttekintettük a megvalósításra váró jelentősebb terveket, fejlesztéseket is.
2016-12-21 12:32:39
A Brit Hadsereg létrehozott egy új kiképző csoportot, amely célja az újonnan kialakítandó „Csapásmérő Dandárok” harci alkalmazási elveinek kidolgozása lesz. Az új szervezeti egységek a General Dynamics Ajax harcjármű-családjának eszközeivel lesznek felszerelve.
2016-12-14 09:46:41
Sikerrel zárult a török fejlesztésű légvédelmi rakétarendszer tesztlövészete. A török illetőségű Roketsan és Aselsan védelemipari vállalatok által kifejlesztett és gyártott Hisar-O közepes magasságú légvédelmi rakétarendszerrel 100 százalékos sikerrel hajtották végre az első tesztindítást a törökországi Aksaray tartományban.
   MÁSOK ÍRTÁK
2017. 01. 18., 11:24
Afganisztáni egyéni tanácsadói beosztásokba vezényelt kollégáitól köszönt el január 16-án, az MH Összhaderőnemi Parancsnokság parancsnoka nevében dr. Koller József ezredes, az MH 86. Szolnok Helikopter Bázis megbízott parancsnoka.
2017. 01. 12., 09:18

Tűzszerészek és hadihajósok – 2016.

Tragikus és szomorú évként vonul be 2016 az MH 1. Honvéd Tűzszerész és Hadihajós Ezred történetébe.
2017. 01. 11., 10:55
Az orosz haditengerészet zászlóshajója a 60 ezer tonnás Admiral Kuznyecov repülőgép hordozó első alkalommal került éles harci bevetésre.
2017. 01. 09., 12:27

A nagy hidegben is helytállnak a katonák a határon

  JETfly Magazin