2017. 02. 27. hétfő
: 309 Ft   : 291 Ft Benzin: 366 Ft/l   Dízel: 376 Ft/l   Írjon nekünk HADITECHNIKA

A SHADOW RST-V felderítő, információszerző, célfelderítő jármű

Art of WAR  |  2006-06-12 08:42:49

A US Marine Corps és a US Army, Special Operations Command egy, a mélységben tevékenykedő jármű kifejlesztését végzi. A projekt neve: Shadow.

A Shadow RST-V (árnyék) egy felderítő, információszerző (hírszerző), az ellenség mélyégében lévő, eddig fel nem derített, fontos célok helyét meghatározó és jelentő jármü. Kifejlesztését a General Dynamics Land Systems végzi.

A Shadow RST-V egy 4 x 4-es hibrid meghajtású jármü, mely a felderítő, információszerző, és célfelderítő feladatok mellett C3I (parancsnoki, ellenőrző, kommunikációs) és terepjáró képességekkel is rendelkezik. A jármü feladatai a következők: mélységi figyelő, mélységi légi ellenőrző, felderítő, harcfeladatot végrehajtó, harctéri segélyhely, légvédelmi, logisztikai, személyszállító, páncéltörő és aknavető-szállító.

A Shadow RST-V

A SHADOW RST-V PROGRAM

1997-ben az ONR és a DARPA nyerte a General Dynamics Land Systems (GDLS) és a Lockheed Martin Missiles and Fire Control pályázatát, hogy kifejlesszen egy új, felderítő jármüvet, melyet át lehet alakítani különböző küldetések különböző igényeinek. A US Marine Corps ezzel a jármüvel akarja kiegészíteni (leváltani) a jelenleg ilyen feladatokat végrehajtó M151 A2-eseit és a HMMWV-it.

1999-ben a GDLS már arra kötött szerződést, hogy megindítsa a Shadow RST-V fejlesztési program második fázisát. A fő alvállalatok a következők voltak: Magnet Motors (Németország), General Dynamics (Kanada) és a Signature Research (USA).Az első négy darab RST-V jármü 2002-ben készült el.

2005. május hónapban a GDLS cég az akkor meglévő RST-V-k továbbfejlesztésére nyert pályázatot. A projekt lényege az elektromos meghajtás és áramellátás továbbfejlesztése volt.

A JÁRMÜ ADATAI

A Shadow RST-V személyzete négy fő. A jármü személyzetének ülései annak középpontjához vannak közel (az Oregon Aero gyártja). Az ablakai golyóállóak. Két oldalajtó és egy hátsó rámpa van a jármüvön.

A karosszéria alumíniumból van. Az opcionálisan felszerelhető páncélkiegészítők megvédik a jármüvet a kézifegyverek és aknák hatásától.

FEGYVERZET

7,62 mm-es, 12,7 mm-es géppuskát, 40 mm gránátvetőt, Objective Crew Served Weapont, OCSW-t (XM307 automata fegyver), Javelin vagy TOW páncéltörő rakétát lehet szerelni rá.

A Shadow felszerelhető még önvédelmi célokat szolgáló jelzőradarral és rakéták közeledését észlelő-riasztó rendszerrel.

Fegyverrel felszerelt változat

INFORMÁCIÓSZOLGÁLTATÓ RENDSZER

Egy 3 m hosszú tartórúdon helyezkedik el egy elektrooptikai érzékelőcsomag, melyet  a General Dynamics fejlesztett ki. A csomag tartalmaz egy nappali és éjszakai érzékelőt, melyek 3-5 mikronos technológiával müködnek. Az érzékelők egy speciális helymeghatározó rendszerhez csatlakoznak.

A háromméteres tartókonzolon vannak az érzékelők

A kommunikációs rendszer az ITT SINCGARS ASIIIP VHF transzponderét használja, valamint müholdas távközlés is alkalmazható.

MEGHAJTÁS

A Shadow RST-V-nek hibrid-elektromos meghajtása van, melynek alapját azért egy, a jármü orr-részében elhelyezett, direkt befecskendezésü, 2,5 literes DI-4V motor adja, mely a Detroit Diesel terméke. Ennek a motornak a teljesítménye 114 kW. A dízelmotor müködtet egy 110 kW-os, a Magnet Motors által gyártott generátort, mely négy darab 50 kW-os elektromos motort hajt (kerekenként egyet). A müködés során folyamatosan töltődik két darab SAFT típusú Li-ion akkumulátor, mely az energiát szolgáltatja az elektromos motoroknak, ha a dízelmotor nem müködik. 

A jármüvet ellátták egy pneumatikus rendszerrel, mellyel lehet változtatni annak magasságát az útviszonyoknak és szállítási feltételeknek megfelelően.

A magasság állítható

Tesztelés nehéz terepen

A jármü maximális közúti sebessége 112 km/h. Üzemanyagtartálya 95 literes. Hatótávolsága 758 km (50 km/h átlagsebességgel), kizárólag elektromos meghajtással 32 km megtételére képes az eszköz.                              Hossz: 5,45 m Szélesség: 2,057 m Maximális magasság: 1,674 m Minimális magasság: 1,397 m Harci súly: 3629 kg A rakomány súlya: 1360 kg

Ha tetszett a cikk, kövesse a
Háború Művészetét a Facebookon!
Ha lemaradt volna erről:
2017-02-15 11:16:13
Az Nigériai Légierő vezetése a napokban jelentette be, hogy a brazil kormány jóváhagyta, hogy az Embraer Defence and Security Limited vállalat közreműködésével, A-29 Super Tucano típusú könnyű-támadó repülőgépet vásároljanak.
2017-02-08 09:16:55
A második világháború vérzivataros évei után pár hónappal, 1946. február 6-án Bay Zoltán és tudóscsoportja hatalmas horderejű bejelentést tett. Radarjelek segítségével sikerült megmérniük a Föld-Hold távolságot, ezzel megalapozva a modern rádiócsillagászatot.
2017-02-06 14:26:51
Az Orosz Fekete-tengeri Flotta tengeralattjáró-elhárító korvettjéről adtak le lövéseket az Ukrán Haditengerészet An-26-osára – a teherszállító éppen az ogyesszai gázmezők partmenti területe fölött repült.
2017-02-02 12:05:53
Február 3-án lesz a hivatalos búcsúztatása a világ első nukleáris meghajtású repülőgép-hordozójának, az USS Enterprise-nak. A hordozó kulcsfontosságú szereplője volt több fontos eseménynek, így az 1962-es kubai rakétaválságnak, de a részt vett az iraki és az afganisztáni missziókban is.
   MÁSOK ÍRTÁK
2017. 02. 24., 16:39
Kiképzésre, felderítésre, a határőrizeti munkát segítő megfigyelésre, szükség esetén árvízi helyzet felmérésére is bevethetők lesznek a Magyar Honvédség új, rövidesen hadrendbe álló ZLIN típusú repülőgépei.
2017. 02. 21., 14:16
A fegyverkereskedelem a hidegháború óta nem látott szintre emelkedett a legutóbbi öt évben a világban.
2017. 02. 15., 09:29
Napjaink folyamatosan változó világában is a régi értékek, így a bajtársiasság, a bátorság, az önfeláldozás, a közösségért való kiállás a legfőbb katonai erények – fogalmazott dr. Simicskó István honvédelmi miniszter február 14-én, Budapesten, a haderő éves értékelő és feladatszabó vezetői értekezletén.
2017. 02. 13., 09:37
Amikor minden veszni látszott, Ernest E. Evans sorhajóhadnagy teljes gőzzel a japán flottára rontott.

  JETfly Magazin