2017. 06. 24. szombat
Iván
: 309 Ft   : 277 Ft Benzin: 366 Ft/l   Dízel: 376 Ft/l   Írjon nekünk HADITECHNIKA

Az Amerikai Tengerészgyalogság vezető nélküli tehergépjárműveket tesztel hagyományos konvojban

Art of WAR  |  2012-08-27 09:56:21

Az Amerikai Tengerészgyalogság befejezte azt a kísérletet, mely során vezető nélküli tehergépjárműveket vegyítettek hagyományos, emberek által vezett gépjárműoszlopba, mely a technológia jövőbeni, szélesebb körben történő alkalmazása előtt kövezi ki az utat. A Cargo UGV (vezető nélküli szárazföldi teherjármű) néven ismert tesztek keretében az Oshkosh Defence két járművet szerelt fel a TerraMax technológiával. A kutatás célja az volt, hogy megállapítsák vajon képesek-e a “robot” tehergépjárművek hagyományos, ember által vezetett gépjárművek között konvojban üzemelni, és ha igen, akkor hogyan. A kísérlet ötletét számos, halálesettel végződött hagyományos konvojt ért támadás hívta életre.

“Ha képesek lennénk a tengerészgyalogosokat ilyen robottal vezérelt szállító jármüvekkel a célterületre juttatni, akkor először is csökkenthetnénk a sérülések számát, másodszor pedig több haditengerész maradna a különböző helyszíneken történő bevetésekre”, - nyilatkozta Warren Watts százados, logisztikai tiszt a hónap elején Las Vegas-ban megrendezett Vezető Nélküli Gépjármüvek Szövetségének nemzetközi konferenciáján. “A technológia alkalmazása logisztikai- és katonai erősokszorozóvá válhat”, - tette hozzá a százados.

A US Marines és az Oshkosh három “meghatározott müszaki kiértékelést” hajtott végre a virginiai Fort Pickettben, a pennsylvániai Gascolában, valamint a floridai Eglin légibázison.

Cargo UGVAz utolsó kísérlet során a tengerészgyalogosok két önrendelkezésü robotjármüvet, valamint egy parancsnoki- és ellenőrző jármüvet irányítottak hagyományos, katonák által vezetett gépjármüoszlopon belül.

“Az általános tapasztalatok nagyon pozitívak voltak”, - mondta Watts majd hozzátette: “a rendszer felhasználóbarát módon  igazából azt tette amit tennie kellett”

A robotok által vezérelt gépjármüvek nem tértek le az útról, elkerülték az akadályokat, egy sávban haladtak, tartották sebsségüket és bár “nem pontosan úgy vezettek, mint ahogyan az emberek”, de a rendelkezésünkre álló robottechológia mai szintjének megfelelően végezték a feladatokat – számolt be Watts százados.

A tesztelők megismerték a parancsnoki- és ellenőrző rendszert, amely más típusú gépjármübe építve 3-5 robotvezérelt jármü egyidejü irányítását tenné lehetővé a tengerészgyalogosok számára.

Az Oshkosh képviselőinek elmondása alapján a vezető nélküli jármüre szerelt elektromos érzékelők virtuális képet alkotnak a körülötte lévő világról. Ha például a jármü elé ember vagy akár állat lép, a fékek müködésbe lépnek.

A tengerészgyalogosok tesztjei során a vezető nélküli jármüvek haladási sebessége a 60 km/h-t is elérte.

A rendszert egyébként úgy tervezték meg, hogy bármilyen szárazföldi katonai  jármübe beépíthető legyen annélkül, hogy annak szállítótere, szállítási kapacitása csökkenne, nyilatkozták az Oshkosh szakemberei. A végső cél  egy olyan, helytakarékos módon beépíthető  rendszer kifejlesztése, mellyel a jármü ember által vagy robot üzemmódban is bevethető, alkalmazható lesz.

“Az Oshkosh a kísérlet során használt TerraMax prototípus rendszert néhány héten belül beépítettea gépjármüvekbe. Bár a rendszer jól vizsgázott a tesztek során, a technológia katonai felhasználása jelenleg még nem tisztázott.” - jegyezték meg a cég szakemberei.

“Terrmészetesen szeretnénk tovább folytatni a technológia fejlesztését és tesztelését, hogy lássuk hová fejlődik és milyen lehetőségeket tartogat.” – mondta Watts, majd végül hozzátette: “Bár nincs hivatalos program ilyen típusú rendszerre, az Amerikai Tengerészgyalogság érdeklődését fejezte is.”

 

Ha tetszett a cikk, kövesse a
Háború Művészetét a Facebookon!

Még több friss hír

2017-06-15 10:11:21
A tajvani kormány a napokban ingyen és bérmentve 2 darab UH-1H típusú forgószárnyast adott át Burkina Faso-nak. Az ünnepélyes átadáson részt vett a Tajvani Légierő parancsnoka, Wang Shin-Lung altábornagy is, aki épp az országban tartózkodott.
2017-06-14 10:37:40
Európai és magyar szempontból egyaránt fontos döntés a honvédség iraki szerepvállalásának meghosszabbítása és kibővítése, a 2018-as honvédelmi költségvetésből pedig a katonák illetményének emelésére és fejlesztésekre egyaránt jut forrás – mondta Vargha Tamás, a honvédelmi tárca parlamenti államtitkára, miniszterhelyettes június 13-án, Budapesten.
2017-06-13 09:40:32
Műveleti készenlétet jelentett az MH Légi Tanácsadó Csoport. A helikoptervezetők, fedélzeti technikusok és repülő-műszaki kiszolgáló személyzet tagjai május közepén érkeztek meg afganisztáni állomáshelyükre.
2017-06-06 09:54:37
Kéthetes harckocsizó altiszti szakmai tanfolyamot tartott az MH Altiszti Akadémia a „nullaponti” lő- és gyakorlótéren május végén. Érdekesség, hogy a tanfolyam részeként lefolytatott harckocsiparancsnok-képzésre tizenhárom esztendeje nem volt példa az akadémián, illetve jogelőd szervezeteinél.
   MÁSOK ÍRTÁK
Az MH 59. Szentgyörgyi Dezső Repülőbázis harmadik alkalommal szervezte meg a nyári Honvédelmi Tábort.
2017. 06. 21., 15:33
A Magyar Honvédség szervezeteinek hajtó-, kenő- és karbantartó anyagokkal, üzemanyag-technikai eszközökkel, hűtőfolyadékkal történő ellátásáért az MH Anyagellátó Raktárbázis hetényegyházi bázisparancsnoksága a felelős.
2017. 06. 21., 15:30
A kecskeméti születésű Ács Arnold Bence fiatalon kezdett oroszul tanulni. Egyetemistaként már önkéntes­ volt Oroszországban, ahová­ azóta is rendszeresen vissza­jár. A Don-kanyarban a magyar hadsereg emlé­keit kutatja.
2017. 06. 16., 14:01
Elismeréssel köszöntötte az afgán hadsereg légierejének kiképzését végző RSM egyéni tanácsadó csoport tizenegy fős váltását újra Szolnokon Kiss Róbert ezredes, az MH 86. Szolnok Helikopter Bázis törzsfőnöke.

  JETfly Magazin

Az MH Pápa Bázisrepülőtéren települt Stratégiai Légiszállítási Képesség (SAC) program részére június 19-én leszállították az első állandó állomáshelyű C-17-es hajtóművet.