2016. 12. 07. szerda
Ambrus
: 313 Ft   : 292 Ft Benzin: 352 Ft/l   Dízel: 365 Ft/l   Írjon nekünk HADITECHNIKA

Iveco SeaLand kétéltű a genovai Nemzetközi Hajókiállításon

Art of WAR  |  2012-11-07 13:15:57

Az Iveco az 52. alkalommal megrendezett genovai Nemzetközi Hajókiállításon mutatta be a SeaLand kísérleti kétéltű járművet és két másik különleges, vészhelyzeti műveletekhez alkalmazható modellt. Az évente több mint 250 000 látogatót vonzó hajókiállításon, amelyen a tengerészeti szakemberektől a hajózást kedvelőkig mindenki részt vesz, a Maurizio Zanisi által az Iveco Daily 4x4 alvázára tervezett modell került a figyelem középpontjába.

A SeaLand nagyméretü jachtok segédhajójaként használható. Első ránézésre az alapjául szolgáló Iveco Daily jármüre emlékeztet. A kétéltü az eseményen egy rövid utat tett meg a parttól egy mólóig, ahol beleereszkedett a Ligur-tengerbe, hogy teljesítményét és képességeit is bemutassa.

A kiállításon az Iveco két további modellel bizonyította a vészhelyzeti müveletek terén szerzett szakértelmét: egy RAVx6 „Duffy” (kétéltü mentőjármü), a tüzoltóság és a polgári védelmi egységek által vészhelyzetekhez használható 6x6-os hajtásképletü speciális jármüvel, valamint egy Magirus 32–L AT csuklós, forgózsámolyos tüzoltólétrával felszerelt Eurocargo 160E 30 jármüvel. Kiállítási területén a vállalat a tüzvédelmi szektorban alkalmazott különleges jármüveit és innovatív müszaki megoldásait is bemutatta, amelyek rendkívüli megbízhatóságukról és hatékonyságukról ismertek.

A jármüvek müszaki adatai

SeaLand – megbízható és biztonságos szárazföldön és vízen egyaránt

A kísérleti modell alapja egy módosított Iveco Daily 4x4 alváz. A jármü mechanikus alkatrészeit nem változtatták meg, amely garantálja az Iveco könnyükategóriás modelljeiből már jól ismert kivételes erőt és minőséget. Azonban annak érdekében, hogy vízi közlekedésre is alkalmas legyen, bizonyos módosítások elengedhetetlenek voltak. Ez elsősorban például az alsó rész vízállóvá alakítását jelentette, amely köré egy acéllemezből készült hajótest került.

A SeaLand meghajtása egy háromliteres, turbódízel erőforrással kiegészített vízszivattyús rendszer segítségével történik, a maximálisan megtehető távolságot pedig a körülbelül 300 liter üzemanyagot befogadni képes kiegészítő tartályok biztosítják. A kétéltü már számos küldetésen részt vett, például 14 óra alatt átkelt a Korzikai-csatornán, amely során 75 tengeri mérföldet (140 km) tett meg.

RAVx6 „Duffy” – felkészült a vészhelyzetekre

DuffyA RAVx6 „Duffy” rendkívüli megbízhatóságának és tartósságának köszönhetően kitünően használható vészhelyzetek (például árvíz) esetén. A jármü vízen, müúton, terepen és rögös, sáros talajon is könnyedén manőverezhető. Mindhárom tengelyét differenciálzárral szerelték fel, amelyeket úgy méreteztek, hogy a speciális közlekedési eszköz a legszélsőségesebb körülmények között is használható legyen.

Az Iveco Magirus „Duffy” 15 tonna tömegü, 6x6-os hajtásképletü, háromtengelyes alvázzal rendelkezik. Az FPT Industrial N60 ENT motornak, az Allison automata sebességváltónak és a hidropneumatikus, független felfüggesztésnek köszönhetően a jármü közúton akár 85 km/órás sebességre is képes. A kétéltüt olyan vészhelyzeti rendszerrel is ellátták, amely teljes terhelés esetén két csomó sebességü vízi közlekedést tesz lehetővé a fő motor meghibásodása esetén. A könnyüfém ötvözetből készült fülke teljesen zárt, két oldalsó ajtóval rendelkezik, és a vezetőn kívül két további személynek is helyet biztosít.

Tüzoltólétra

Az Iveco kiállítási területén az érdeklődők megtekinthették a Magirus tüzoltólétrát is, amely a vállalat vezető terméke. A 32–L AT csuklós, forgózsámolyos létrát egy 4815 mm tengelytávú, 1+2 ML fülkés Eurocargo 160E30 jármüre szerelték fel. A létratest egy öt tagból álló teleszkópos karból, illetve egy 4,7 méteres, csuklós meghosszabbításból áll. A létra kilengését számítógépes rendszer csökkenti.

A Vario jármüemelő biztonsági rendszernek köszönhetően a jármü biztosan áll a talajon. A 32 méteres mentési magasságú létrán egy 300 kg teherbírású mentőkosár, valamint az oltáshoz szükséges vízvezetékek találhatók. A gémet emellett egy 400 kg-os terhek emelésére alkalmas emelőhoroggal is felszerelték.

Az Iveco

Az Iveco, a Fiat Industrial csoport tagja könnyü-, közép- és nehézkategóriás haszonjármüvek, nehéz terepen használható teherautók, helyi és távolsági buszok, valamint speciális, tüzoltásra, katonai és polgári védelmi célokra használható jármüvek tervezésével, gyártásával és értékesítésével foglalkozik.

Az Iveco több mint 25 000 alkalmazottat foglalkoztat, és a világ 11 országában üzemel, ahol kiemelkedő technológiákat alkalmaz. A vállalat Európában, Kínában, Oroszországban, Ausztráliában és Latin-Amerikában folytat tevékenységet. Több mint 160 országban több mint 5000 szervizközpont garantálja a világban bárhol müködő Iveco-jármüvek müszaki támogatását.

Ha tetszett a cikk, kövesse a
Háború Művészetét a Facebookon!
Ha lemaradt volna erről:
   MÁSOK ÍRTÁK
2016. 12. 07., 09:44

Tank nap Szlovákiában

Tank Nap Trenčianske Stankovce-ben, haditechnikai bemutatókkal. 2016. július.
2016. 12. 05., 16:22

A Tomcat nyomában

1976 szeptemberében Skócia közelében rendezték meg a Team Spirit ’76 tengeri hadgyakorlatot, amelynek a USS John F. Kennedy repülőgép-hordozó is részese volt.
2016. 11. 29., 11:51

Feltalálták a drónszelídítő puskát

Ahogy a drónok egyre elterjedtebbé válnak, úgy használják őket egyre többen bűncselekmények elkövetésére.
2016. 11. 25., 09:20

Bács-Kiskun megye katonásan teljesít a toborzásban

A katonai toborzás elmúlt másfél évtizede alkalmából szerveztek ünnepséget csütörtökön Kecskeméten, az egyetem GAMF Karán.

  JETfly Magazin

Kínai internetes fórumokon fellelhető képek alapján a Kínai Népi Felszabadító Hadsereg légiereje új légiharc rakétát tesztel.