2017. 01. 17. kedd
Antal, Antónia
: 307 Ft   : 290 Ft Benzin: 366 Ft/l   Dízel: 376 Ft/l   Írjon nekünk HADITECHNIKA

Iveco SeaLand kétéltű a genovai Nemzetközi Hajókiállításon

Art of WAR  |  2012-11-07 13:15:57

Az Iveco az 52. alkalommal megrendezett genovai Nemzetközi Hajókiállításon mutatta be a SeaLand kísérleti kétéltű járművet és két másik különleges, vészhelyzeti műveletekhez alkalmazható modellt. Az évente több mint 250 000 látogatót vonzó hajókiállításon, amelyen a tengerészeti szakemberektől a hajózást kedvelőkig mindenki részt vesz, a Maurizio Zanisi által az Iveco Daily 4x4 alvázára tervezett modell került a figyelem középpontjába.

A SeaLand nagyméretü jachtok segédhajójaként használható. Első ránézésre az alapjául szolgáló Iveco Daily jármüre emlékeztet. A kétéltü az eseményen egy rövid utat tett meg a parttól egy mólóig, ahol beleereszkedett a Ligur-tengerbe, hogy teljesítményét és képességeit is bemutassa.

A kiállításon az Iveco két további modellel bizonyította a vészhelyzeti müveletek terén szerzett szakértelmét: egy RAVx6 „Duffy” (kétéltü mentőjármü), a tüzoltóság és a polgári védelmi egységek által vészhelyzetekhez használható 6x6-os hajtásképletü speciális jármüvel, valamint egy Magirus 32–L AT csuklós, forgózsámolyos tüzoltólétrával felszerelt Eurocargo 160E 30 jármüvel. Kiállítási területén a vállalat a tüzvédelmi szektorban alkalmazott különleges jármüveit és innovatív müszaki megoldásait is bemutatta, amelyek rendkívüli megbízhatóságukról és hatékonyságukról ismertek.

A jármüvek müszaki adatai

SeaLand – megbízható és biztonságos szárazföldön és vízen egyaránt

A kísérleti modell alapja egy módosított Iveco Daily 4x4 alváz. A jármü mechanikus alkatrészeit nem változtatták meg, amely garantálja az Iveco könnyükategóriás modelljeiből már jól ismert kivételes erőt és minőséget. Azonban annak érdekében, hogy vízi közlekedésre is alkalmas legyen, bizonyos módosítások elengedhetetlenek voltak. Ez elsősorban például az alsó rész vízállóvá alakítását jelentette, amely köré egy acéllemezből készült hajótest került.

A SeaLand meghajtása egy háromliteres, turbódízel erőforrással kiegészített vízszivattyús rendszer segítségével történik, a maximálisan megtehető távolságot pedig a körülbelül 300 liter üzemanyagot befogadni képes kiegészítő tartályok biztosítják. A kétéltü már számos küldetésen részt vett, például 14 óra alatt átkelt a Korzikai-csatornán, amely során 75 tengeri mérföldet (140 km) tett meg.

RAVx6 „Duffy” – felkészült a vészhelyzetekre

DuffyA RAVx6 „Duffy” rendkívüli megbízhatóságának és tartósságának köszönhetően kitünően használható vészhelyzetek (például árvíz) esetén. A jármü vízen, müúton, terepen és rögös, sáros talajon is könnyedén manőverezhető. Mindhárom tengelyét differenciálzárral szerelték fel, amelyeket úgy méreteztek, hogy a speciális közlekedési eszköz a legszélsőségesebb körülmények között is használható legyen.

Az Iveco Magirus „Duffy” 15 tonna tömegü, 6x6-os hajtásképletü, háromtengelyes alvázzal rendelkezik. Az FPT Industrial N60 ENT motornak, az Allison automata sebességváltónak és a hidropneumatikus, független felfüggesztésnek köszönhetően a jármü közúton akár 85 km/órás sebességre is képes. A kétéltüt olyan vészhelyzeti rendszerrel is ellátták, amely teljes terhelés esetén két csomó sebességü vízi közlekedést tesz lehetővé a fő motor meghibásodása esetén. A könnyüfém ötvözetből készült fülke teljesen zárt, két oldalsó ajtóval rendelkezik, és a vezetőn kívül két további személynek is helyet biztosít.

Tüzoltólétra

Az Iveco kiállítási területén az érdeklődők megtekinthették a Magirus tüzoltólétrát is, amely a vállalat vezető terméke. A 32–L AT csuklós, forgózsámolyos létrát egy 4815 mm tengelytávú, 1+2 ML fülkés Eurocargo 160E30 jármüre szerelték fel. A létratest egy öt tagból álló teleszkópos karból, illetve egy 4,7 méteres, csuklós meghosszabbításból áll. A létra kilengését számítógépes rendszer csökkenti.

