2017. 04. 27. csütörtök
Zita
: 312 Ft   : 286 Ft Benzin: 366 Ft/l   Dízel: 376 Ft/l   Írjon nekünk HADITECHNIKA

Harckocsi biatlon Oroszországban

Art of WAR  |  2013-08-16 09:52:33

A tervek szerint 2014-től kezdődően az orosz hadsereg rendszeresen rendez harckocsi biatlonversenyeket. A biatlon ugyebár sífutásból és lövészetből álló megmérettetés, amelynek az orosz hadsereg most új értelmet ad azzal, hogy harckocsik és személyzeteik számára rendez versenyt. Az idei megmérettetést augusztus 17-én rendezik, a Moszkva közelében található Alabino területén.

Ivan Buvalcev altábornagy, az orosz fegyveres erők harckiképzési osztályának vezetője újságírók előtt elmondta, hogy a gyalogság nyári biatlonversenyét már megrendezték Voronyezsben. A harckocsik számára szervezendő verseny során a résztvevőknek meg kell tenniük egy bizonyos távolságot a lehető legrövidebb idő alatt (a leggyorsabban) és mindeközben – mint a sílövészet során – több célt kell leküzdeniük. A harcjármüvek személyzetétől kiváló vezetéstechnikai képzettséget, valamint pontos lövészetet követel meg a verseny. Buvalcev úgy véli, hogy a katonai biatlon kiváló lehetőség a személyzetek kiképzettségi szintjének növelésére, annak ellenőrzésére. A kérdésben Buvalcev egyeztetett a védelmi miniszterrel, aki elmondása szerint felhatalmazta versenyek szervezésével.

Az idei, első megmérettetésen a házigazdákon kívül érkeznek még „versenyzők” Örményországból, Fehéroroszországból és Kazahsztánból. A versenyt T-72B típusú harckocsikkal bonyolítják, amely típus minden résztvevő ország hadseregének állományában megtalálható. A verseny távja a korábbi megmérettetéseket figyelembe véve maximum 30 km lesz (három kör, körönként 6-10 km) és minden etap során különböző célokat kell leküzdeniük a harckocsiknak. Korábban az első körben a harckocsi ágyújával kellett lövést leadni a másfél km távolságban lévő célra, a másodikban egy harckocsi-elhárító gránátvetővel felfegyverzett katonát imitáló célt kellett leküzdeni a gépfegyverrel, majd a zárókörben az NSZVT nehéz légvédelmi gépágyúval kellett megsemmisíteni egy 1,2 km-re elhelyezett, imitált ellenséges páncéltörő löveget.

Az új, Buvalcev által megfogalmazott szabályok szerint a légvédelmi gépágyúval való lövészetre a második körben kerül sor, míg a harmadikban a harckocsi személyzete mozgásban fog lövést leadni tüzérségi lövedékkel (az első körben rakétalövedéket alkalmaznak).

Az elmúlt héten vált ismertté, hogy a 2014-es versenyre Szergej Sojgu, orosz védelmi miniszter amerikai csapatot is meghívott, akik elfogadták a „kihívást” és saját harckocsijukkal vesznek részt a biatlonon.

Figyelmen kívül hagyva a gyakorlat versenyjellegét, a harckocsi biatlon nagyon érdekes, és ami a leglényegesebb, a valósághoz leginkább közelítő módja a személyzetek felkészültségének ellenőrzésére. A rendszer jelentősége abban nyilvánul meg, hogy a korábbiakban külön végrehajtott feladatokat jelen esetben komplexként kell végrehajtaniuk a személyzeteknek. Másképp kifejezve; a különálló harckocsi menetgyakorlatok és a különálló lőgyakorlatok helyett – mindazon túl, hogy a gyakorlatok elsajátításával napokat, heteket lehet nyerni a kiképzés során – a harckocsi személyzeteknek lehetőségük nyílik arra, hogy egy gyakorlat során több dolgot elsajátítsanak.

Nézzük, milyen feladatokkal is megküzdeniük a „harckocsi biatlon versenyzőinek”.

A versenyen szereplő harckocsik az idő nagy részét menettel töltik. A leküzdendő útvonal, az akadályok arra kényszerítik a harckocsi vezetőjét, hogy folyamatosan figyelje az utat és a lehető legpontosabban irányítsa a páncélos harcjármüvet. A mozgékonyság a modern harckocsik egyik fontos jellemzője; a lőtéren végrehajtott gyakorlatok során a harckocsivezető növeli kiképzettségi szintjét és növeli annak esélyét, hogy a harckocsival éles körülmények között (harchelyzetben) is megfelelően hajtja végre a feladatokat.

A harckocsi biatlon másik része a célok leküzdése, szintén a valósághoz közelítő harctéri körülmények imitálása mellett.

Tüzelési helyzetben a harckocsi személyzetének fel kell derítenie és meg kell semmisíteni a szimulált ellenség páncélozott technikai eszközét, tüzérségét, harckocsi-elhárító rakétakomplexumokat és gránátvetőket és a gyalogságot. Ilyen célpontokkal valós harchelyzetben is találkoznak a harckocsizók. A célok gyors felderítése és megsemmisítése a harckocsi szinte valamennyi fegyverzetének alkalmazásával segít készségszintre fejleszteni a rendszerek alkalmazását, ami éles helyzetben szintén előnyükre válik.

Végül, de nem utolsó sorban a biatlon növeli a harckocsi személyzetek versenyszellemét, és miközben a győzni akarás motiválja őket, megtanulnak harmonikusan együttmüködni, és a legkisebb hibaszázalékkal tevékenykedni.
Ha tetszett a cikk, kövesse a
Háború Művészetét a Facebookon!

Még több friss hír

2017-04-12 11:12:52
A fehérorosz Belta hírügynökség a napokban tette közzé, hogy 2017. április 7-én újabb Mi-8MTV-5 típusú forgószárnyasokat vehetett át az ország légiereje. A helikopterek a Macsulisah légibázisra érkezek, összesen 6 példány.
2017-04-04 09:15:03
Nem sok idejük lesz a Bakony természeti szépségeit csodálni az MH Bakony Harckiképző Központ katonáinak az idén sem, mert a sűrű tavalyi évhez képest 2017-ben tovább emelkedik a központ kezelésében lévő lő- és gyakorlótereken a különféle kiképzési napok száma.
2017-04-03 09:29:24
1942. október 2-án délután a Queen Mary óceánjáró Írország partjaitól északnyugatra járt, fedélzetén 843 főnyi személyzetén kívül csaknem 15 000 amerikai katonával.
   MÁSOK ÍRTÁK
2017. 04. 26., 11:39
Látogatás a besti Museum Wings of Liberation-ban.
2017. 04. 25., 09:56
A USS Tang nevű amerikai tengeralattjáró 1943-ban merült először a víz alá, és a második világháború végéig csaknem húsz japán hajót süllyesztett el.
2017. 04. 24., 10:13
A volt NDK és NSZK határán található múzeum galériája, Németország, 2017. április.
2017. 04. 21., 09:51
Fontos követelmény lesz a radartendernél az olcsó működtetés, a rádióelektronikai fedés és a felderíthetőség csökkentése is.

  JETfly Magazin

Az Amerikai Haditengerészet feloldotta a Boeing T-45 Goshawk kiképzőgépekre elrendelt repülési tilalmat, ám bizonyos korlátozásokkal, mivel a fedélzeti oxigénellátó rendszer (Onboard Oxygen Generation System - OBOGS) vizsgálata még folytatódik.