2017. 01. 24. kedd
Timót
: 310 Ft   : 289 Ft Benzin: 366 Ft/l   Dízel: 376 Ft/l   Írjon nekünk HADITECHNIKA

Repülőkatasztrófa árnyékolja be a Cold Response 2012 hadgyakorlatot

Art of WAR  |  2012-03-19 09:25:00

2012. március 12-én vette kezdetét a „Cold Response – 2012” elnevezésű hadgyakorlat műveleti szakasza. A „Cold Response” egy a norvég hadsereg által vezetett téli gyakorlat. Az idei téli gyakorlat fő célja ENSZ mandátummal felruházott NATO erők műveleti tevékenységének begyakorlása téli időjárási körülmények között.

A Cold Response 2012 ütemterve:

Felkészülési időszak

03.05-12.

A többnemzetiségi erők közös gyakorlása. A megindulási terepszakasz (elhelyezési körlet) elfoglalása, felkészülés a végrehajtási szakaszra.

Végrehajtási (müveleti) időszak

03.12-21.

Müveleti fázis. A sikeres gyakorlat elkerülhetetlen feltétele a szárazföldi-, tengeri- és légierők közötti együttmüködés. A stabilitás megteremtéséért a csapatoknak mind a diplomácia, mind pedig a katonai erőt érvényesíteniük kell.

Visszarendeződés

03.21-23.

A nemzeti erők visszatérnek bázisaikra, míg a szövetséges erők hazatérnek saját országaikba.

A gyakorlat

A résztvevők feltételezett válságterületen fogják gyakoroltatni és alkalmazni a reagáló erőket, ahol terrorfenyegetettség közepette tömegdemonstrációkat kell kezelniük. A katonáknak meg kell találniuk a megfelelő egyensúlyt a diplomatikus (tárgyalásos) módszer és a katonai erő alkalmazása között. A résztvevő többnemzetiségü erőknek nemzetközi környezetben kell feladataikat végrehajtaniuk, amely során közös nyelvet és eljárásokat is elsajátítanak.

A gyakorlat területe

A Cold Response gyakorlatra a Harstad, Narvik és Tromsø által határolt terület lett kijelölve. A fő szárazföldi tevékenységek Bjervik közelében, valamint a Malangen/Bals fjordtól északra eső területeken zajlanak majd.

A harci cselekmények nagy része a Setermoen, Mauken és Blåtid lőtereken kerül végrehajtásra. A haditengerészeti erők a gyakorlat teljes időtartama alatt Harstad és Tromsø partjainál hajtanak végre feladatokat. A gyakorlat során úgy a repülőgépek, mint a helikopterek Andøya, Bardufoss, Bodø, Evenes és Ørland légibázisokról fognak üzemelni. Svéd területet is bevonnak a feladatok végrehajtása során. Kisebb csapatmozgások és légi tevékenységek lesznek Navriktól keletre Kiruna rányába. A Norvégia területe felett bevetésre kerülő svéd vadászrepülőgépek hazai bázisokról fognak felszállni.

Résztvevők

14 ország mintegy 16 300 katonája vesz részt a Cold Response 2012 gyakorlaton. A feladatvégrehajtásban minden terület képviselteti magát, beleértve a speciális erőket is.

Legnagyobb létszámban Kanada, Franciaország, Hollandia, Nagy-Britannia, Svédország és az Egyesült Államok képviselteti magát. A résztvevő egységek közül több már korábban gyakorlatozott Norvégiában, hogy felkészüljön a 2012-es téli gyakorlatra

Repülőkatasztrófa

2012. március 15-én 13 óra 40 perckor szállt fel a Norvég Légierő egy C-130J Super Hercules típusú szállító repülőgépe a norvégiai Evenes repülőtérről, és a tervek szerint 14 óra 30 perckor kellett volna leszállnia Svédország legészakibb repülőterén, Kiruna-n. A repülőgép, amely a Cold Response gyakorlaton vett részt, a svédországi Kebnekaise hegység közelében tünt el a radarok monitoráról. A svéd kutató-mentő egységek folytatták a keresést, azonban a helikopteres kutatást nagyban hátráltatta a térségben uralkodó havazás, az erős szél és a felhős időjárás.

