2017. 05. 25. csütörtök
Orbán
: 309 Ft   : 276 Ft Benzin: 366 Ft/l   Dízel: 376 Ft/l   Írjon nekünk HADITECHNIKA

Friss hírek az ukrán Mi-24-esekről

Art of WAR  |  2016-05-27 14:50:59

Megújulnak az ukrán Mi-24-es harci helikopterek.

Az „Ukroboronprom” ukrán állami konszern hivatalos közleményt tett közzé, melyben bejelentette, hogy egyik leányvállalata, az „Aviakon” (Konotopszkij Légijármű-javító Üzem) szakemberei az idei év elején sikeresen felújítottak és modernizáltak 14 darab Mi-24-es helikoptert.

A felújított gépek közül 7 darab az Ukrán Honvédelmi Minisztérium megrendelésére készült, a másik 7 darab pedig az Algír Légierő Super Hind Mk III helikopterei, amelyek egy 2012-es szerződés alapján kerültek az ukrán céghez. Roman Romanov, az „Ukroboronprom” vezérigazgatója szerint fontos momentum, hogy az „Aviakon” nem csak a hazai helikopterállomány minőségi karbantartására, de a külföldi megrendelések kielégítésére is képes.

Külön érdekessége még a sajtóközleménynek, hogy ez az első alkalom, amikor fotót is közreadnak a Mi-24PU2-esről. A fotón repülés közben látható a Mi-24PU2 (az ukrán Mi-24P-k modernizációjának részeként létrehozott példány), amiből arra lehet következtetni, hogy az „Aviakon” többéves munka után végre befejezte a gépet és megkezdődött a tesztüzem, a beépített berendezések repülés közbeni kipróbálása.

A modernizálás az ukrán ipari kapacitás felhasználásával történik, ugyanakkor francia céget is bevontak: a Sagem fedélzeti rendszerének integrálásával lehetővé vált az ukrán fejlesztésű Barer-V harckocsielhárító-rakéta komplexum alkalmazása (a Barer-V a LUCS tervezőiroda fejlesztése).

Az első Mi-24P példányok modernizálása még 2011-ben megkezdődött, de szinte azonnal jelentkeztek a problémák is – sok gondot okozott a francia technika összepárosítása az eredeti avionikával, plusz még finanszírozási gondok is jelentkeztek. 2014-re azonban ezek megoldódtak és sikerült összeházasítani a Sagem Euroflir 410 elektrooptikai rendszerét a „hazai” LKK-V lézervezérlővel. Az öröm nem tartott sokáig, ugyanis 2015-ben a francia beszállítás problémái miatt a tervezőmérnökök úgy döntöttek, hogy inkább a lengyelekkel kooperálnak. Így került a fedélzeti rendszerek közé a lengyel RSZO S.A. PNL 3 Bielik éjellátó berendezése a THL-5NV sisakkal ( a W-3PL Głuszec kutató-mentő helikopteren is ezt használják). A típus kilátásai azonban nem túl rózsásak: kérdéses, hogy az ukrán állam tudja-e finanszírozni az igen költséges fejlesztéseket a jövőben.

Forrás: bmpd.livejournal.com

Ha tetszett a cikk, kövesse a
Háború Művészetét a Facebookon!
Ha lemaradt volna erről:

Még több friss hír

2017-05-03 15:25:04
1914. október 27-én reggel, a Royal Navy nyolc modern hadihajója haladt északnyugat felé az Ír-tengeren, hogy lőgyakorlatot tartson a Skóciai nyugati partja mellett fekvő Mull-sziget, Loch na Keal nevű tengeröblében.
   MÁSOK ÍRTÁK
2017. 05. 23., 10:04
Precíz mentés slágerekkel: felkészült forgószárnyasok versenyeztek a német bázison.
2017. 05. 22., 12:44
Donald Trump amerikai elnök május 20-ai Szaúd-Arábiai látogatása mega üzletet hozott az Egyesült Államok két legnagyobb katonai gyártójának, a Lockheed Martinnak és a Boeingnak.
2017. 05. 19., 12:27
A Fehérvár Köszönti Katonáit elnevezésű gálaesten ünnepelte megalakulásának tizedik évfordulóját az MH Összhaderőnemi Parancsnokság május 18-án, csütörtökön.
2017. 05. 16., 13:12
A 2018-as költségvetéssel folytatódik a védelmi kiadások bővítése Magyarország és ezzel együtt Európa biztonsága érdekében.

  JETfly Magazin

Az Egyesült Államok Légiereje (USAF) május 15-én jelentette be a hírt, mely szerint az F-35 Lightning II Joint Strike Fighter (JSF) katapultülése miatti súlykorlátozást visszavonja.