2017. 08. 17. csütörtök
Jácint
: 304 Ft   : 259 Ft Benzin: 366 Ft/l   Dízel: 376 Ft/l   Írjon nekünk HADITECHNIKA

2001 óta több mint 400 drónt vesztett az Amerikai Hadsereg

Art of WAR  |  2014-06-23 14:20:54

Egy, a The Washington Postban közzétett vizsgálat adatai szerint 2001 óta több mint 400 pilóta nélküli repülőgépet vesztett el az Amerikai Hadsereg, amely bizonyíték a megbízhatatlanságukra.

2001 szeptembere és 2014 eleje között 418 drón semmisült meg, ami az Amerikai Légierő statisztikai mutatói szerint többé-kevésbé megegyezik a harci repülőgépekkel bekövetkezett hasonló események számával. A Pentagon adatai szerint azonban az UAV-ok sokkal kevesebb időt töltöttek a levegőben és sokkal kevesebb müveleti feladatban vettek részt.

 

A nyilvánosságra hozott kutatás azt mutatja, hogy hadsereg szakértői 194 eseményt soroltak az úgynevezett „A osztályba” – ami azt jelenti, hogy az eszközök teljesen megsemmisültek, illetve a keletkezett kár meghaladta a 2 millió dollárt. Ezen esetek valamivel több, mint fele Irakban és Afganisztánban következett be, még a balesetek egynegyede az Egyesült Államokban. További 224 drón elvesztését sorolták „B osztályba”, amely esetekben a kár 500 ezer és 2 millió dollár közötti.

A jelentés szerint a pilóta nélküli repülőgépekkel történt balesetek nem követeltek emberéletet. A Post a balesetek elemzése során rámutat olyan tényekre, amelyek alapján a hadseregnek illetve gyártóknak át kell hidalniuk néhány alapvető biztonsági kérdést:

Korlátozott akadály felderítő és elkerülő képesség. A kamerák, a csúcstechnológiás szenzorok nem tudják kiváltani egy repülőgép-vezető szemeit, füleit és orrát a pilótafülkében. A legtöbb távirányítású repülőgép nem rendelkezik radarral vagy éppen ütközés-elkerülő rendszerekkel, amelyeket arra terveztek, hogy égi katasztrófákat előzzenek meg.

Pilóta (irányító) hiba. A közzétett népszerü videofelvételek ellenére egy UAV-ot irányítani sokkal bonyolultabb, mint egy videojátékot játszani. A pilóta nélküli repülőgépek „pilótáit” a légierő képzi és folyamatosan ellenőrzi, azonban hibák időről-időre előfordulnak elsősorban a leszállási manőverek során.

Technikai hiányosságok. Több drón tervezését elsiették annak érdekében, hogy azokat háborús körülmények között tesztelhessék. Sok balesetet alapvető elektronikai meghibásodások okoztak, míg több esetben az időjárási körülmények vezettek a drón elvesztéséhez. Olyan is előfordult, hogy megmagyarázhatatlan problémákat neveztek meg a balesetek okaiként. Két – 2008-ban illetve 2009-ben – lezuhant Predator személyzete azt vallotta a nyomozóknak, hogy gépeiket „démonok birtokolták és sújtották”.

Megbízhatatlan kommunikációs kapcsolat. A pilóta nélküli repülőgépek irányítását általában müholdakon keresztül valósítják meg, amely kapcsolatok nem minden esetben megbízhatóak. A jelentés rámutat arra, hogy a kommunikációs kapcsolatok a bekövetkezett esetek több mint egynegyedénél megszakadtak, ami a gép lezuhanásához. elvesztéséhez vezetett.

A legnagyobb veszteséget a légierő MQ-1 Predator pilóta nélküli repülőgépei szenvedték el, amelyeket a General Atomics Aeronautical Systems gyárt.

Ha tetszett a cikk, kövesse a
Háború Művészetét a Facebookon!

Még több friss hír

2017-07-31 11:17:54
1914. szeptember 5-én még csak egy hónapja tartott az I. világháború, de aznap délután örökre megváltozott a tengeri hadviselés, mert egy tengeralattjáró először süllyesztett el modern torpedóval egy hadihajót.
2017-07-27 10:08:12
Az alakulat Szomódon található helyőrségi lőterén ünnepelték fegyvernemi napjukat a tatai MH 25. Klapka György Lövészdandár 11. Harckocsi Zászlóaljának katonái július 25-én, kedden.
2017-07-26 13:47:10
A sikeresen teljesített Tobruq Legacy 2017 többnemzeti, kis-közeli hatótávolságú légvédelmi rakéta harcászati gyakorlat, valamint az éleslövészet után hazatértek az MH 12. Arrabona Légvédelmi Rakétaezred honvédjei Csehországból.
2017-07-20 10:06:56
Magazinunkban évek óta beszámolunk az MH 1. Honvéd Tűzszerész- és Hadihajós Ezred kábító- és robbanószer-kereső kutyáinak, illetve vezetőiknek tevékenységéről, májusi számunkban pedig bemutatkoztak az MH Katonai Rendészeti Központ „kutyásai” is.
2017-07-20 09:51:47
Elérkezett a régóta várt alkalom. Az MH 12. Arrabona Légvédelmi Rakétaezred honvédei két év után ismét légvédelmi rakéta éleslövészeten bizonyíthatták szakmai felkészültségüket, melyre idén a TOBRUQ LEGACY 2017 gyakorlat kínált lehetőséget Csehországban.
2017-07-19 10:14:30
A TOBRUQ LEGACY 2017 többnemzeti, kis-közeli hatótávolságú, légvédelmi rakéta harcászati gyakorlat és a TOBRUQ ARROW 2017 éleslövészet már javában tart, a rendezvények fő napjai azonban még hátra vannak.
2017-07-18 11:17:34
Tizenhét ország hatvanhat csapata vett részt májusban az Országos Rendőr-főkapitányság Rendőrségi Oktatási és Kiképző Központjának nagytétényi, illetve a Magyar Honvédség tatárszentgyörgyi lőterén megrendezett XV. rendőri és katonai mesterlövő világkupán, amelyen a magyar specialisták tiszteletre méltó eredményeket értek el.
   MÁSOK ÍRTÁK
2017. 08. 17., 12:03
Kiválóan teljesít a kiképzéseken az észtországi Training Bridge 2017 feladaton résztvevő Lövészszázad Harccsoport állománya. A terep sajátosságai miatt a foglalkozások fő hangsúlyát a gyalogos harcászatra helyezték.
2017. 08. 15., 15:54
Kína lassan a világ vezető gazdasági hatalma lesz, de hadereje közel sem olyan ütőképes, mint létszáma és az ország forrásai alapján sejteni lehetne.
2017. 08. 08., 14:45
Kritikus időszakot élünk a magyar honvédelem ügye szempontjából.

  JETfly Magazin

Az Ég Katonái Hagyományőrző Egyesület augusztus 5-én Emlékhely avatót tartott Balatonalmádiban. A 70-es évek közepén két Mi-8-as és egy Kamov Ka-26-os típusú helikopter zuhant a Balatonba.