2017. 05. 25. csütörtök
Orbán
: 308 Ft   : 274 Ft Benzin: 366 Ft/l   Dízel: 376 Ft/l   Írjon nekünk HADITECHNIKA

Teljesítette légi utántöltési tesztjét a haditengerészeti X-47B

Art of WAR  |  2015-04-27 11:02:34

A US Navy állományában lévő technológiai demonstrátorral, a Northrop Grumman X-47B pilóta nélküli harci repülőgéppel (UCAV) április 22-én első alkalommal hajtottak végre sikeres légi utántöltést. A Patuxent River légibázisról végrehajtott felszállást követően a gép egy Omega K-707 tankerből vételezett 1 810 kilogrammnyi üzemanyagot. Korábban pilóta nélküli repülőgéppel még nem hajtottak végre ilyen jellegű feladatot.

Repülés közben a K-707-es folyamatosan küldte az információkat az UCAV-nek, amely az utántöltő csonkját a tankergép tömlőjéhez illesztette, akár egy hagyományos vadászrepülőgép. A teszt során hasonló irányítási és navigációs folyamatokat alkalmaztak, mint 2013-ban, amikor a repülőgép-hordozóra történő leszállást tesztelték. Ezek a sikerek mind megerősítik azt az elképzelést, hogy a jövőben a pilóta nélküli repülőgépek képesek lesznek a standard feladatok ellátására, és az együttmüködésre a pilóták által vezetett repülőgépekkel. Utóbbira jó példa, hogy 2014 augusztusában az X-47B egy Boeing F/A-18C Hornettel hajtott végre közös repülést a USS Theodore Roosevelt fedélzetéről fel- és oda leszállva.

A légi utántöltési tesztek részeként április 15-én hajtották végre az első ún. száraz csatlakozást, amikor a demonstrátor és a tankergép végrehajtották a csatlakozást, azonban üzemanyagot még nem tankoltak. Az április 22-ei éles utántöltést követően a tesztprogramot a haditengerészet befejezte, és várhatóan nyugdíjazzák a két X-47B-t. A projekt során felhalmozódott tudást és a technológiát azonban a jövőben felhasználják az ún. UCLASS (pilótanélküli, hajófedélzeti felderítő és csapásmérő repülőgép) programban, melyet egy februári kormányzati bejelentés szerint három évvel elhalasztanak.

Teljesítette légi utántöltési tesztjét a haditengerészeti X-47B

Fotók: US Naval Air Systems Command

Az eredeti tervek szerint a gép 2020-ban állt volna hadrendbe, a dátum azonban most 2023-ra módosult, ugyanis a 2016-os pénzügyi évben az eredeti 669 millió dollár helyett csak 135 millió dollárnyi finanszírozást biztosítanak a fejlesztésre. Az UCLASS szerződésre egyébként a Boeing, a General Atomics Aeronautical Systems, a Lockheed Martin és a Northrop Grumman egyaránt pályázik.

Ha tetszett a cikk, kövesse a
Háború Művészetét a Facebookon!
Ha lemaradt volna erről:

Még több friss hír

2017-05-03 15:25:04
1914. október 27-én reggel, a Royal Navy nyolc modern hadihajója haladt északnyugat felé az Ír-tengeren, hogy lőgyakorlatot tartson a Skóciai nyugati partja mellett fekvő Mull-sziget, Loch na Keal nevű tengeröblében.
   MÁSOK ÍRTÁK
2017. 05. 25., 13:46
Galéria a Fire Blade helikopteres hadgyakorlat zárónapjáról.
2017. 05. 23., 10:04
Precíz mentés slágerekkel: felkészült forgószárnyasok versenyeztek a német bázison.
2017. 05. 22., 12:44
Donald Trump amerikai elnök május 20-ai Szaúd-Arábiai látogatása mega üzletet hozott az Egyesült Államok két legnagyobb katonai gyártójának, a Lockheed Martinnak és a Boeingnak.
2017. 05. 19., 12:27
A Fehérvár Köszönti Katonáit elnevezésű gálaesten ünnepelte megalakulásának tizedik évfordulóját az MH Összhaderőnemi Parancsnokság május 18-án, csütörtökön.

  JETfly Magazin

Május 22-én megkezdődött a Magyar Honvédség légierejének idei legnagyobb méretű gyakorlata. A hét ország részvételével, június 9-ig tartó Load Diffuser 2017 igazgatója Szűcs Pál ezredes, az MH Összhaderőnemi Parancsnokság megbízott légierő haderőnem főnöke.