2017. 03. 23. csütörtök
Emőke
: 309 Ft   : 287 Ft Benzin: 366 Ft/l   Dízel: 376 Ft/l   Írjon nekünk HADITECHNIKA

2001 óta több mint 400 drónt vesztett az Amerikai Hadsereg

Art of WAR  |  2014-06-23 14:20:54

Egy, a The Washington Postban közzétett vizsgálat adatai szerint 2001 óta több mint 400 pilóta nélküli repülőgépet vesztett el az Amerikai Hadsereg, amely bizonyíték a megbízhatatlanságukra.

2001 szeptembere és 2014 eleje között 418 drón semmisült meg, ami az Amerikai Légierő statisztikai mutatói szerint többé-kevésbé megegyezik a harci repülőgépekkel bekövetkezett hasonló események számával. A Pentagon adatai szerint azonban az UAV-ok sokkal kevesebb időt töltöttek a levegőben és sokkal kevesebb müveleti feladatban vettek részt.

 

A nyilvánosságra hozott kutatás azt mutatja, hogy hadsereg szakértői 194 eseményt soroltak az úgynevezett „A osztályba” – ami azt jelenti, hogy az eszközök teljesen megsemmisültek, illetve a keletkezett kár meghaladta a 2 millió dollárt. Ezen esetek valamivel több, mint fele Irakban és Afganisztánban következett be, még a balesetek egynegyede az Egyesült Államokban. További 224 drón elvesztését sorolták „B osztályba”, amely esetekben a kár 500 ezer és 2 millió dollár közötti.

A jelentés szerint a pilóta nélküli repülőgépekkel történt balesetek nem követeltek emberéletet. A Post a balesetek elemzése során rámutat olyan tényekre, amelyek alapján a hadseregnek illetve gyártóknak át kell hidalniuk néhány alapvető biztonsági kérdést:

Korlátozott akadály felderítő és elkerülő képesség. A kamerák, a csúcstechnológiás szenzorok nem tudják kiváltani egy repülőgép-vezető szemeit, füleit és orrát a pilótafülkében. A legtöbb távirányítású repülőgép nem rendelkezik radarral vagy éppen ütközés-elkerülő rendszerekkel, amelyeket arra terveztek, hogy égi katasztrófákat előzzenek meg.

Pilóta (irányító) hiba. A közzétett népszerü videofelvételek ellenére egy UAV-ot irányítani sokkal bonyolultabb, mint egy videojátékot játszani. A pilóta nélküli repülőgépek „pilótáit” a légierő képzi és folyamatosan ellenőrzi, azonban hibák időről-időre előfordulnak elsősorban a leszállási manőverek során.

Technikai hiányosságok. Több drón tervezését elsiették annak érdekében, hogy azokat háborús körülmények között tesztelhessék. Sok balesetet alapvető elektronikai meghibásodások okoztak, míg több esetben az időjárási körülmények vezettek a drón elvesztéséhez. Olyan is előfordult, hogy megmagyarázhatatlan problémákat neveztek meg a balesetek okaiként. Két – 2008-ban illetve 2009-ben – lezuhant Predator személyzete azt vallotta a nyomozóknak, hogy gépeiket „démonok birtokolták és sújtották”.

Megbízhatatlan kommunikációs kapcsolat. A pilóta nélküli repülőgépek irányítását általában müholdakon keresztül valósítják meg, amely kapcsolatok nem minden esetben megbízhatóak. A jelentés rámutat arra, hogy a kommunikációs kapcsolatok a bekövetkezett esetek több mint egynegyedénél megszakadtak, ami a gép lezuhanásához. elvesztéséhez vezetett.

A legnagyobb veszteséget a légierő MQ-1 Predator pilóta nélküli repülőgépei szenvedték el, amelyeket a General Atomics Aeronautical Systems gyárt.

Ha tetszett a cikk, kövesse a
Háború Művészetét a Facebookon!

Még több friss hír

2017-03-13 15:40:22
A német védelmi minisztérium a napokban döntést hozott arról, hogy az amerikai Northrop Grumman vállalattól MQ-4C Triton típusú pilóta nélküli repülőeszközöket vásárol. A Tritonok leszállítása 2025 után kezdődik meg.
2017-03-10 11:38:40
2017. február 27-én levegőbe emelkedett a legújabb kínai felderítő és csapásmérő feladatokra is alkalmas Wing-Loong II típusú drón. A pilóta nélküli repülőgép összesen 31 percet töltött a levegőben.
2017-03-14 11:36:54
Mindkét kontingens katonái tisztességgel és becsülettel helytálltak − jelentette ki Huszár János vezérőrnagy, az MH Összhaderőnemi Parancsnokság parancsnoka március 13-án, hétfőn Tatán, az MH Iraki Kiképzés Biztosító Kontingens (MH IKBK) harmadik, valamint az MH KFOR Kontingens tizenötödik váltásának visszafogadó ünnepségén.
2017-03-02 09:19:39
A Krím orosz katonai erőkkel történt elfoglalásának, majd a kelet-ukrajnai háború eseményeinek köszönhetően ismét az országvédelmi képességek kerültek előtérbe a NATO-ban. Fokozottan vonatkozik ez a leginkább érintett kelet-európai tagországokra.
   MÁSOK ÍRTÁK
2017. 03. 23., 09:31
Hét Bács-Kiskun megyei katona is tagja az ENSZ ciprusi békefenntartó missziója következő váltásának. Valamennyien a kecskeméti repülőbázison dolgoznak, egy év külszolgálatot vállaltak.
2017. 03. 16., 11:39
A magyar katonák eddig is bebizonyították, hogy tudásban, felkészültségben bármikor felveszik a versenyt más nemzetbeli bajtársaikkal.
2017. 03. 14., 11:01
A bukaresti szociálliberális kormány hatályon kívül fogja helyezni az előző szakértői kabinet holland hadihajók beszerzéséről szóló határozatát.
2017. 03. 10., 10:25
A Magyar Honvédség szeretné megnyugtatni a lakosságot, hogy semmilyen veszély nem fenyegeti a szentendrei laktanya környékén sétálókat.

  JETfly Magazin

2017. március 16-tól április közepéig hat darab Eurofighter Typhoon állomásozik az izlandi Keflavik repülőterén. A vadászrepülőgépek az Olasz Légierő alakulataitól érkeztek és a NATO észak-európai légvédelmi készültségi erőit fogják támogatni.