2017. 04. 27. csütörtök
Zita
: 312 Ft   : 286 Ft Benzin: 366 Ft/l   Dízel: 376 Ft/l   Írjon nekünk HADITECHNIKA

Leszállás közben veszett oda egy Predator

Art of WAR  |  2010-10-26 11:27:42

Az Amerikai Egyesült Államok fegyveres erőinek legfontosabb pilóta nélküli repülőgéptípusa a General Atomics MQ-1 Predator és különféle változatai. Ennek tekintetében nem meglepő, hogy elég sok zuhan le belőle, főképp, mivel a háborús övezetekben (itt elsősorban Afganisztánra kell gondolni) nagy számban használják. A repesemények leggyakrabban nem ellenséges tevékenység miatt, hanem rendszer – és pilótahibák következtében történnek, ami egy viszonylag új technológiával szemben még elfogadható.

2010. október 22-én pénteken, helyi idő szerint 13:20-kor az Új-Mexikóban található Holloman légitámaszponton lezuhant egy General Atomics MQ-1 Predator UAV. A pilóta nélküli légi jármü leszállás közben szenvedett balesetet, mikor egy standard kiképző repülésről tért vissza a bázisra. Ez a típus egyik leggyakoribb oka a típus baleseteinek, lévén a Predator irányítását a földről végzik az operátorok, így nem ’érzik’ úgy a gépet a leszállásnál, mint az ember vezette repülőgépek esetében. A leszállás közbeni balesetek rendszerint a tapasztalatlan, tanuló MQ-1-pilóták körében fordulnak elő, de a rutinosabbakkal is megeshet ilyesmi.

A lezuhant Predator a USAF 43. ezredének 6. felderítő századába tartozott, mely egy kiképző egység, tehát több mint valószínü, hogy egy újonc operátor követte el az esetet. A földön a balesetben senki sem sérült meg, az anyagi károk is jelentéktelenek – már persze ha nem számolunk a cirka 4 millió dollárba kerülő MQ-1-el. Arról nincs információ, hogy a gép milyen szintü károsodásokat szenvedett, és hogy javítható állapotban maradt-e. A légierő egyelőre nem nyilatkozik az esettel kapcsolatban addig, amíg le nem zárul a vizsgálati procedúra.

Ez volt a Predator-család első balesete az október 1-jével elkezdett 2011-es pénzügyi évben. A 2010-es monetáris időszámítási esztendőben hét MQ-1 veszett oda, ezzel pedig rekord született, ugyanis eddig ez volt a típus legbiztonságosabb éve. Reméljük, a tendencia folytatódik továbbra is, és kevesebbszer kell majd beszámolnunk hasonló eseményekről.

Ha tetszett a cikk, kövesse a
Háború Művészetét a Facebookon!

Még több friss hír

2017-04-12 11:12:52
A fehérorosz Belta hírügynökség a napokban tette közzé, hogy 2017. április 7-én újabb Mi-8MTV-5 típusú forgószárnyasokat vehetett át az ország légiereje. A helikopterek a Macsulisah légibázisra érkezek, összesen 6 példány.
2017-04-05 09:24:10
A NATO-tag Lengyelország – földrajzi fekvésénél és történelménél fogva – jogosan tekint aggodalommal keleti határain túlra. Az észak-atlanti szövetség és Oroszország szembenállása egyre fokozódik, s ennek megfelelően a lengyel védelmi képesség, így a légvédelem erősítése sem maradhat el.
2017-04-04 09:15:03
Nem sok idejük lesz a Bakony természeti szépségeit csodálni az MH Bakony Harckiképző Központ katonáinak az idén sem, mert a sűrű tavalyi évhez képest 2017-ben tovább emelkedik a központ kezelésében lévő lő- és gyakorlótereken a különféle kiképzési napok száma.
2017-04-03 09:29:24
1942. október 2-án délután a Queen Mary óceánjáró Írország partjaitól északnyugatra járt, fedélzetén 843 főnyi személyzetén kívül csaknem 15 000 amerikai katonával.
   MÁSOK ÍRTÁK
2017. 04. 26., 11:39
Látogatás a besti Museum Wings of Liberation-ban.
2017. 04. 25., 09:56
A USS Tang nevű amerikai tengeralattjáró 1943-ban merült először a víz alá, és a második világháború végéig csaknem húsz japán hajót süllyesztett el.
2017. 04. 24., 10:13
A volt NDK és NSZK határán található múzeum galériája, Németország, 2017. április.
2017. 04. 21., 09:51
Fontos követelmény lesz a radartendernél az olcsó működtetés, a rádióelektronikai fedés és a felderíthetőség csökkentése is.

  JETfly Magazin

Az Amerikai Haditengerészet feloldotta a Boeing T-45 Goshawk kiképzőgépekre elrendelt repülési tilalmat, ám bizonyos korlátozásokkal, mivel a fedélzeti oxigénellátó rendszer (Onboard Oxygen Generation System - OBOGS) vizsgálata még folytatódik.