2017. 02. 20. hétfő
: 308 Ft   : 290 Ft Benzin: 366 Ft/l   Dízel: 376 Ft/l   Írjon nekünk HADITECHNIKA

Harckocsi biatlon Oroszországban

Art of WAR  |  2013-08-16 09:52:33

A tervek szerint 2014-től kezdődően az orosz hadsereg rendszeresen rendez harckocsi biatlonversenyeket. A biatlon ugyebár sífutásból és lövészetből álló megmérettetés, amelynek az orosz hadsereg most új értelmet ad azzal, hogy harckocsik és személyzeteik számára rendez versenyt. Az idei megmérettetést augusztus 17-én rendezik, a Moszkva közelében található Alabino területén.

Ivan Buvalcev altábornagy, az orosz fegyveres erők harckiképzési osztályának vezetője újságírók előtt elmondta, hogy a gyalogság nyári biatlonversenyét már megrendezték Voronyezsben. A harckocsik számára szervezendő verseny során a résztvevőknek meg kell tenniük egy bizonyos távolságot a lehető legrövidebb idő alatt (a leggyorsabban) és mindeközben – mint a sílövészet során – több célt kell leküzdeniük. A harcjármüvek személyzetétől kiváló vezetéstechnikai képzettséget, valamint pontos lövészetet követel meg a verseny. Buvalcev úgy véli, hogy a katonai biatlon kiváló lehetőség a személyzetek kiképzettségi szintjének növelésére, annak ellenőrzésére. A kérdésben Buvalcev egyeztetett a védelmi miniszterrel, aki elmondása szerint felhatalmazta versenyek szervezésével.

Az idei, első megmérettetésen a házigazdákon kívül érkeznek még „versenyzők” Örményországból, Fehéroroszországból és Kazahsztánból. A versenyt T-72B típusú harckocsikkal bonyolítják, amely típus minden résztvevő ország hadseregének állományában megtalálható. A verseny távja a korábbi megmérettetéseket figyelembe véve maximum 30 km lesz (három kör, körönként 6-10 km) és minden etap során különböző célokat kell leküzdeniük a harckocsiknak. Korábban az első körben a harckocsi ágyújával kellett lövést leadni a másfél km távolságban lévő célra, a másodikban egy harckocsi-elhárító gránátvetővel felfegyverzett katonát imitáló célt kellett leküzdeni a gépfegyverrel, majd a zárókörben az NSZVT nehéz légvédelmi gépágyúval kellett megsemmisíteni egy 1,2 km-re elhelyezett, imitált ellenséges páncéltörő löveget.

Az új, Buvalcev által megfogalmazott szabályok szerint a légvédelmi gépágyúval való lövészetre a második körben kerül sor, míg a harmadikban a harckocsi személyzete mozgásban fog lövést leadni tüzérségi lövedékkel (az első körben rakétalövedéket alkalmaznak).

Az elmúlt héten vált ismertté, hogy a 2014-es versenyre Szergej Sojgu, orosz védelmi miniszter amerikai csapatot is meghívott, akik elfogadták a „kihívást” és saját harckocsijukkal vesznek részt a biatlonon.

Figyelmen kívül hagyva a gyakorlat versenyjellegét, a harckocsi biatlon nagyon érdekes, és ami a leglényegesebb, a valósághoz leginkább közelítő módja a személyzetek felkészültségének ellenőrzésére. A rendszer jelentősége abban nyilvánul meg, hogy a korábbiakban külön végrehajtott feladatokat jelen esetben komplexként kell végrehajtaniuk a személyzeteknek. Másképp kifejezve; a különálló harckocsi menetgyakorlatok és a különálló lőgyakorlatok helyett – mindazon túl, hogy a gyakorlatok elsajátításával napokat, heteket lehet nyerni a kiképzés során – a harckocsi személyzeteknek lehetőségük nyílik arra, hogy egy gyakorlat során több dolgot elsajátítsanak.

Nézzük, milyen feladatokkal is megküzdeniük a „harckocsi biatlon versenyzőinek”.

A versenyen szereplő harckocsik az idő nagy részét menettel töltik. A leküzdendő útvonal, az akadályok arra kényszerítik a harckocsi vezetőjét, hogy folyamatosan figyelje az utat és a lehető legpontosabban irányítsa a páncélos harcjármüvet. A mozgékonyság a modern harckocsik egyik fontos jellemzője; a lőtéren végrehajtott gyakorlatok során a harckocsivezető növeli kiképzettségi szintjét és növeli annak esélyét, hogy a harckocsival éles körülmények között (harchelyzetben) is megfelelően hajtja végre a feladatokat.

A harckocsi biatlon másik része a célok leküzdése, szintén a valósághoz közelítő harctéri körülmények imitálása mellett.

Tüzelési helyzetben a harckocsi személyzetének fel kell derítenie és meg kell semmisíteni a szimulált ellenség páncélozott technikai eszközét, tüzérségét, harckocsi-elhárító rakétakomplexumokat és gránátvetőket és a gyalogságot. Ilyen célpontokkal valós harchelyzetben is találkoznak a harckocsizók. A célok gyors felderítése és megsemmisítése a harckocsi szinte valamennyi fegyverzetének alkalmazásával segít készségszintre fejleszteni a rendszerek alkalmazását, ami éles helyzetben szintén előnyükre válik.

Végül, de nem utolsó sorban a biatlon növeli a harckocsi személyzetek versenyszellemét, és miközben a győzni akarás motiválja őket, megtanulnak harmonikusan együttmüködni, és a legkisebb hibaszázalékkal tevékenykedni.
Ha tetszett a cikk, kövesse a
Háború Művészetét a Facebookon!
2017-02-08 09:16:55
A második világháború vérzivataros évei után pár hónappal, 1946. február 6-án Bay Zoltán és tudóscsoportja hatalmas horderejű bejelentést tett. Radarjelek segítségével sikerült megmérniük a Föld-Hold távolságot, ezzel megalapozva a modern rádiócsillagászatot.
2017-01-25 10:00:46
Az elmúlt hónapok európai politikájának egyik központi kérdése a közös európai védelem ügye, az egységes irányítású haderő kialakítása volt.
   MÁSOK ÍRTÁK
2017. 02. 15., 09:29
Napjaink folyamatosan változó világában is a régi értékek, így a bajtársiasság, a bátorság, az önfeláldozás, a közösségért való kiállás a legfőbb katonai erények – fogalmazott dr. Simicskó István honvédelmi miniszter február 14-én, Budapesten, a haderő éves értékelő és feladatszabó vezetői értekezletén.
2017. 02. 13., 09:37
Amikor minden veszni látszott, Ernest E. Evans sorhajóhadnagy teljes gőzzel a japán flottára rontott.
2017. 02. 10., 09:20
Nincs is olyan messze határainktól a legközelebbi nukleáris támaszpont.
2017. 02. 08., 09:28
A katonák nagyon hatékonyan végzik feladatukat, és tisztességesen helytállva segítik a rendőröket – fogalmazott dr. Benkő Tibor vezérezredes, Honvéd Vezérkar főnök február 7-én, kedden Kelebián, ahol megtekintette a Magyar Honvédség első határvédelmi bázisát.

  JETfly Magazin

Az Air&Cosmos újság a napokban tette közzé a hírt, miszerint rövidesen múzeumba kerülnek az A320-as, az A340-es és az A380-as utasszállító repülőgépek prototípusai.