2017. 02. 22. szerda
: 308 Ft   : 292 Ft Benzin: 366 Ft/l   Dízel: 376 Ft/l   Írjon nekünk HADITECHNIKA

Orosz repülőgépek oltják az erdőtüzet Indonéziában

Art of WAR  |  2006-10-30 16:02:00

Az orosz Rendkívüli Események Minisztériumának flottájába tartozó, két Be-200 típusú kétéltű repülőgép repült október 29-én Habaroszkból Indonéziába, hogy részt vegyenek az erdőtüzek oltásában.

Az utolsó adatok szerint Indonéziában mintegy 27 millió hektár erdő ég, a füst több mint 550 000 négyzetkilométernyi területet borít. Az erdőtüzek által okozott füstszennyezés már olyan hatalmas kiterjedésü, hogy a szomszédos országok gazdasági helyzetére is hatással van. A Be-200 típusú repülőgépek Kína és Vietnam érintésével repültek Indonéziába, hogy felvegyék a harcot a tüzzel. Az orosz repülőgépek Szumátra és Borneó szigeteken fogják a tüzet oltani.

Be-200 – a többcélú kétéltü repülőgép

Müszaki adatok

A Be-200 kétéltü repülőgép következő változatait dolgozták ki:- tüzoltó;- utasszállító;- teherszállító;- őrjárati;- kutató-mentő és- sebesültszállító;valamint változatok a tengeri gazdasági területek ellenőrzésére és a vízszennyeződés elleni harcra.

Méretek Fesztávolság:  32,78 m Hossz:  32,05 m Magasság:  8,90 m Szárnyfelület:  117,44 m2 Szárnynyilazottság:  23° A törzs maximális átmérője:  2,86 m

Befogadóképesség Személyzet:  2 fő 72 fő – turistaosztály-elrendezés szerint (762 mm-es üléstávolsággal) 12-32 fő – első-, illetve bizniszosztály-kialakítás szerint 30 sérült és 7 egészségügyi dolgozó (orvos és ápoló)

Hajtómü

2 x TRDD D-436TP típusú „Progressz” hajtómü: 2 x 73,55 kN A megrendelő kívánsága szerint a repülőgépet tudják BR-715 típusú Rolls-Royce hajtómüvekkel is szállítani.

Terhelhetőség Maximális felszállótömeg: 37 200 kg Vízfelvétel után (tüzoltó változatnál):  43 000 kg Maximális leszállótömeg (vízre és földre):  35 000 kg Szállítandó áru (szállító változat esetében):  7500 kg Tüzoltáshoz használatos vízmennyiség :  12 000 l Teljes üzemanyag-mennyiség:  12 260 kg

Repülési adatok Maximális utazósebesség 8000 m-es magasságon:  710 km/h Maximális „M” szám vízszintes repüléskor:  0,69 M Maximális emelkedési sebesség – tengerszinten:  14 m/s Gyakorlati csúcsmagasság: 11 000 m  A felszállási út hossza:- vízfelszínről:  1000 m - felszállópályáról:  600 m A leszállási (kigurulási) út hossza:- vízre:  1300 m - leszállópályára:  950 m Hatótávolság 6500 kg kereskedelmi teherrel:  1850 km

Ha tetszett a cikk, kövesse a
Háború Művészetét a Facebookon!
2017-02-08 09:16:55
A második világháború vérzivataros évei után pár hónappal, 1946. február 6-án Bay Zoltán és tudóscsoportja hatalmas horderejű bejelentést tett. Radarjelek segítségével sikerült megmérniük a Föld-Hold távolságot, ezzel megalapozva a modern rádiócsillagászatot.
2017-02-02 12:05:53
Február 3-án lesz a hivatalos búcsúztatása a világ első nukleáris meghajtású repülőgép-hordozójának, az USS Enterprise-nak. A hordozó kulcsfontosságú szereplője volt több fontos eseménynek, így az 1962-es kubai rakétaválságnak, de a részt vett az iraki és az afganisztáni missziókban is.
   MÁSOK ÍRTÁK
2017. 02. 21., 14:16
A fegyverkereskedelem a hidegháború óta nem látott szintre emelkedett a legutóbbi öt évben a világban.
2017. 02. 15., 09:29
Napjaink folyamatosan változó világában is a régi értékek, így a bajtársiasság, a bátorság, az önfeláldozás, a közösségért való kiállás a legfőbb katonai erények – fogalmazott dr. Simicskó István honvédelmi miniszter február 14-én, Budapesten, a haderő éves értékelő és feladatszabó vezetői értekezletén.
2017. 02. 13., 09:37
Amikor minden veszni látszott, Ernest E. Evans sorhajóhadnagy teljes gőzzel a japán flottára rontott.
2017. 02. 10., 09:20
Nincs is olyan messze határainktól a legközelebbi nukleáris támaszpont.

  JETfly Magazin

Az Air&Cosmos újság a napokban tette közzé a hírt, miszerint rövidesen múzeumba kerülnek az A320-as, az A340-es és az A380-as utasszállító repülőgépek prototípusai.