2017. 04. 25. kedd
Márk
: 312 Ft   : 286 Ft Benzin: 366 Ft/l   Dízel: 376 Ft/l   Írjon nekünk HADITECHNIKA

Bázist építenek a pilóta nélküli repülőknek Indiában

Art of WAR  |  2007-03-31 14:30:19

India bázist épít az Andaman szigeten a pilóta nélküli repülőknek, az UAV-k részére, ahonnan majd őrjárataikat indítják India keleti partvidéke felé. Ezekkel a gépekkel csempészeket és terroristákat fognak felderíteni. Az Andaman sziget közelében közel hatszáz, főként lakatlan sziget fekszik, valamint közel van Thaiföldhöz és Indonéziához is, így az innen induló repülők nagy területet tudnak lefogni.

India az első UAV-jét a 342. felderítőszázadban állította szolgálatba a tavalyi év folyamán. Ez az egység izraeli gyártmányú gépeket használ, nyolc darab Searcher II-t és négy darab Heront. A Searcher II közel tizenhat órán keresztül tud a levegőben lenni, a Heron az amerikai Predatorhoz hasonlít, és egy repülés alkalmával akár ötven óráig is repülhet egyfolytában. A radar és a videokamera segítségével az UAV példátlan gyorsasággal tud információt továbbítani a megfigyelt területről. Izrael szintén tengeri felderítésre használja a Heron egyik verzióját. Izraelben nagy sikereket értek el ezekkel a pilóta nélküli felderítőgépekkel, így kinyitnák ezen szerkezetek hatalmas piacát a világ felé. A zsidó állam több mint két évtizede vezetője az UAV-technológiának, és már négy éve látja el ezekkel a repülőkkel az indiai haditengerészetet.

A tengeri járőrözés az egyik leginkább emberpróbáló repülési feladat. Több órán keresztül a levegőben, keresni valamit, valakit a tengeren, a tengerparton. Az embereknek unalmas, de a robotoknak eszményi munka. Amíg az Egyesült Államok kipróbálja a nagy és drága Global Hawkot, addig Izrael az öreg Heron új verzióját fejlesztette ki Mahatz I néven, így lehetővé teszi az UAV-knak, hogy olcsóbban és hatékonyabban járőrözzenek a tenger felett. A Mahatz I-ben használt radar és a hozzá integrált szoftver segítségével automatikus észlelést biztosít a megfigyelt területről. Az üzemeltető katonák akár a parton, akár egy hajón vagy egy repülőgépen figyelhetik a jeleket, és az UAV-n lévő videokamera képe segítségével pontosabban ismerhetik meg az esetleges konfliktust. Ebben a munkában a legfontosabb kritérium a megbízhatóság. Amíg a Mahatz I kicsit kisebb a Predatornál, még mindig elég drága, ötmillió dollár darabja. Az üzemeltető országok nem szeretnének egy ilyen gépet elveszteni a tenger felett meghibásodás miatt. A Mahatz I akár ötvenkét órát képes egyhuzamban a levegőben tölteni. Egy átlagos őrjárat harmincöt órán keresztül tart.

Ha tetszett a cikk, kövesse a
Háború Művészetét a Facebookon!

Még több friss hír

2017-04-12 11:12:52
A fehérorosz Belta hírügynökség a napokban tette közzé, hogy 2017. április 7-én újabb Mi-8MTV-5 típusú forgószárnyasokat vehetett át az ország légiereje. A helikopterek a Macsulisah légibázisra érkezek, összesen 6 példány.
2017-04-05 09:24:10
A NATO-tag Lengyelország – földrajzi fekvésénél és történelménél fogva – jogosan tekint aggodalommal keleti határain túlra. Az észak-atlanti szövetség és Oroszország szembenállása egyre fokozódik, s ennek megfelelően a lengyel védelmi képesség, így a légvédelem erősítése sem maradhat el.
2017-04-04 09:15:03
Nem sok idejük lesz a Bakony természeti szépségeit csodálni az MH Bakony Harckiképző Központ katonáinak az idén sem, mert a sűrű tavalyi évhez képest 2017-ben tovább emelkedik a központ kezelésében lévő lő- és gyakorlótereken a különféle kiképzési napok száma.
2017-04-03 09:29:24
1942. október 2-án délután a Queen Mary óceánjáró Írország partjaitól északnyugatra járt, fedélzetén 843 főnyi személyzetén kívül csaknem 15 000 amerikai katonával.
   MÁSOK ÍRTÁK
2017. 04. 25., 09:56
A USS Tang nevű amerikai tengeralattjáró 1943-ban merült először a víz alá, és a második világháború végéig csaknem húsz japán hajót süllyesztett el.
2017. 04. 24., 10:13
A volt NDK és NSZK határán található múzeum galériája, Németország, 2017. április.
2017. 04. 21., 09:51
Fontos követelmény lesz a radartendernél az olcsó működtetés, a rádióelektronikai fedés és a felderíthetőség csökkentése is.
2017. 04. 20., 12:57
A Geroi Arsenala tizenkét emberrel a fedélzetén tört ketté az erős viharban és süllyedt el szerdán a Fekete-tengeren.

  JETfly Magazin

Az Amerikai Haditengerészet feloldotta a Boeing T-45 Goshawk kiképzőgépekre elrendelt repülési tilalmat, ám bizonyos korlátozásokkal, mivel a fedélzeti oxigénellátó rendszer (Onboard Oxygen Generation System - OBOGS) vizsgálata még folytatódik.