2017. 02. 22. szerda
: 308 Ft   : 292 Ft Benzin: 366 Ft/l   Dízel: 376 Ft/l   Írjon nekünk HADITECHNIKA

Indiát bosszantja a Scorpene-osztályú tengeralattjárók késése

Art of WAR  |  2009-06-18 21:17:40

2005-ben több évnyi tárgyalás után India megállapodott Franciaországgal 6 darab francia Scorpene-osztályú, dízel-elektromos tengeralattjáró megvásárlásáról. A tervek szerint az első ilyen típusú hajót 2012-ben állíthatta volna hadrendbe India, darabonként 500 millió dolláros áron. A politikai és egyéb akadályok miatt ez a dátum két évvel tolódott ki, ami a tengeralattjárók egységárát is 100 millió dollárral megnövelte. A megállapodás értelmében az első Scorpene Franciaországban épül, míg a további öt darab Indiában.

A Scorpene leginkább a szintén francia Agosta 90B-hez hasonlítható, melyet a közelmúltban vásárolt meg Pakisztán. Az első darabot akkor is Franciaországban építették meg, a további kettőt pedig Pakisztánban. Ugyanakkor a harmadik példány építése több mint egy évet késlekedett, mivel iszlám terroristák megöltek néhány, a projecten dolgozó francia mérnököt. Szakértők szerint az indiaiak Scorpene beszerzése volt a válasz Pakisztán Agosta vásárlására. Az Agosta egy 1500 tonna vízkiszorítású, dízel-elektromos tengeralattjáró 36 fős személyzettel, míg a Scorpene vízkiszorítása 1700 tonna, személyzete 32 fő, sebességét tekintve pedig gyorsabb az Agosta-nál.

Mindkét típus felszerelhető AIP-rendszerrel (Air Independent Propulsion), melynek segítségével hosszabb ideig – akár több mint egy hétig – is képes a mélyben hajózni, kis sebességgel (5-10 km/h). Valós veszélyt jelentenek ezáltal a felszíni hadihajókra, hiszen jól képzett személyzettel a hajók közvetlen közelébe férkőzhetnek, a modern tengeralattjárók elleni védelmi rendszerek alkalmazása ellenére is.

A pakisztáni Agosta 90B

Amikor India 2005-ben megállapodott a Scorpene-osztályú tengeralattjárók megvásárlásáról, még Pakisztánt tartotta fő ellenségének, mostanra azonban már változott a helyzet, hiszen Indiát jelenleg már Kína foglalkoztatja. Ezért is bosszantja Indiát a Scorpene tengeralattjárók késése és költségnövekedése.

Ha tetszett a cikk, kövesse a
Háború Művészetét a Facebookon!
Ha lemaradt volna erről:
2017-02-08 09:16:55
A második világháború vérzivataros évei után pár hónappal, 1946. február 6-án Bay Zoltán és tudóscsoportja hatalmas horderejű bejelentést tett. Radarjelek segítségével sikerült megmérniük a Föld-Hold távolságot, ezzel megalapozva a modern rádiócsillagászatot.
2017-02-06 14:26:51
Az Orosz Fekete-tengeri Flotta tengeralattjáró-elhárító korvettjéről adtak le lövéseket az Ukrán Haditengerészet An-26-osára – a teherszállító éppen az ogyesszai gázmezők partmenti területe fölött repült.
2017-02-02 12:05:53
Február 3-án lesz a hivatalos búcsúztatása a világ első nukleáris meghajtású repülőgép-hordozójának, az USS Enterprise-nak. A hordozó kulcsfontosságú szereplője volt több fontos eseménynek, így az 1962-es kubai rakétaválságnak, de a részt vett az iraki és az afganisztáni missziókban is.
   MÁSOK ÍRTÁK
2017. 02. 21., 14:16
A fegyverkereskedelem a hidegháború óta nem látott szintre emelkedett a legutóbbi öt évben a világban.
2017. 02. 15., 09:29
Napjaink folyamatosan változó világában is a régi értékek, így a bajtársiasság, a bátorság, az önfeláldozás, a közösségért való kiállás a legfőbb katonai erények – fogalmazott dr. Simicskó István honvédelmi miniszter február 14-én, Budapesten, a haderő éves értékelő és feladatszabó vezetői értekezletén.
2017. 02. 13., 09:37
Amikor minden veszni látszott, Ernest E. Evans sorhajóhadnagy teljes gőzzel a japán flottára rontott.
2017. 02. 10., 09:20
Nincs is olyan messze határainktól a legközelebbi nukleáris támaszpont.

  JETfly Magazin

Az Air&Cosmos újság a napokban tette közzé a hírt, miszerint rövidesen múzeumba kerülnek az A320-as, az A340-es és az A380-as utasszállító repülőgépek prototípusai.