2017. 05. 29. hétfő
Magdolna
: 308 Ft   : 275 Ft Benzin: 366 Ft/l   Dízel: 376 Ft/l   Írjon nekünk HADITECHNIKA

Az Achzarit gyalogsági harcjármű

Art of WAR  |  2006-07-31 19:30:05

Az Achzarit gyalogsági harcjárművet az izraeli hadsereg számára fejlesztették ki. Egy olyan jármű megalkotása volt a cél, amely a harctevékenységek során képes követni és együtt mozogni, valamint harcolni a Merkava harckocsikkal (Mk1, Mk2).

A jármü sorozatgyártását, költséges tesztek után 1988-ban kezdték el. Az Achzarit jármü a többszörösen átalakított és továbbfejlesztett, orosz T-54/T-55 harckocsi bázisán jött létre. A páncéltestet teljesen átalakították. A régi orosz harckocsit úgy formálták át, hogy a kezelőszemélyzetnek és a gyalogságnak külön teret alakítottak ki, és egy új motor került a hátsó részbe. A jármüvet passzív reaktív páncélzattal borították be. Ennek köszönhetően talán a legjobban védett gyalogsági harcjármüvet sikerült létrehozni.

  

Összesen tíz katona fér el a jármüben. A vezető és a parancsnok a jármü elején, baloldalt helyezkedik el. Egy fő géppuskakezelő (7,62 mm) tőlük jobbra kapott helyet.  A vezető kilátását 4 db nappali periszkóp biztosítja (további 6 db található még a jármüvön a hátsó részben). A géppuskakezelő egy RAFAEL, 7,62 mm-es M240 típusú géppuskát kezel, melyet biztonságosan tud üzemeltetni a jármü belsejéből. Nappali-éjjeli csatornás irányzóberendezés áll rendelkezésére. Három darab 7,62 mm-es géppuskaállvány található még a jármüvön - egy a parancsnok búvónyílásánál, kettő pedig a deszanttérnél. A páncéltest mindkét oldalán található 6 db IMI CL-3030 típusú ködgránátvető, melyhez hasonlóval csak az izraeli harckocsikon találkozhattunk idáig. Ez hatfajta különböző típusú gránát kilövésére alkalmas.

A hét fő lövészkatona foglal helyet hátul. A vezetőnek, a parancsnoknak és a géppuskakezelőnek búvónyílás is ki lett alakítva. Ezenfelül két búvónyílás található még a jármü tetőrészén: egy a jármü közepénél, egy pedig hátul. A gyalogság az Achzarit harcjármüvet elhagyhatja a felső búvónyílásokon (az előbb említett két darab), valamint egy speciális, hidraulikus úton nyíló folyosón a jármü hátsó részén, a jobb oldalon.

Jól látható a hátsó ajtó

Az eredeti orosz motort lecserélték egy NIMDA motorra. Ez a kisméretü, roppant erős motor teszi lehetővé azt, hogy a katonák ki-be szállhassanak a jármü hátsó részén.Az Achzarit Mk 1 motorjának típusa: Detroit Diesel 8V-71 TTA folyadékhütéses motor. Teljesítménye: 650 lóerő. A sebességváltó típusa: Allison XTG-411-4 hidrokinetikus automata váltó. Az Achzarit Mk 1 motorjának típusa: Detroit Diesel 8V-92 TA motor. Teljesítménye: 850 lóerő. A váltó típusa: Allison XTG-411-5 automata váltó.

 

Kiváló terepjáró képességekkel rendelkezik

A meghajtás mellett még a felfüggesztésen is változtattak, aminek eredményeként jobb terepjáró képességekkel rendelkezik.

A harcjármü harci súlya: 44 tonna.

A harcjármübe beépítésre került tüzérzékelő és -oltó, emellett ABV védelmi berendezés is. A ködösítés lehetősége, mint jól bevált harckocsi-önvédelmi tevékenység, ennél a jármünél is megmaradt.

Oszlopmenetben lakott területen

Ha tetszett a cikk, kövesse a
Háború Művészetét a Facebookon!

Még több friss hír

2017-05-19 10:41:02
A Polish Armaments Group-hoz tartozó Nitro-Chem S.A. vegyi üzem a Rheinmetall Defence-hez tartozó RWM Italia céggel közösen gyárthat Mk-82 és Mk-84 jelzésű bombákat a lengyel F-16-osok számára a lengyelországi Bydgoszcz-ban.
   MÁSOK ÍRTÁK
2017. 05. 26., 09:44

Éleslövészetet tartottak a központi gyakorlótéren

Az MH 25. Klapka György Lövészdandár 101. Tüzérosztálya és 36. Páncéltörő Rakétaosztálya közvetlen irányzású lövészetet hajtott végre május 25-én, csütörtökön a Magyar Honvédség Központi Gyakorlótéren.
2017. 05. 25., 13:46
Galéria a Fire Blade helikopteres hadgyakorlat zárónapjáról.
2017. 05. 23., 10:04
Precíz mentés slágerekkel: felkészült forgószárnyasok versenyeztek a német bázison.
2017. 05. 22., 12:44
Donald Trump amerikai elnök május 20-ai Szaúd-Arábiai látogatása mega üzletet hozott az Egyesült Államok két legnagyobb katonai gyártójának, a Lockheed Martinnak és a Boeingnak.

  JETfly Magazin

2017. május 28-án az irkutszki repülőgépgyár területéről levegőbe emelkedett az első MSz-21-300 típusú utasszállító repülőgép. A repülés 30 percig tartott, melyet többnyire 1 000 méter magasan töltött el.