2017. 03. 28. kedd
Gedeon, Johanna
: 309 Ft   : 285 Ft Benzin: 366 Ft/l   Dízel: 376 Ft/l   Írjon nekünk HADITECHNIKA

Repülőkatasztrófa árnyékolja be a Cold Response 2012 hadgyakorlatot

Art of WAR  |  2012-03-19 09:25:00

2012. március 12-én vette kezdetét a „Cold Response – 2012” elnevezésű hadgyakorlat műveleti szakasza. A „Cold Response” egy a norvég hadsereg által vezetett téli gyakorlat. Az idei téli gyakorlat fő célja ENSZ mandátummal felruházott NATO erők műveleti tevékenységének begyakorlása téli időjárási körülmények között.

A Cold Response 2012 ütemterve:

Felkészülési időszak

03.05-12.

A többnemzetiségi erők közös gyakorlása. A megindulási terepszakasz (elhelyezési körlet) elfoglalása, felkészülés a végrehajtási szakaszra.

Végrehajtási (müveleti) időszak

03.12-21.

Müveleti fázis. A sikeres gyakorlat elkerülhetetlen feltétele a szárazföldi-, tengeri- és légierők közötti együttmüködés. A stabilitás megteremtéséért a csapatoknak mind a diplomácia, mind pedig a katonai erőt érvényesíteniük kell.

Visszarendeződés

03.21-23.

A nemzeti erők visszatérnek bázisaikra, míg a szövetséges erők hazatérnek saját országaikba.

A gyakorlat

A résztvevők feltételezett válságterületen fogják gyakoroltatni és alkalmazni a reagáló erőket, ahol terrorfenyegetettség közepette tömegdemonstrációkat kell kezelniük. A katonáknak meg kell találniuk a megfelelő egyensúlyt a diplomatikus (tárgyalásos) módszer és a katonai erő alkalmazása között. A résztvevő többnemzetiségü erőknek nemzetközi környezetben kell feladataikat végrehajtaniuk, amely során közös nyelvet és eljárásokat is elsajátítanak.

A gyakorlat területe

A Cold Response gyakorlatra a Harstad, Narvik és Tromsø által határolt terület lett kijelölve. A fő szárazföldi tevékenységek Bjervik közelében, valamint a Malangen/Bals fjordtól északra eső területeken zajlanak majd.

A harci cselekmények nagy része a Setermoen, Mauken és Blåtid lőtereken kerül végrehajtásra. A haditengerészeti erők a gyakorlat teljes időtartama alatt Harstad és Tromsø partjainál hajtanak végre feladatokat. A gyakorlat során úgy a repülőgépek, mint a helikopterek Andøya, Bardufoss, Bodø, Evenes és Ørland légibázisokról fognak üzemelni. Svéd területet is bevonnak a feladatok végrehajtása során. Kisebb csapatmozgások és légi tevékenységek lesznek Navriktól keletre Kiruna rányába. A Norvégia területe felett bevetésre kerülő svéd vadászrepülőgépek hazai bázisokról fognak felszállni.

Résztvevők

14 ország mintegy 16 300 katonája vesz részt a Cold Response 2012 gyakorlaton. A feladatvégrehajtásban minden terület képviselteti magát, beleértve a speciális erőket is.

Legnagyobb létszámban Kanada, Franciaország, Hollandia, Nagy-Britannia, Svédország és az Egyesült Államok képviselteti magát. A résztvevő egységek közül több már korábban gyakorlatozott Norvégiában, hogy felkészüljön a 2012-es téli gyakorlatra

Repülőkatasztrófa

2012. március 15-én 13 óra 40 perckor szállt fel a Norvég Légierő egy C-130J Super Hercules típusú szállító repülőgépe a norvégiai Evenes repülőtérről, és a tervek szerint 14 óra 30 perckor kellett volna leszállnia Svédország legészakibb repülőterén, Kiruna-n. A repülőgép, amely a Cold Response gyakorlaton vett részt, a svédországi Kebnekaise hegység közelében tünt el a radarok monitoráról. A svéd kutató-mentő egységek folytatták a keresést, azonban a helikopteres kutatást nagyban hátráltatta a térségben uralkodó havazás, az erős szél és a felhős időjárás.

Norvég C-130

A hadsereg szóvivője első nyilatkozata során őszintén elmondta, hogy „nem tudjuk milyen állapotban vannak a fedélzeten tartózkodók. Azonban mi, egy balesetet szenvedett repülőgépet keresünk.” A norvég védelmi miniszter kezdetben úgy nyilatkozott, hogy a gép személyzete életét vesztette, azonban később módosította az elmondottakat. A szóvivő azt mondta: „Hosszú idő telt el a rádiókapcsolat megszünése óta, így egyre kisebb a remény számunkra.” Másnap a norvég hadsereg képviselője elmondta, hogy az ötfőnyi személyzet nagy tapasztalattal rendelkezik, és amennyiben a gép kényszerleszállást hajtott végre a hegyvidéki körülmények között is képesek a túlélésre.

