2017. 01. 24. kedd
Timót
: 310 Ft   : 289 Ft Benzin: 366 Ft/l   Dízel: 376 Ft/l   Írjon nekünk HADITECHNIKA

Az Amerikai Tengerészgyalogság vezető nélküli tehergépjárműveket tesztel hagyományos konvojban

Art of WAR  |  2012-08-27 09:56:21

Az Amerikai Tengerészgyalogság befejezte azt a kísérletet, mely során vezető nélküli tehergépjárműveket vegyítettek hagyományos, emberek által vezett gépjárműoszlopba, mely a technológia jövőbeni, szélesebb körben történő alkalmazása előtt kövezi ki az utat. A Cargo UGV (vezető nélküli szárazföldi teherjármű) néven ismert tesztek keretében az Oshkosh Defence két járművet szerelt fel a TerraMax technológiával. A kutatás célja az volt, hogy megállapítsák vajon képesek-e a “robot” tehergépjárművek hagyományos, ember által vezetett gépjárművek között konvojban üzemelni, és ha igen, akkor hogyan. A kísérlet ötletét számos, halálesettel végződött hagyományos konvojt ért támadás hívta életre.

“Ha képesek lennénk a tengerészgyalogosokat ilyen robottal vezérelt szállító jármüvekkel a célterületre juttatni, akkor először is csökkenthetnénk a sérülések számát, másodszor pedig több haditengerész maradna a különböző helyszíneken történő bevetésekre”, - nyilatkozta Warren Watts százados, logisztikai tiszt a hónap elején Las Vegas-ban megrendezett Vezető Nélküli Gépjármüvek Szövetségének nemzetközi konferenciáján. “A technológia alkalmazása logisztikai- és katonai erősokszorozóvá válhat”, - tette hozzá a százados.

A US Marines és az Oshkosh három “meghatározott müszaki kiértékelést” hajtott végre a virginiai Fort Pickettben, a pennsylvániai Gascolában, valamint a floridai Eglin légibázison.

Cargo UGVAz utolsó kísérlet során a tengerészgyalogosok két önrendelkezésü robotjármüvet, valamint egy parancsnoki- és ellenőrző jármüvet irányítottak hagyományos, katonák által vezetett gépjármüoszlopon belül.

“Az általános tapasztalatok nagyon pozitívak voltak”, - mondta Watts majd hozzátette: “a rendszer felhasználóbarát módon  igazából azt tette amit tennie kellett”

A robotok által vezérelt gépjármüvek nem tértek le az útról, elkerülték az akadályokat, egy sávban haladtak, tartották sebsségüket és bár “nem pontosan úgy vezettek, mint ahogyan az emberek”, de a rendelkezésünkre álló robottechológia mai szintjének megfelelően végezték a feladatokat – számolt be Watts százados.

A tesztelők megismerték a parancsnoki- és ellenőrző rendszert, amely más típusú gépjármübe építve 3-5 robotvezérelt jármü egyidejü irányítását tenné lehetővé a tengerészgyalogosok számára.

Az Oshkosh képviselőinek elmondása alapján a vezető nélküli jármüre szerelt elektromos érzékelők virtuális képet alkotnak a körülötte lévő világról. Ha például a jármü elé ember vagy akár állat lép, a fékek müködésbe lépnek.

A tengerészgyalogosok tesztjei során a vezető nélküli jármüvek haladási sebessége a 60 km/h-t is elérte.

A rendszert egyébként úgy tervezték meg, hogy bármilyen szárazföldi katonai  jármübe beépíthető legyen annélkül, hogy annak szállítótere, szállítási kapacitása csökkenne, nyilatkozták az Oshkosh szakemberei. A végső cél  egy olyan, helytakarékos módon beépíthető  rendszer kifejlesztése, mellyel a jármü ember által vagy robot üzemmódban is bevethető, alkalmazható lesz.

“Az Oshkosh a kísérlet során használt TerraMax prototípus rendszert néhány héten belül beépítettea gépjármüvekbe. Bár a rendszer jól vizsgázott a tesztek során, a technológia katonai felhasználása jelenleg még nem tisztázott.” - jegyezték meg a cég szakemberei.

“Terrmészetesen szeretnénk tovább folytatni a technológia fejlesztését és tesztelését, hogy lássuk hová fejlődik és milyen lehetőségeket tartogat.” – mondta Watts, majd végül hozzátette: “Bár nincs hivatalos program ilyen típusú rendszerre, az Amerikai Tengerészgyalogság érdeklődését fejezte is.”

 

Ha tetszett a cikk, kövesse a
Háború Művészetét a Facebookon!
Ha lemaradt volna erről:
2017-01-03 13:39:26
Nem panaszkodhatunk: a 2016-os év számos haditechnikai csemegével szolgált az érdeklődők számára. Ezekből választottunk ki „hadszínterenként” egyet-egyet, a világűrtől a tengerekig.
2017-01-03 09:02:46
Az Olasz Királyi Haditengerészet a II. világháború kitörésének idején a negyedik legnagyobbnak számított a világon, amely rombolók, nehéz és könnyűcirkálók mellett, modernizált és rendkívül korszerű, vadonatúj csatahajókat is arzenáljában tudhatott.
2016-12-27 20:13:51
Dr. Koller József ezredessel, az MH 86. Szolnok Helikopterbázis megbízott parancsnokával az elmúlt időszak helyi tapasztalatainak összegzése mellett áttekintettük a megvalósításra váró jelentősebb terveket, fejlesztéseket is.
   MÁSOK ÍRTÁK
2017. 01. 23., 09:48
2016 novemberében nem kevesebb, mint 464 darab, új gyártású T-90MSz közepes harckocsit rendelt az indiai kormány Oroszországtól, 2 milliárd dollárért.
2017. 01. 18., 11:24
Afganisztáni egyéni tanácsadói beosztásokba vezényelt kollégáitól köszönt el január 16-án, az MH Összhaderőnemi Parancsnokság parancsnoka nevében dr. Koller József ezredes, az MH 86. Szolnok Helikopter Bázis megbízott parancsnoka.
2017. 01. 12., 09:18

Tűzszerészek és hadihajósok – 2016.

Tragikus és szomorú évként vonul be 2016 az MH 1. Honvéd Tűzszerész és Hadihajós Ezred történetébe.
2017. 01. 11., 10:55
Az orosz haditengerészet zászlóshajója a 60 ezer tonnás Admiral Kuznyecov repülőgép hordozó első alkalommal került éles harci bevetésre.

  JETfly Magazin

A napokban a Lódzi (Wojskowe Zakłady Lotnicze Nr 1) WZL-1 repülőgép javító üzem tette közzé a hírt, miszerint befejezték az első, a Szenegáli Légierő részére készült Mi-24V nagyjavítását.