2017. 04. 26. szerda
Ervin
: 312 Ft   : 286 Ft Benzin: 366 Ft/l   Dízel: 376 Ft/l   Írjon nekünk HADITECHNIKA

Indiai hajtóműteszt Oroszországban

Art of WAR  |  2010-11-10 13:04:07

India első ízben hajtotta végre a saját fejlesztésű, Kaveri típusú sugárhajtóműve repülési tesztjét az oroszországi Zsukovszkijban található, Gromov nevét viselő repülő-kutató intézetben. Az indiai hajtómű ellenőrzéséhez egy módosított Il-76 típusú szállító repülőgép biztosította a megfelelő platformot. Az indiai mérnökök konkrét adatokat nem közöltek a tesztekről, annyit azonban elmondtak, hogy azokat sikeresnek ítélik.

Az indiai védelmi minisztérium nyilatkozata szerint a módosított Il-76 típusú repülőgéphez rögzített Kaveri sugárhajtómü a teljes repülés során müködött, beleértve a fel- és leszállást is. A repülőgép a hajtómüvel a szárnyai alatt több mint egy órát töltött a levegőben. A tesztek során a repülőgép 6000 méteres magasságba emelkedett, sebessége pedig elérte a 0,6 Mach-ot (690 km/h). A kísérletet irányítók véleménye szerint a hajtómü a tesztek során kitünően müködött.

Il-76LL módosított verziójú szállító repülőgépA Kaveri hajtómü tesztjeihez használt Il-76LL típusú repülőgép

2009-től az indiai tulajdonban lévő Gas Turbine Research Establishment mintegy 455 millió dollárt költött egy 20 éves program keretében, azonban az általa fejlesztett hajtómü nem felelt meg az indiai légierő követelményeinek. A hajtómü túlsúlyos volt, valamint annak tolóereje nem érte el a 93-100 kN-t, ami a védelmi minisztérium szerint a Tejas vadászrepülőgépekben történő alkalmazásához elengedhetetlen. Az oroszországi tesztek alatt mért tolóerőre vonatkozóan nem nyilatkoztak az illetékesek.

Az elkövetkező néhány hónap során a Kaveri hajtómü fejlesztője, az indiai Gas Turbine Research Establishment további 50-60 repülési tesztet kíván végrehajtani a hajtómüvel, amely után a hajtómü beépítésre kerülhet a Tejas vadászrepülőgépbe további ellenőrzések végrehajtására.

Korábbi elképzelések szerint a Tejas minden verziója a saját fejlesztésü Kaveri sugárhajtómüvet kapta volna meg. 2010 októberében az indiai védelmi minisztérium az általa kiírt hajtómü tender keretében győztesnek hirdetett General Electric cégtől 99 darab GE F414-INS6 típusú hajtómüvet rendelt a Tejas MkII verziójába. Új-Delhi korábban 41 darab GE404 típusú hajtómüvet is rendelt a Tejas harci gépekbe, a Kaveri program késlekedése miatt.

Ha tetszett a cikk, kövesse a
Háború Művészetét a Facebookon!

Még több friss hír

2017-04-12 11:12:52
A fehérorosz Belta hírügynökség a napokban tette közzé, hogy 2017. április 7-én újabb Mi-8MTV-5 típusú forgószárnyasokat vehetett át az ország légiereje. A helikopterek a Macsulisah légibázisra érkezek, összesen 6 példány.
2017-04-05 09:24:10
A NATO-tag Lengyelország – földrajzi fekvésénél és történelménél fogva – jogosan tekint aggodalommal keleti határain túlra. Az észak-atlanti szövetség és Oroszország szembenállása egyre fokozódik, s ennek megfelelően a lengyel védelmi képesség, így a légvédelem erősítése sem maradhat el.
2017-04-04 09:15:03
Nem sok idejük lesz a Bakony természeti szépségeit csodálni az MH Bakony Harckiképző Központ katonáinak az idén sem, mert a sűrű tavalyi évhez képest 2017-ben tovább emelkedik a központ kezelésében lévő lő- és gyakorlótereken a különféle kiképzési napok száma.
2017-04-03 09:29:24
1942. október 2-án délután a Queen Mary óceánjáró Írország partjaitól északnyugatra járt, fedélzetén 843 főnyi személyzetén kívül csaknem 15 000 amerikai katonával.
   MÁSOK ÍRTÁK
2017. 04. 26., 11:39
Látogatás a besti Museum Wings of Liberation-ban.
2017. 04. 25., 09:56
A USS Tang nevű amerikai tengeralattjáró 1943-ban merült először a víz alá, és a második világháború végéig csaknem húsz japán hajót süllyesztett el.
2017. 04. 24., 10:13
A volt NDK és NSZK határán található múzeum galériája, Németország, 2017. április.
2017. 04. 21., 09:51
Fontos követelmény lesz a radartendernél az olcsó működtetés, a rádióelektronikai fedés és a felderíthetőség csökkentése is.

  JETfly Magazin

Az Amerikai Haditengerészet feloldotta a Boeing T-45 Goshawk kiképzőgépekre elrendelt repülési tilalmat, ám bizonyos korlátozásokkal, mivel a fedélzeti oxigénellátó rendszer (Onboard Oxygen Generation System - OBOGS) vizsgálata még folytatódik.