2017. 03. 30. csütörtök
Zalán
: 310 Ft   : 289 Ft Benzin: 366 Ft/l   Dízel: 376 Ft/l   Írjon nekünk HADITECHNIKA

EAGLE II/EAGLE III páncélozott felderítő jármű

Art of WAR  |  2006-04-19 07:48:58

Az Eagle páncélozott felderítő járművet a MOWAG (Motorwagenfabrik in Kreuzlingen, Svájc) gyártja.

A MOWAG svájci részlegének tulajdonosa a kanadai General Motors Defense, amely most a General Dynamics része. A jármüvet Dániában és Svájcban rendszeresítették. Az Eagle II páncélozott felderítő jármü feladatát a neve is tartalmazza; láthatóan is nehezebb és nagyobb erőforrással rendelkező jármü, mint az Eagle I. Az Eagle III egy tüzérségi megfigyelő jármü, mely a mélységben a saját csapatok előtti területen végzi tevékenységét.

A Svájci Hadsereg 156 darab Eagle I-est (1995-től) és 175 Eagle II-est (1999-től) állított hadrendbe. Az első 120 Eagle III jármüvet 2002 novemberében kezdték szállítani a részére. A Dán Hadsereg 36 darab Eagle I-es jármüvel rendelkezik.

A dánok jármüveiket az ENSZ békefenntartó misszióiban használták már (Boszniában és Albániában). A svéd Eagle jármüveket főleg felderítőcélokra használják.

2003 decemberében a MOWAG bejelentette, hogy fejleszti az Eagle IV 4 x 4 jármüvet. Ez a típus DURO felépítménnyel készül, melynek tömege 2400 kg, szélességét pedig 120 mm-rel csökkentették, hogy két teljesen felszerelt jármü elférjen egymás mellett a C-130 repülőgépen, előkészítés nélkül. Az Eagle IV karosszériáját és alvázát fejlesztett lövedék és akna elleni védelemmel látták el. Létezik nem páncélozott változata is.

EAGLE II RECONNAISSANCE VEHICLE (felderítő változat)

Bázisát az AM General HMMWV (High Mobility Multi-purpose Wheeled Vehicle) jármü adja. A jármü páncélozott felépítménnyel és egy speciális, páncélozott MOWAG MBK2 típusú megfigyelőkupolával rendelkezik. Személyzete négy főből áll: vezető, parancsnok, rádiókezelő és figyelő.

A jármü páncélteste megvédi a benne ülőket a kézifegyverek lövedékétől. A páncélvastagság 100 mm, az alapjármü HMMWV-hez hasonlóan. A páncéltest védelme kiterjed a 30 m-nél távolabbról lőtt 5,56 mm-es lövedékekre és a 100 m-nél távolabbról lőtt 7,62 mm-es lövedékekre. A jármü szélvédője és oldalüvegei golyóállóak.

Eagle II

MOWAG MBK2 OBSERVATION CUPOLA (figyelőkupola)

A MOWAG MBK2 figyelőkupolát a jármü tetejének közepére telepítették. A kupola 360 fokban elforgatható. A jármü belseje ABV védelemmel ellátott (beleértve a kupolát is). 

A kupola jobb oldalára egy 7,62 mm-es géppuskát szereltek, melyhez 400 töltény tartozik. A géppuskát a személyzet tagjai használják a jármü védelmében. Az önvédelem növelésének érdekében hat vetőcsőből álló gránátvetőt helyeztek el a jármü hátsó részén. A kupola forgatása és emelése mechanikus úton történik.

EAGLE III ARTILLERY FORWARD OBSERVATION VEHICLE (tüzérségi megfigyelő jármü)

Az Eagle III-at célok felderítésére, megfigyelésére és járőrfeladatokra használják. Az Eagle III személyzete négy fő: a vezető és a navigációs tevékenységet végző (térképen tájékozódó) katona az első üléseken helyezkedik el, míg a figyelő-célfelderítő és a híradó katona a hátsó kabinban kapott helyet. A jármü szintén erős páncélzattal és - az aknák miatt - megerősített alvázzal rendelkezik.

Eagle III

Az electro-optical célfelderítő rendszert kombinálták egy terepi navigációs rendszerrel, így a célmeghatározás pontos koordináták megadásával történik. A Rheinmetall Defence Electronics (régebbi STN ATLAS Elektronik) BAA megfigyelőrendszert egy, a tetőn elhelyezett toronyba szerelték be. A torony tartalmaz egy hőképes kamerát, mely 7 km-ig hatásos, egy videokamerát és egy lézertávmérőt, melyek 10 km-ig hatásosak. A Honeywell cég fejlesztette ki a navigációs rendszert és a globális helymeghatározó rendszert.

A cél helyzetének meghatározása után a kommunikációs operátor közvetlen kapcsolat révén továbbítja az információt a tüzvezetési központnak, az pedig a tüzérütegeknek.

