2017. 03. 26.
Emánuel
: 309 Ft   : 286 Ft Benzin: 366 Ft/l   Dízel: 376 Ft/l   Írjon nekünk HADITECHNIKA

Az Amerikai Tengerészgyalogság vezető nélküli tehergépjárműveket tesztel hagyományos konvojban

Art of WAR  |  2012-08-27 09:56:21

Az Amerikai Tengerészgyalogság befejezte azt a kísérletet, mely során vezető nélküli tehergépjárműveket vegyítettek hagyományos, emberek által vezett gépjárműoszlopba, mely a technológia jövőbeni, szélesebb körben történő alkalmazása előtt kövezi ki az utat. A Cargo UGV (vezető nélküli szárazföldi teherjármű) néven ismert tesztek keretében az Oshkosh Defence két járművet szerelt fel a TerraMax technológiával. A kutatás célja az volt, hogy megállapítsák vajon képesek-e a “robot” tehergépjárművek hagyományos, ember által vezetett gépjárművek között konvojban üzemelni, és ha igen, akkor hogyan. A kísérlet ötletét számos, halálesettel végződött hagyományos konvojt ért támadás hívta életre.

“Ha képesek lennénk a tengerészgyalogosokat ilyen robottal vezérelt szállító jármüvekkel a célterületre juttatni, akkor először is csökkenthetnénk a sérülések számát, másodszor pedig több haditengerész maradna a különböző helyszíneken történő bevetésekre”, - nyilatkozta Warren Watts százados, logisztikai tiszt a hónap elején Las Vegas-ban megrendezett Vezető Nélküli Gépjármüvek Szövetségének nemzetközi konferenciáján. “A technológia alkalmazása logisztikai- és katonai erősokszorozóvá válhat”, - tette hozzá a százados.

A US Marines és az Oshkosh három “meghatározott müszaki kiértékelést” hajtott végre a virginiai Fort Pickettben, a pennsylvániai Gascolában, valamint a floridai Eglin légibázison.

Cargo UGVAz utolsó kísérlet során a tengerészgyalogosok két önrendelkezésü robotjármüvet, valamint egy parancsnoki- és ellenőrző jármüvet irányítottak hagyományos, katonák által vezetett gépjármüoszlopon belül.

“Az általános tapasztalatok nagyon pozitívak voltak”, - mondta Watts majd hozzátette: “a rendszer felhasználóbarát módon  igazából azt tette amit tennie kellett”

A robotok által vezérelt gépjármüvek nem tértek le az útról, elkerülték az akadályokat, egy sávban haladtak, tartották sebsségüket és bár “nem pontosan úgy vezettek, mint ahogyan az emberek”, de a rendelkezésünkre álló robottechológia mai szintjének megfelelően végezték a feladatokat – számolt be Watts százados.

A tesztelők megismerték a parancsnoki- és ellenőrző rendszert, amely más típusú gépjármübe építve 3-5 robotvezérelt jármü egyidejü irányítását tenné lehetővé a tengerészgyalogosok számára.

Az Oshkosh képviselőinek elmondása alapján a vezető nélküli jármüre szerelt elektromos érzékelők virtuális képet alkotnak a körülötte lévő világról. Ha például a jármü elé ember vagy akár állat lép, a fékek müködésbe lépnek.

A tengerészgyalogosok tesztjei során a vezető nélküli jármüvek haladási sebessége a 60 km/h-t is elérte.

A rendszert egyébként úgy tervezték meg, hogy bármilyen szárazföldi katonai  jármübe beépíthető legyen annélkül, hogy annak szállítótere, szállítási kapacitása csökkenne, nyilatkozták az Oshkosh szakemberei. A végső cél  egy olyan, helytakarékos módon beépíthető  rendszer kifejlesztése, mellyel a jármü ember által vagy robot üzemmódban is bevethető, alkalmazható lesz.

“Az Oshkosh a kísérlet során használt TerraMax prototípus rendszert néhány héten belül beépítettea gépjármüvekbe. Bár a rendszer jól vizsgázott a tesztek során, a technológia katonai felhasználása jelenleg még nem tisztázott.” - jegyezték meg a cég szakemberei.

“Terrmészetesen szeretnénk tovább folytatni a technológia fejlesztését és tesztelését, hogy lássuk hová fejlődik és milyen lehetőségeket tartogat.” – mondta Watts, majd végül hozzátette: “Bár nincs hivatalos program ilyen típusú rendszerre, az Amerikai Tengerészgyalogság érdeklődését fejezte is.”

 

Ha tetszett a cikk, kövesse a
Háború Művészetét a Facebookon!

Még több friss hír

2017-03-13 15:40:22
A német védelmi minisztérium a napokban döntést hozott arról, hogy az amerikai Northrop Grumman vállalattól MQ-4C Triton típusú pilóta nélküli repülőeszközöket vásárol. A Tritonok leszállítása 2025 után kezdődik meg.
2017-03-10 11:38:40
2017. február 27-én levegőbe emelkedett a legújabb kínai felderítő és csapásmérő feladatokra is alkalmas Wing-Loong II típusú drón. A pilóta nélküli repülőgép összesen 31 percet töltött a levegőben.
2017-03-14 11:36:54
Mindkét kontingens katonái tisztességgel és becsülettel helytálltak − jelentette ki Huszár János vezérőrnagy, az MH Összhaderőnemi Parancsnokság parancsnoka március 13-án, hétfőn Tatán, az MH Iraki Kiképzés Biztosító Kontingens (MH IKBK) harmadik, valamint az MH KFOR Kontingens tizenötödik váltásának visszafogadó ünnepségén.
2017-03-02 09:19:39
A Krím orosz katonai erőkkel történt elfoglalásának, majd a kelet-ukrajnai háború eseményeinek köszönhetően ismét az országvédelmi képességek kerültek előtérbe a NATO-ban. Fokozottan vonatkozik ez a leginkább érintett kelet-európai tagországokra.
   MÁSOK ÍRTÁK
2017. 03. 24., 09:09

Magyar-amerikai közös kiképzés

Háromnapos közös kézi lőfegyvergyakorlaton vett részt a tatai MH 25. Klapka György Lövészdandár kijelölt állománya, illetve az amerikai 10. páncélos felderítőezred 4. zászlóaljának „Apache” százada a szomódi lőtéren.
2017. 03. 23., 09:31
Hét Bács-Kiskun megyei katona is tagja az ENSZ ciprusi békefenntartó missziója következő váltásának. Valamennyien a kecskeméti repülőbázison dolgoznak, egy év külszolgálatot vállaltak.
2017. 03. 16., 11:39
A magyar katonák eddig is bebizonyították, hogy tudásban, felkészültségben bármikor felveszik a versenyt más nemzetbeli bajtársaikkal.
2017. 03. 14., 11:01
A bukaresti szociálliberális kormány hatályon kívül fogja helyezni az előző szakértői kabinet holland hadihajók beszerzéséről szóló határozatát.

  JETfly Magazin

A mai napon landolt az MH 86. Szolnok Helikopter Bázis betonján a Magyar Honvédség által vásárolt két darab Zlin Z-242L típusú, kétüléses kiképző repülőgép.