2017. 05. 30. kedd
Janka, Zsanett
: 308 Ft   : 275 Ft Benzin: 366 Ft/l   Dízel: 376 Ft/l   Írjon nekünk HADITECHNIKA

Gyakorlaton a Csendes-óceáni Flotta tengerészgyalogosai

2016-04-22 10:17:28

Fotóriport a harcászati gyakorlatról.

A Csendes-óceáni Flotta tengerészgyalogos alegységei az 5. Hadsereg alakulataival együttműködésben harcászati gyakorlatot tartottak a „Klerk” gyakorlótéren. A gyakorlat során a Tengermelléken közel másfél ezer katona vett részt többek között a partraszállás gyakorlásában. A cél a feltételezett ellenséges partszakasz elfoglalása volt, melynek során a vlagyivosztoki tengerészgyalogosok voltak a támadók és az usszirijszki 70. gépesített dandár játszotta a védők szerepét.

Képgaléria megtekintése (33 db kép)

A műveletekben közel 1 500 katona és 80 technikai egység vett részt: T-72-es harckocsik, páncélozott csapatszállítók, partraszálló egységek és hajóelhárító rakétavetők, továbbá a Csendes-óceáni Flotta hadihajói és a Légierő repülőgépei is jelen voltak. A gyakorlat ideje alatt két katonai alegység küzdött egymás ellen – a forgatókönyv szerint a Klerk-félszigetet fegyveresek foglalták el. Őket a 70. gépesített dandár katonái személyesítették meg. Az ellenség nagy tűzerőt összpontosított a part mentén, a védőket támogatta a T-72-esek mellett több önjáró tarack és rakétavető is. A védők nagy élőereje és technikai eszközei miatt a támadók alapos tűzcsapással készítették elő a partraszállást. Ennek során a hadihajók ágyútüzét a légierő Szu-24-esei is támogatták bombáikkal. A fő erők partraszállását a tengeralattjárókról bevetett „szpecnaz" erők készítették elő. Az élőerő likvidálásával „kikapcsolták” a rakétavetőket és így elhárult az akadály a partraszálló járművek elől.

Képgaléria megtekintése (33 db kép)

Ezzel egyidejűleg a hadsereg repülőerői – Mi-8AMTS-ek – légi szállítással juttatták a partra a műszaki alegységeket, akik az aknazárat számolták föl a partraszállás zónájában. A fő hadművelet – a part birtokba vétele – ezután kezdődött. A patraszálló alegységek átkaroló manőverrel ejtették csapdába az ellenség megmaradt erőit. A csapatok erőit a sorozott és  a szerződéses katonák együtt alkották. A megfigyelő pontról a csapatmozgásokat a Keleti Katonai Körzet parancsnoka, Szergej Szurovikin vezérezredes és a Csendes-óceáni Flotta parancsnoka, Szergej Avakjanc admirális is megtekintette. A gyakorlat végén Szuhrab Ahmedov ezredes, a Csendes-óceáni Flotta partraszálló egységeinek a parancsnoka értékelte a hadmozdulatokat. „A gyakorlat során sikerült begyakorolni az együttműködést a fegyvernemeink között, az állomány fontos tapasztalatokat szerzett. A legfontosabb célkitűzéseink megvalósultak, a részletes kiértékelés során még sok hasznos információval fogunk gazdagodni” – mondta. 

Érdemes megjegyezni, hogy korábban ilyen harcászati manővereket a gyakorlatokon nem alkalmaztak, a partraszálló egységek a partraszállást ellenség nélküli partszakaszon imitálták.

Forrás: smitsmitty.livejournal.com

Ha tetszett a cikk, kövesse a
Háború Művészetét a Facebookon!

Még több friss hír

2017-05-19 10:41:02
A Polish Armaments Group-hoz tartozó Nitro-Chem S.A. vegyi üzem a Rheinmetall Defence-hez tartozó RWM Italia céggel közösen gyárthat Mk-82 és Mk-84 jelzésű bombákat a lengyel F-16-osok számára a lengyelországi Bydgoszcz-ban.
   MÁSOK ÍRTÁK
2017. 05. 26., 09:44

Éleslövészetet tartottak a központi gyakorlótéren

Az MH 25. Klapka György Lövészdandár 101. Tüzérosztálya és 36. Páncéltörő Rakétaosztálya közvetlen irányzású lövészetet hajtott végre május 25-én, csütörtökön a Magyar Honvédség Központi Gyakorlótéren.
2017. 05. 25., 13:46
Galéria a Fire Blade helikopteres hadgyakorlat zárónapjáról.
2017. 05. 23., 10:04
Precíz mentés slágerekkel: felkészült forgószárnyasok versenyeztek a német bázison.
2017. 05. 22., 12:44
Donald Trump amerikai elnök május 20-ai Szaúd-Arábiai látogatása mega üzletet hozott az Egyesült Államok két legnagyobb katonai gyártójának, a Lockheed Martinnak és a Boeingnak.

  JETfly Magazin

2017. május 28-án az irkutszki repülőgépgyár területéről levegőbe emelkedett az első MSz-21-300 típusú utasszállító repülőgép. A repülés 30 percig tartott, melyet többnyire 1 000 méter magasan töltött el.