A vezetőtér (jobbra a navigációs helye)

Ajtó-ablak nyitva

TECHNIKAI ADATOK Hossz

4900 mm

Magasság 

1750 mm Szélesség

2280 mm

Súly (üresen) 

4100 kg Terhelhetőség

1400 kg

Harci súly 

5500 kg Motor

General Motors 6,5 liter Turbo, 4-stroke diesel

Üzemanyag-mennyiség

95 liter Sebességváltó

Automatic Hydra-Matic 4L 80E

Sebességi fokozatok

4 előre, 1 hátra ABV védelem

85 m³/h túlnyomásos rendszer

Maximális sebesség 

119 km/h Maximális hátrameneti sebesség

33 km/h

Emelkedőleküzdés

60% Lejtőleküzdés 

40%

Fordulásikör-átmérő

14,6 m Hatótávolság

450 km

Árokáthidaló képesség 

0,76 m

Ha tetszett a cikk, kövesse a
Háború Művészetét a Facebookon!

Még több friss hír

2017-03-28 10:43:58
Az Airbus Defence and Space vállalat stílusosan a LIMA-2017 szakkiállításra időzítve, átadta Malajziának a negyedik, egyben utolsó A400M Atlas típusú katonai teherszállító repülőgépet.
2017-03-24 10:21:18
1918. március 23., Olaszország, Pergine repülőtere: vitéz Boksay Antal repülőfőhadnagy végrehajtja az első sikeres magyar katonai ejtőernyős ugrást. 2017. március: mint már régóta minden évben, idén is e történelmi ugrás előtt tisztelegve tartják fegyvernemi napjukat a Magyar Honvédség ejtőernyősei.
2017-03-20 09:56:37
Nehéz esztendő vár a honvédségre 2017-ben, ám folytatódnak a megkezdett intézkedések, amelyek az állomány méltóbb megbecsülését célozzák, a fejlesztések pedig rég nem látott tempóban valósulnak meg a következő időszakban. Dr. Benkő Tibor vezérezredessel, a Honvéd Vezérkar főnökével tekintettünk előre az idei esztendőt illetően.
2017-03-17 11:56:28
A magyar katonák eddig is bebizonyították, hogy tudásban, felkészültségben bármikor felveszik a versenyt más nemzetbeli bajtársaikkal – köszönt el az ENSZ Ciprusi Békefenntartó Misszió (UNFICYP) magyar kontingens 41. váltásának tagjaitól dr. Koller József ezredes, az MH 86. Szolnok Helikopter Bázis megbízott parancsnoka.
2017-03-14 11:36:54
Mindkét kontingens katonái tisztességgel és becsülettel helytálltak − jelentette ki Huszár János vezérőrnagy, az MH Összhaderőnemi Parancsnokság parancsnoka március 13-án, hétfőn Tatán, az MH Iraki Kiképzés Biztosító Kontingens (MH IKBK) harmadik, valamint az MH KFOR Kontingens tizenötödik váltásának visszafogadó ünnepségén.
2017-03-10 11:38:40
2017. február 27-én levegőbe emelkedett a legújabb kínai felderítő és csapásmérő feladatokra is alkalmas Wing-Loong II típusú drón. A pilóta nélküli repülőgép összesen 31 percet töltött a levegőben.
2017-03-09 10:16:04
Az INS Viraat repülőgép-hordozó után az Indiai Haditengerészet újabb ikonikus, szovjet gyártmányú eszközétől válik meg a közeljövőben, ugyanis március 29-én az INS Rajali légibázison elbúcsúztatják a Tu-142M nagy hatótávolságú tengerészeti felderítő repülőgépeket.
2017-03-08 15:10:24
Indiai küldöttség tárgyalt a Novoszibirszki Légijármű-javító Üzemben (NARZ) február végén. Az előzetes tárgyalások pontosítása után szerződést írtak alá a gyárral, melynek értelmében 30 darab Mi-17-1V helikopter nagyjavítására kerül sor.
   MÁSOK ÍRTÁK
2017. 03. 30., 15:20

BTR-ek a Tiszán

Az MH 37. II. Rákóczi Ferenc Műszaki Ezred állományának biztosításával hajtották végre az MH 5. Bocskai István Lövészdandár katonái a BTR-80/A típusú harcjárművek úsztatását a szentesi alakulat tiszai vízi gyakorlóterén, a napokban.
2017. 03. 29., 15:26
1956 augusztusában egy kazahsztáni atomfegyver-kísérlet tragédiába torkollott, és négyszer annyi ember szenvedett akut sugárbetegséget, mint Csernobilban.
2017. 03. 28., 13:54
18 évvel ezelőtt, vagyis 1999. március 27-én hadtörténelmi jelentőségű esemény történt a NATO Szerbia elleni akciója során. A légvédelemnek sikerült megsemmisítenie az amerikai légierő egyik F-117A Nighthawk „lopakodó” bombázóját.
2017. 03. 27., 09:55
1968 elejétől az észak-vietnami légvédelem új taktikát kezdett alkalmazni az amerikai repülőgépek ellen azzal, hogy a támadó kötelékekre több tüzelőállás indított rakétát.

  JETfly Magazin

A japán védelmi minisztérium a napokban erősítette meg, hogy átadott 2 darab TC-90 típusú repülőgépet a Fülöp-szigeteki haditengerészetnek.