2017. 05. 25. csütörtök
Orbán
: 309 Ft   : 276 Ft Benzin: 366 Ft/l   Dízel: 376 Ft/l   Írjon nekünk HADITECHNIKA

Lezuhant az amerikai haditengerészet egyik E-2C AWACS repülőgépe

Art of WAR  |  2007-08-16 17:19:15

A tengerbe zuhant és eltűnt az Egyesült Államok Haditengerészetének (US Navy) egyik AWACS repülőgépe augusztus 15-én. A balesetet az Atlanti-óceánon hajózó USS Harry S. Truman (CVN 75) repülőgép-hordozó hadihajó fedélzetén állomásozó egyik E-2C Hawkeye szenvedte el. A légcsavaros korai előrejelző és légtérfelderítő repülőgép fedélzetén három fő tartózkodott, őket egyelőre nem találják, de keresésükre hatalmas erőket mozgósítottak.

A szerencsétlenül járt gép és személyzete a USS Harry S. Truman (CVN 75) repülőgép-hordozó fedélzetén állomásozó repülőezred állományába tartozik, azon belül is a VAW-120 századba (Carrier Airborne Early Warning Squadron). A hordozó a baleset bekövetkeztekor 150 mérföldre dél-keletre hajózott Virginia partjaitól. Az eltünt repülőgép és a személyzet keresésére a USS Truman mellett bekapcsolódtak a Parti Őrség és egy másik hordozó, a USS Dwight D. Eisenhower (CVN 69) egységei is.

A törzs feletti hatalmas tányérantennájáról könnyen felismerhető légcsavaros repülőgép az amerikai haditengerészet mindegyik repülőgép-hordozóján megtalálható. A korai előrejelző és légi irányító repülőgép tulajdonképpen egy nagy teljesítményü rádiólokátorral felszerelt repülő harcálláspont, mely a légtérben járőrözve alkalmas a környező több száz kilométer sugarú körben felderíteni a különféle repülőeszközöket és azokra rávezetni a saját elfogó vadászgépeket. Erre a feladatkörre főleg a nagy hatótávolságú és méretü repülőgépek alkalmasak, de van müködőképes helikopteres változat is. A légtérfigyelő repülőgépek a szárazföldi telepítésü rádiólokátorok kiegészítésére szolgálnak. Előnyük, hogy több ezer méteres repülési magasságuk miatt sem a domborzat, sem a Föld görbülete nem akadályozza őket a felderítésben, ugyanakkor hátrányuk, hogy rendkívül költséges mind a beszerzésük, mind az üzemeltetésük, így nem tarthatóak állandóan a levegőben, ezáltal továbbra is szükség van a földi radarrendszerekre. A legelterjedtebb az a megoldás, hogy a nagyméretü lokátort egy forgó radomban helyezik el a törzs tetején, így a környező légtérről a gép repülési irányától függetlenül, minden irányból tudnak információkat gyüjteni.

Ha tetszett a cikk, kövesse a
Háború Művészetét a Facebookon!
Ha lemaradt volna erről:

Még több friss hír

2017-05-03 15:25:04
1914. október 27-én reggel, a Royal Navy nyolc modern hadihajója haladt északnyugat felé az Ír-tengeren, hogy lőgyakorlatot tartson a Skóciai nyugati partja mellett fekvő Mull-sziget, Loch na Keal nevű tengeröblében.
   MÁSOK ÍRTÁK
2017. 05. 23., 10:04
Precíz mentés slágerekkel: felkészült forgószárnyasok versenyeztek a német bázison.
2017. 05. 22., 12:44
Donald Trump amerikai elnök május 20-ai Szaúd-Arábiai látogatása mega üzletet hozott az Egyesült Államok két legnagyobb katonai gyártójának, a Lockheed Martinnak és a Boeingnak.
2017. 05. 19., 12:27
A Fehérvár Köszönti Katonáit elnevezésű gálaesten ünnepelte megalakulásának tizedik évfordulóját az MH Összhaderőnemi Parancsnokság május 18-án, csütörtökön.
2017. 05. 16., 13:12
A 2018-as költségvetéssel folytatódik a védelmi kiadások bővítése Magyarország és ezzel együtt Európa biztonsága érdekében.

  JETfly Magazin

Az Egyesült Államok Légiereje (USAF) május 15-én jelentette be a hírt, mely szerint az F-35 Lightning II Joint Strike Fighter (JSF) katapultülése miatti súlykorlátozást visszavonja.