2017. 02. 21. kedd
: 308 Ft   : 292 Ft Benzin: 366 Ft/l   Dízel: 376 Ft/l   Írjon nekünk HADITECHNIKA

Hamarosan fellövik a második X-37B-t

Art of WAR  |  2011-02-24 10:45:00

Világszerte nagy szenzációt keltett 2010 áprilisában a hír, hogy az Amerikai Egyesült Államok felbocsátott egy pilóta nélküli katonai űrrepülőgépet, a Boeing X-37B-t. A program akkor még szigorúan titkosnak minősült, így a pontos célját nem tudhattuk, ám szerencsére mára már több információ is napvilágot látott. Az OVT-1 (Orbital Test Vehicle-1) egészen pontosan 224 napot és 9 órát töltött a világűrben Föld körüli pályán keringve, miközben irányíthatóságát, a fontosabb rendszerek működését és a különféle helyzetekre való reagálását tesztelték.

A legfrissebb hírek szerint az Amerikai Légierő által irányított projekt újabb mérföldkőhöz érkezhet március 4-én, ugyanis a NASA-val akkorra tervezik a második példány fellövését a Cape Canaveral központból. Amennyiben az időjárás nem szól közbe, és egyéb komplikációk sem adódnak, akkor jövő hét pénteken a 8,8 méter hosszú és 4,2 méter széles OVT-2 egy Atlas-5 hordozórakéta segítségével megkezdheti túráját a világürben. A tervek szerint mintegy 270 napig fog orbitális pályán keringeni.

OVT-1

Az OVT-1 a Vandenberg AFB-n, közvetlenül a landolás után

Arról, hogy pontosan mivel is tölti majd napjait az X-37B második prototípusa, csak vázlatos információink vannak. A mérnökök szerint hasonló funkciót lát majd el, mint az OVT-1: főként a repülési jellemzőit vizsgálják majd, valamint az elektromos rendszerek megbízhatóságát. Ezeken kívül most már a hajtómü teljesítményére is különös figyelmet fordítanak majd, valamint a leszállás során az automatikus landolási rendszer reakcióira. Az előző példány tesztelése során ugyanis éppen a földet érés volt az a momentum, ahol az egyetlen komoly probléma adódott. A Vandenberg légitámaszpontra való leszállás közben a gumiabroncsok nem bírták a terhelést, és komoly károsodást szenvedtek. Ennek elkerülése érdekében az OVT-2 kerekeiben 15%-kal csökkentették a nyomást.

A USAF nyilatkozatai szerint az OVT-2 nem visz magával rakományt, mivel ilyen jellegü tesztek lebonyolítása nem fért bele az idei költségvetésbe, ám a következő években úgy kalkulálnak, hogy már hasznos teher is lesz az X-37B-k fedélzetén. Az ürjármüvek felhasználási területét illetően egyébként még mindig nincsenek pontos adataink, lévén a program jelentős része titkos. Valószínüleg katonai müholdak pályára állítása és felderítés lesz a feladatuk, de ez még a jövő zenéje.

Ha tetszett a cikk, kövesse a
Háború Művészetét a Facebookon!
2017-02-08 09:16:55
A második világháború vérzivataros évei után pár hónappal, 1946. február 6-án Bay Zoltán és tudóscsoportja hatalmas horderejű bejelentést tett. Radarjelek segítségével sikerült megmérniük a Föld-Hold távolságot, ezzel megalapozva a modern rádiócsillagászatot.
2017-02-02 12:05:53
Február 3-án lesz a hivatalos búcsúztatása a világ első nukleáris meghajtású repülőgép-hordozójának, az USS Enterprise-nak. A hordozó kulcsfontosságú szereplője volt több fontos eseménynek, így az 1962-es kubai rakétaválságnak, de a részt vett az iraki és az afganisztáni missziókban is.
   MÁSOK ÍRTÁK
2017. 02. 21., 14:16
A fegyverkereskedelem a hidegháború óta nem látott szintre emelkedett a legutóbbi öt évben a világban.
2017. 02. 15., 09:29
Napjaink folyamatosan változó világában is a régi értékek, így a bajtársiasság, a bátorság, az önfeláldozás, a közösségért való kiállás a legfőbb katonai erények – fogalmazott dr. Simicskó István honvédelmi miniszter február 14-én, Budapesten, a haderő éves értékelő és feladatszabó vezetői értekezletén.
2017. 02. 13., 09:37
Amikor minden veszni látszott, Ernest E. Evans sorhajóhadnagy teljes gőzzel a japán flottára rontott.
2017. 02. 10., 09:20
Nincs is olyan messze határainktól a legközelebbi nukleáris támaszpont.

  JETfly Magazin

Az Air&Cosmos újság a napokban tette közzé a hírt, miszerint rövidesen múzeumba kerülnek az A320-as, az A340-es és az A380-as utasszállító repülőgépek prototípusai.