2012. március 16-án közép európai idő szerint 16 óra körül egy, a keresésben résztvevő norvég Orion típusú repülőgép egy narancssárga / vörös objektumot fedezett fel a Kebnekaise hegységben. Roncsot fedeztek fel, köztük pilótaülést és padozatot, amelyek kerozinnal voltak átitatódva.

Espen Barth Eide norvég védelmi miniszter elmondta a média képviselőinek, hogy a roncsok alapján, amelyek a hegyoldalban nagy területen szóródtak szét hatalmas ütközés történt és a repülőgép teljesen megsemmisült.

A gép személyzete:

Truls Audun Ørpen alezredes46 éves pilóta

Ståle Garberg százados42 éves pilóta

Bjørn Yngvar Haug százados40 éves fedélzeti mérnök

Siw Robertsen százados45 éves fedélzeti mérnök

Steinar Utne százados35 éves pilóta/biztonsági tiszt

 

Ha tetszett a cikk, kövesse a
Háború Művészetét a Facebookon!
Ha lemaradt volna erről:

Még több friss hír

2017-03-20 09:56:37
Nehéz esztendő vár a honvédségre 2017-ben, ám folytatódnak a megkezdett intézkedések, amelyek az állomány méltóbb megbecsülését célozzák, a fejlesztések pedig rég nem látott tempóban valósulnak meg a következő időszakban. Dr. Benkő Tibor vezérezredessel, a Honvéd Vezérkar főnökével tekintettünk előre az idei esztendőt illetően.
2017-03-17 11:56:28
A magyar katonák eddig is bebizonyították, hogy tudásban, felkészültségben bármikor felveszik a versenyt más nemzetbeli bajtársaikkal – köszönt el az ENSZ Ciprusi Békefenntartó Misszió (UNFICYP) magyar kontingens 41. váltásának tagjaitól dr. Koller József ezredes, az MH 86. Szolnok Helikopter Bázis megbízott parancsnoka.
2017-03-14 11:36:54
Mindkét kontingens katonái tisztességgel és becsülettel helytálltak − jelentette ki Huszár János vezérőrnagy, az MH Összhaderőnemi Parancsnokság parancsnoka március 13-án, hétfőn Tatán, az MH Iraki Kiképzés Biztosító Kontingens (MH IKBK) harmadik, valamint az MH KFOR Kontingens tizenötödik váltásának visszafogadó ünnepségén.
2017-03-13 15:40:22
A német védelmi minisztérium a napokban döntést hozott arról, hogy az amerikai Northrop Grumman vállalattól MQ-4C Triton típusú pilóta nélküli repülőeszközöket vásárol. A Tritonok leszállítása 2025 után kezdődik meg.
2017-03-10 11:38:40
2017. február 27-én levegőbe emelkedett a legújabb kínai felderítő és csapásmérő feladatokra is alkalmas Wing-Loong II típusú drón. A pilóta nélküli repülőgép összesen 31 percet töltött a levegőben.
2017-03-09 10:16:04
Az INS Viraat repülőgép-hordozó után az Indiai Haditengerészet újabb ikonikus, szovjet gyártmányú eszközétől válik meg a közeljövőben, ugyanis március 29-én az INS Rajali légibázison elbúcsúztatják a Tu-142M nagy hatótávolságú tengerészeti felderítő repülőgépeket.
   MÁSOK ÍRTÁK
2017. 03. 28., 13:54
18 évvel ezelőtt, vagyis 1999. március 27-én hadtörténelmi jelentőségű esemény történt a NATO Szerbia elleni akciója során. A légvédelemnek sikerült megsemmisítenie az amerikai légierő egyik F-117A Nighthawk „lopakodó” bombázóját.
2017. 03. 27., 09:55
1968 elejétől az észak-vietnami légvédelem új taktikát kezdett alkalmazni az amerikai repülőgépek ellen azzal, hogy a támadó kötelékekre több tüzelőállás indított rakétát.
2017. 03. 24., 09:09

Magyar-amerikai közös kiképzés

Háromnapos közös kézi lőfegyvergyakorlaton vett részt a tatai MH 25. Klapka György Lövészdandár kijelölt állománya, illetve az amerikai 10. páncélos felderítőezred 4. zászlóaljának „Apache” százada a szomódi lőtéren.
2017. 03. 23., 09:31
Hét Bács-Kiskun megyei katona is tagja az ENSZ ciprusi békefenntartó missziója következő váltásának. Valamennyien a kecskeméti repülőbázison dolgoznak, egy év külszolgálatot vállaltak.

  JETfly Magazin

Az elemzés, melyet a napokban a lengyel védelmi minisztérium a fegyveres erők vezetőivel, valamint a minisztérium szakértői csoportjával vizsgált meg, megállapította, hogy az légierő részére tervezett F-16A/B vadászgépek beszerzése és hadrendbe állítása nem lenne gazdaságos, hatékony döntés.