2017. 01. 21. szombat
Ágnes
: 308 Ft   : 290 Ft Benzin: 366 Ft/l   Dízel: 376 Ft/l   Írjon nekünk HADITECHNIKA

A váltás megkezdte munkáját

Art of WAR  |  2012-06-28 09:57:01

Május 17-én tizennégy órakor becsukódott a C–17-es katonai szállító-repülőgép ajtaja. A méltóságteljes felszállás után a gép megkezdte útját a célország, Afganisztán felé, fedélzetén több misszió váltásának katonáival; többek között az MH Mi–17 AAT (Air Advisory Team) harmadik csoportjával.

Több mint ötórás repülőút után érkeztek meg a katonák az Afganisztán északi részén elhelyezkedő Mazar-e Sharif-i légibázisra. A csapatot a Nemzeti Támogató Elem (NTE) katonái fogadták. Másnap korán reggel indult el – nyolc fővel a fedélzetén – egy SA–61 típusú szállítóhelikopter az ország nyugati részén fekvő Herat tartományba, a végleges szolgálati helyre, a shindandi légibázisra.

A váltás megkezdte munkáját

A Mi–17-es Légi Tanácsadó Csoport a Magyar Honvédség legújabb missziója, amelynek első váltása 2011. augusztus végén kezdte meg a tevékenységét Afganisztánban. Szük egy hét állt rendelkezésre ahhoz, hogy megtörténjen az átadás-átvétel a váltások között. Fontos volt az is, hogy az elődök megosszák a tapasztalataikat és bevezessék a tettekre kész „újoncokat” a shindandi Mi–17 szállítóhelikopteres kiképzés módszereibe. Május 25-én Oláh Gábor őrnagy hivatalosan is átvette a parancsnokságot.

A váltás megkezdte munkáját

Az MH Mi–17 Légi Tanácsadó Csoport, azaz az Air Advisory Team (AAT) feladata az afgán szállítóhelikopter-vezetők, fedélzeti technikusok, fedélzeti lövészek, repülő-müszakiak képzése. Az AAT 3. váltása sikeresen beilleszkedett a 444. Air Expeditionary Advisory Squadron (Légi Expedíciós Tanácsadó Század) állományába, amely egy Cessna, egy MD–530 helikopteres, illetve egy Mi–17 helikopteres oktatórészlegből áll. A század Mi–17 szállítóhelikopter-részlegében magyar, amerikai és olasz katonák szolgálnak együtt. Az amerikai vezetésü Légi Expedíciós Tanácsadó Századot 2011 elején hozták létre.

A váltás megkezdte munkáját

Az ország klimatikus viszonyaihoz történő alkalmazkodás, a kapcsolattartás az eltérő kultúrájú és nyelvü emberekkel, a különböző fedélzeti berendezésekkel felszerelt helikopterek megismerése jelentette az első próbatételt a csapat számára. Az első, nem hivatalos repülés az úgynevezett légtérkörbejárás volt, amelyen a két oktató-gépparancsnok megismerhette a repülőtér körzetét. A következő – immár hivatalos – repülés június 2-án történt: ezúttal a két fedélzeti technikus éleslövészetet hajtott végre. Az ezután következő repülési feladaton már a magyar oktatócsoport teljes állománya részt vett, ennek során a levegőben ismerhették meg a kiképzési feladatokat, eljárásokat: a poros területen való le- és felszállást, a magashegyi környezetben alkalmazott repülési eljárásokat és kiképzési feladatokat; mindezt amerikai és olasz ellenőrzés mellett. Erre azért volt szükség, hogy elsajátítsák a kiképzésben alkalmazandó eljárásokat és begyakorolják azok végrehajtását az oktatói tevékenység megkezdése előtt.

A váltás megkezdte munkáját

A magyar oktatógárda a szükséges repülési feladatokat végrehajtotta, és felkészülten várja, hogy a közeljövőben érkező afgán helikopterszemélyzetek elméleti és gyakorlati kiképzésében részt vehessen. Miközben a „hajózók” a fedélzeten hajtják végre kiképzési feladataikat, addig a földön a müszaki csoportnak fontos feladata az, hogy megtanítsa az afgán földi kiszolgáló személyzetet a Mi–17 helikopter üzemeltetésének fortélyaira. Figyelik a munkájukat és hasznos tanácsokkal látják el az afgán repülő-müszaki állomány tagjait.

A váltás megkezdte munkáját

Ha tetszett a cikk, kövesse a
Háború Művészetét a Facebookon!
2017-01-11 12:14:03
A szerb védelmi és belügyminisztérium a napokban szerződést kötött az európai Airbus Helicopers vállalattal 9 darab H-145M típusú forgószárnyas vásárlásáról. Korábban, még 2016. októberben a felek már aláírtak egy memorandumot az ügyben.
2017-01-03 09:02:46
Az Olasz Királyi Haditengerészet a II. világháború kitörésének idején a negyedik legnagyobbnak számított a világon, amely rombolók, nehéz és könnyűcirkálók mellett, modernizált és rendkívül korszerű, vadonatúj csatahajókat is arzenáljában tudhatott.
2016-12-27 20:13:51
Dr. Koller József ezredessel, az MH 86. Szolnok Helikopterbázis megbízott parancsnokával az elmúlt időszak helyi tapasztalatainak összegzése mellett áttekintettük a megvalósításra váró jelentősebb terveket, fejlesztéseket is.
2016-12-21 12:32:39
A Brit Hadsereg létrehozott egy új kiképző csoportot, amely célja az újonnan kialakítandó „Csapásmérő Dandárok” harci alkalmazási elveinek kidolgozása lesz. Az új szervezeti egységek a General Dynamics Ajax harcjármű-családjának eszközeivel lesznek felszerelve.
2016-12-14 09:46:41
Sikerrel zárult a török fejlesztésű légvédelmi rakétarendszer tesztlövészete. A török illetőségű Roketsan és Aselsan védelemipari vállalatok által kifejlesztett és gyártott Hisar-O közepes magasságú légvédelmi rakétarendszerrel 100 százalékos sikerrel hajtották végre az első tesztindítást a törökországi Aksaray tartományban.
   MÁSOK ÍRTÁK
2017. 01. 18., 11:24
Afganisztáni egyéni tanácsadói beosztásokba vezényelt kollégáitól köszönt el január 16-án, az MH Összhaderőnemi Parancsnokság parancsnoka nevében dr. Koller József ezredes, az MH 86. Szolnok Helikopter Bázis megbízott parancsnoka.
2017. 01. 12., 09:18

Tűzszerészek és hadihajósok – 2016.

Tragikus és szomorú évként vonul be 2016 az MH 1. Honvéd Tűzszerész és Hadihajós Ezred történetébe.
2017. 01. 11., 10:55
Az orosz haditengerészet zászlóshajója a 60 ezer tonnás Admiral Kuznyecov repülőgép hordozó első alkalommal került éles harci bevetésre.
2017. 01. 09., 12:27

A nagy hidegben is helytállnak a katonák a határon

  JETfly Magazin

Az Olasz Légierő aláírta a szerződést a Leonardo konszernnel, így megkezdődhet az első 5 darab Alenia Aermacchi M-345-ös kiképzőgép gyártása a berendelt 45 darabos tételből.