2017. 01. 18. szerda
Piroska
: 308 Ft   : 288 Ft Benzin: 366 Ft/l   Dízel: 376 Ft/l   Írjon nekünk HADITECHNIKA

Júliusban a levegőbe emelkedik a Boeing csupaszárny repülőgépe, az X-48C

Art of WAR  |  2012-06-26 15:15:30

A Boeing 2012. június 21-én mutatta be az X-48 pilóta nélküli „csupaszárny” repülőgépének módosított változatát, amely a tervek szerint július elején megkezdi mintegy hathónapos tesztrepülési programját az Edwards légibázison található Dryden Repüléskutató Központjában.

Az X-48C két hajtómüvel ellátott verzió - ellentétben elődjével, a három hajtómüvel szerelt X-48B-vel, amely 2007 és 2011 között 92 kísérleti repülést hajtott végre. A hajtómüvek számának csökkenése mellett változott azok elhelyezése is; a korábbinál előrébb kerültek, míg a függőleges vezérsíkként szolgáló segédszárnyakat mozgatható szárnyvégekkel látták el.

A BWB (blended wing body – csupaszárny) koncepciótól több, jelentős eredményt várnak a fejlesztők. Elképzelések szerint az üzemanyag fogyasztás akár a felére csökkenhet, míg a zajkibocsátás 40dB-lel csökkenhet egy hagyományos kialakítású repülőgéphez képest.

Az első generációs X-48B-vel végrehajtott tesztrepülések során bizonyságot nyert, hogy a repülőgép sem nagy állásszögü-, sem nagy állásszögü csúsztatott repülés során nem hajlamos az átesésre, amely a szokatlan konfigurációnak köszönhető.

Mike Kisska projektmenedzser elmondta, hogy a decemberig zajló tesztsorozat során 25 felszállást terveznek végrehajtani az X-48C verzióval.

A Boeing eredetileg úgy tervezte, hogy saját hajtómüveket tervez az X-48C típushoz, azonban az idő és a pénz (előző elhúzódása, utóbbi egyre nagyobb összege) miatt úgy döntöttek, hogy a holland Geldrop cég által fejlesztett Advanced Microturbo (AMT) hajtómüvet alkalmazzák. Az AMT hajtómüvek az X-48B JetCat P200 típusú erőforrásait váltják, azonban azokat az eredeti hajtómüvek – nagyobb gondoláiba applikálták be.

A Boeing azt reméli az X-48C repülési tesztjeitől, hogy annak eredményei alapján megépíthetnek egy olyan méretü BWB repülőgépet, amely már „elegendő a pilótával (személyzettel) történő repülés végrehajtásához”.

Fotók: Robert Wall (AviationWeek)

A Boeing koncepciója a 797 BWB utasszállító repülőgépre

 

Ha tetszett a cikk, kövesse a
Háború Művészetét a Facebookon!
2017-01-03 09:02:46
Az Olasz Királyi Haditengerészet a II. világháború kitörésének idején a negyedik legnagyobbnak számított a világon, amely rombolók, nehéz és könnyűcirkálók mellett, modernizált és rendkívül korszerű, vadonatúj csatahajókat is arzenáljában tudhatott.
2017-01-03 13:39:26
Nem panaszkodhatunk: a 2016-os év számos haditechnikai csemegével szolgált az érdeklődők számára. Ezekből választottunk ki „hadszínterenként” egyet-egyet, a világűrtől a tengerekig.
2016-12-27 20:13:51
Dr. Koller József ezredessel, az MH 86. Szolnok Helikopterbázis megbízott parancsnokával az elmúlt időszak helyi tapasztalatainak összegzése mellett áttekintettük a megvalósításra váró jelentősebb terveket, fejlesztéseket is.
2016-12-21 09:21:09
Zrínyi 2026 névvel, tízéves honvédelmi és haderőfejlesztési programot indít a Magyar Honvédség jövő januárban, ez lesz az elmúlt 26 év legnagyobb haderőfejlesztési vállalkozása - jelentette be dr. Simicskó István honvédelmi miniszter december 20-án, kedden, Budapesten, egy háttérbeszélgetésen.
2016-12-15 09:29:07
Az afganisztáni, majd az iraki háború tapasztalatainak, illetve a felszerelések és a fegyverzet fejlesztésének köszönhetően ma már az amerikai nemzeti gárda „hétvégi harcosai” teljesen egyenértékűnek számítanak a hivatásos állományú hadsereg katonáival. Hosszú út vezetett idáig…
   MÁSOK ÍRTÁK
2017. 01. 18., 11:24
Afganisztáni egyéni tanácsadói beosztásokba vezényelt kollégáitól köszönt el január 16-án, az MH Összhaderőnemi Parancsnokság parancsnoka nevében dr. Koller József ezredes, az MH 86. Szolnok Helikopter Bázis megbízott parancsnoka.
2017. 01. 12., 09:18

Tűzszerészek és hadihajósok – 2016.

Tragikus és szomorú évként vonul be 2016 az MH 1. Honvéd Tűzszerész és Hadihajós Ezred történetébe.
2017. 01. 11., 10:55
Az orosz haditengerészet zászlóshajója a 60 ezer tonnás Admiral Kuznyecov repülőgép hordozó első alkalommal került éles harci bevetésre.
2017. 01. 09., 12:27

A nagy hidegben is helytállnak a katonák a határon

  JETfly Magazin

Kifejezetten a PAK FA személyzete részére fejlesztett ki egy teljesen új, modern védőöltözetet a „Zvezda” intézet. Ez az intézet nem csak a repülőgépvezetők speciális felszerelését gyártja, de az űrhajósok szkafanderei is itt készülnek.