Norvég C-130

A hadsereg szóvivője első nyilatkozata során őszintén elmondta, hogy „nem tudjuk milyen állapotban vannak a fedélzeten tartózkodók. Azonban mi, egy balesetet szenvedett repülőgépet keresünk.” A norvég védelmi miniszter kezdetben úgy nyilatkozott, hogy a gép személyzete életét vesztette, azonban később módosította az elmondottakat. A szóvivő azt mondta: „Hosszú idő telt el a rádiókapcsolat megszünése óta, így egyre kisebb a remény számunkra.” Másnap a norvég hadsereg képviselője elmondta, hogy az ötfőnyi személyzet nagy tapasztalattal rendelkezik, és amennyiben a gép kényszerleszállást hajtott végre a hegyvidéki körülmények között is képesek a túlélésre.

2012. március 16-án közép európai idő szerint 16 óra körül egy, a keresésben résztvevő norvég Orion típusú repülőgép egy narancssárga / vörös objektumot fedezett fel a Kebnekaise hegységben. Roncsot fedeztek fel, köztük pilótaülést és padozatot, amelyek kerozinnal voltak átitatódva.

Espen Barth Eide norvég védelmi miniszter elmondta a média képviselőinek, hogy a roncsok alapján, amelyek a hegyoldalban nagy területen szóródtak szét hatalmas ütközés történt és a repülőgép teljesen megsemmisült.

A gép személyzete:

Truls Audun Ørpen alezredes46 éves pilóta

Ståle Garberg százados42 éves pilóta

Bjørn Yngvar Haug százados40 éves fedélzeti mérnök

Siw Robertsen százados45 éves fedélzeti mérnök

Steinar Utne százados35 éves pilóta/biztonsági tiszt

 

Ha tetszett a cikk, kövesse a
Háború Művészetét a Facebookon!
2017-01-11 12:14:03
A szerb védelmi és belügyminisztérium a napokban szerződést kötött az európai Airbus Helicopers vállalattal 9 darab H-145M típusú forgószárnyas vásárlásáról. Korábban, még 2016. októberben a felek már aláírtak egy memorandumot az ügyben.
2017-01-03 09:02:46
Az Olasz Királyi Haditengerészet a II. világháború kitörésének idején a negyedik legnagyobbnak számított a világon, amely rombolók, nehéz és könnyűcirkálók mellett, modernizált és rendkívül korszerű, vadonatúj csatahajókat is arzenáljában tudhatott.
2016-12-27 20:13:51
Dr. Koller József ezredessel, az MH 86. Szolnok Helikopterbázis megbízott parancsnokával az elmúlt időszak helyi tapasztalatainak összegzése mellett áttekintettük a megvalósításra váró jelentősebb terveket, fejlesztéseket is.
   MÁSOK ÍRTÁK
2017. 01. 23., 09:48
2016 novemberében nem kevesebb, mint 464 darab, új gyártású T-90MSz közepes harckocsit rendelt az indiai kormány Oroszországtól, 2 milliárd dollárért.
2017. 01. 18., 11:24
Afganisztáni egyéni tanácsadói beosztásokba vezényelt kollégáitól köszönt el január 16-án, az MH Összhaderőnemi Parancsnokság parancsnoka nevében dr. Koller József ezredes, az MH 86. Szolnok Helikopter Bázis megbízott parancsnoka.
2017. 01. 12., 09:18

Tűzszerészek és hadihajósok – 2016.

Tragikus és szomorú évként vonul be 2016 az MH 1. Honvéd Tűzszerész és Hadihajós Ezred történetébe.
2017. 01. 11., 10:55
Az orosz haditengerészet zászlóshajója a 60 ezer tonnás Admiral Kuznyecov repülőgép hordozó első alkalommal került éles harci bevetésre.

  JETfly Magazin