2017. 07. 24. hétfő
Kinga, Kincső
: 305 Ft   : 262 Ft Benzin: 366 Ft/l   Dízel: 376 Ft/l   Írjon nekünk HADITECHNIKA

Mégsem Stuka fekszik a Balti-tenger hullámsírjában

Art of WAR  |  2012-06-18 09:51:11

„Errare humanum est ‑ Tévedni emberi dolog” tartja a mondás, és igaz ez a német katonai szakértőkre is. Nincs egy hete, hogy arról tájékoztattuk Olvasóinkat, német katonai szakemberek egy JU 87 Stuka típusú, II. világháborús német zuhanóbombázó repülőgépet emelnek ki a Balti-tenger fenekéről. Mára kiderült, hogy amit a német katonák egy egymotoros JU 87 Stuka-nak véltek, az valójában egy Junkers 88 típusú, kétmotoros többcélú közepes bombázó repülőgép.

A szakértők azok után jutottak erre ‑ az új – következtetésre, hogy egy Junkers 88 fekszik a hullámsírban, miután felszínre hozták a gép több elemét. A búvárok véleménye szerint a víz alatt lehetetlen volt a két gép közötti különbséget megállapítani.

Alapvető különbség a Junkers 88 és a JU 87 Stuka között, hogy előbbi nagyobb méretü, valamint két repülőgépmotorral van felszerelve. Torsten Radtke, a múzeum képviselője elmondta, nem kizárt, hogy a repülőgép nagy része továbbra is a víz alatt marad, mivel a gép bal oldala a második repülőgépmotorral mélyen belesüllyedt a tengerfenékbe.

A Junkers 88 típusú gépeket Dassauban gyártották 1939-től kezdődően a világháború végéig. A németek több mint 14 800 darabot gyártottak a Junkers 88 típusból – háromszor annyit, mint a JU 87 bombázóból. A rengeteg Junkers 88 repülőgépből azonban mindössze mintegy tíz eredeti példány maradt meg az utókor számára, amelyek az Egyesült Államokban, Nagy-Britanniában, Oroszországban, Norvégiában, Görögországban és Németországban találhatóak.

Ha tetszett a cikk, kövesse a
Háború Művészetét a Facebookon!

Még több friss hír

2017-07-13 09:49:16
Büszkék vagyunk katonáinkra. Kiválóan felkészült katonákat láthattunk a gyakorlat során, példaértékű volt a bemutató − fogalmazott dr. Simicskó István honvédelmi miniszter július 12-én, a Black Swan 2017 elnevezésű nemzetközi gyakorlat kiemelt látogatói napján.
2017-07-14 09:26:18
Megérkeztek Csehországba az MH 12. Arrabona Légvédelmi Rakétaezred honvédei. A győri katonák a következő két hét során a TOBRUQ LEGACY 2017 elnevezésű gyakorlaton képviselik hazánkat.
2017-07-10 11:10:04
Korántsem hétköznapi lehetőség adódott Szolnokon, az Aba-Novák Kulturális Központban július 8-án, szombaton: magyar és amerikai katonák, valamint haditechnikai eszközeik töltötték meg a közeli parkolót, hogy a Black Swan 2017 nemzetközi gyakorlat résztvevői hivatalosan is bemutatkozhassanak a város lakóinak.
2017-07-06 09:50:17
Az első szó, ami eszembe jut arról, amit itt láttunk, az az együttműködés volt. Ennek láttuk ékes bizonyítékát, és szeretnék gratulálni minden egyes katonának, aki a felkészülésben és a bemutatóban részt vett, hiszen magas szinten, magas színvonalon művelik mesterségüket.
2017-07-06 09:42:12
A francia–brit erők nagy reményekkel indított 1917-es tavaszi offenzívája az első világháború korábbi éveinek forgatókönyve szerint zajlott: a német vonalakat nem sikerült áttörni, s a csupán méterekben mérhető előrenyomulásnak hatalmas ára volt.
   MÁSOK ÍRTÁK
2017. 07. 20., 09:14

Videón a drónvadász lézerfegyver

A világ első aktívan használt lézerfegyverét mutatta be az Egyesült Államok haditengerészete a CNN riportereinek, akik működés közben készíthettek videót a csendben támadó hadieszközről.
2017. 07. 19., 13:35
A Saber Guardian (Szablya Őre) 2017 fedőnevű rendezvénysorozat része az a keddi ejtőernyős légideszant-művelet is, melyet a pápai légibázis és a bulgáriai Bezmer repülőtere között végeztek.
2017. 07. 19., 13:22
Harminc év után látogatott izraeli kormányfő Magyarországra, Benjámin Netanjahu július 18-án, kedden Orbán Viktor miniszterelnökkel tárgyalt az Országházban. A magyar delegáció tagja volt többek között dr. Simicskó István honvédelmi miniszter is.
2017. 07. 18., 16:17
Az Oroszország ellen érvényben lévő szankciókkal indokolja a Honvédelmi Minisztérium (HM), hogy Mi–17-es szállítóhelikoptereinek nemrégiben Oroszországban elvégzett nagyjavítását nem használta ki arra, hogy egyúttal modernizálja az elavult, 30 éves gépeket.

  JETfly Magazin

1998. július 23-án, délután 3 óra előtt nem sokkal a 17-es oldalszámú MiG-29B repülőgéppel katasztrófát szenvedett Rácz Zsolt alezredes, aranykoszorús első osztályú repülőgép-vezető.