A Vario jármüemelő biztonsági rendszernek köszönhetően a jármü biztosan áll a talajon. A 32 méteres mentési magasságú létrán egy 300 kg teherbírású mentőkosár, valamint az oltáshoz szükséges vízvezetékek találhatók. A gémet emellett egy 400 kg-os terhek emelésére alkalmas emelőhoroggal is felszerelték.

Az Iveco

Az Iveco, a Fiat Industrial csoport tagja könnyü-, közép- és nehézkategóriás haszonjármüvek, nehéz terepen használható teherautók, helyi és távolsági buszok, valamint speciális, tüzoltásra, katonai és polgári védelmi célokra használható jármüvek tervezésével, gyártásával és értékesítésével foglalkozik.

Az Iveco több mint 25 000 alkalmazottat foglalkoztat, és a világ 11 országában üzemel, ahol kiemelkedő technológiákat alkalmaz. A vállalat Európában, Kínában, Oroszországban, Ausztráliában és Latin-Amerikában folytat tevékenységet. Több mint 160 országban több mint 5000 szervizközpont garantálja a világban bárhol müködő Iveco-jármüvek müszaki támogatását.

Ha tetszett a cikk, kövesse a
Háború Művészetét a Facebookon!
Ha lemaradt volna erről:
2017-01-03 09:02:46
Az Olasz Királyi Haditengerészet a II. világháború kitörésének idején a negyedik legnagyobbnak számított a világon, amely rombolók, nehéz és könnyűcirkálók mellett, modernizált és rendkívül korszerű, vadonatúj csatahajókat is arzenáljában tudhatott.
2017-01-03 13:39:26
Nem panaszkodhatunk: a 2016-os év számos haditechnikai csemegével szolgált az érdeklődők számára. Ezekből választottunk ki „hadszínterenként” egyet-egyet, a világűrtől a tengerekig.
2016-12-27 20:13:51
Dr. Koller József ezredessel, az MH 86. Szolnok Helikopterbázis megbízott parancsnokával az elmúlt időszak helyi tapasztalatainak összegzése mellett áttekintettük a megvalósításra váró jelentősebb terveket, fejlesztéseket is.
2016-12-21 09:21:09
Zrínyi 2026 névvel, tízéves honvédelmi és haderőfejlesztési programot indít a Magyar Honvédség jövő januárban, ez lesz az elmúlt 26 év legnagyobb haderőfejlesztési vállalkozása - jelentette be dr. Simicskó István honvédelmi miniszter december 20-án, kedden, Budapesten, egy háttérbeszélgetésen.
2016-12-15 09:29:07
Az afganisztáni, majd az iraki háború tapasztalatainak, illetve a felszerelések és a fegyverzet fejlesztésének köszönhetően ma már az amerikai nemzeti gárda „hétvégi harcosai” teljesen egyenértékűnek számítanak a hivatásos állományú hadsereg katonáival. Hosszú út vezetett idáig…
2016-12-14 15:18:34
A közelmúltban meghirdetett honvédelmi- és haderőfejlesztési program részeként hatvannégy technikai eszközt, köztük terepjárókat, mikrobuszokat, anyagmozgató gépeket adott át a Honvédelmi Minisztérium nevében Vargha Tamás parlamenti államtitkár, miniszterhelyettes az MH Logisztikai Központnak és egyéb alakulatoknak december 14-én, szerdán, Budapesten, a báró Hazai Samu laktanyában.
   MÁSOK ÍRTÁK
2017. 01. 12., 09:18

Tűzszerészek és hadihajósok – 2016.

Tragikus és szomorú évként vonul be 2016 az MH 1. Honvéd Tűzszerész és Hadihajós Ezred történetébe.
2017. 01. 11., 10:55
Az orosz haditengerészet zászlóshajója a 60 ezer tonnás Admiral Kuznyecov repülőgép hordozó első alkalommal került éles harci bevetésre.
2017. 01. 09., 12:27

A nagy hidegben is helytállnak a katonák a határon

2017. 01. 06., 16:40
Elnöki utasításra az orosz védelmi minisztérium megkezdte a szíriai orosz katonai kontingens csökkentését.

  JETfly Magazin

2017. január 14-én szombaton, helyi idő szerint 9:27-kor a Hat Yai-ban megrendezett gyereknapi rendezvényen lezuhant a Thai Királyi Légierő egyik JAS-39 Gripen típusú vadászrepülőgépe.