2017. 05. 30. kedd
Janka, Zsanett
: 308 Ft   : 277 Ft Benzin: 366 Ft/l   Dízel: 376 Ft/l   Írjon nekünk HADITECHNIKA

Megkezdődött az NK-32-as hajtóművek sorozatgyártása a Kuznyecov gyárban

Art of WAR  |  2016-10-25 10:00:06

Az időzítés nem véletlen: a neves hajtómű- és rakétakonstruktőr, Nyikolaj Kuznyecov születésének 105. évfordulóján kezdte meg a róla elnevezett üzem az NK-32-es hajtóművek sorozatgyártását.

  • A Kuznyecov gyárban megkezdődött az NK-32-es hajtóművek sorozatgyártása
  • Az NK-32-est kifejezetten a Tu-160-as stratégiai bombázókhoz fejlesztették ki
  • A Tu-160M2-esekhez is biztosítani kell a megfelelő mennyiségű hajtómű gyártását

A sorozatgyártást Jurij Boriszov, a védelmi miniszter helyettese jelentette be a „Kuznyecov” gyárban tett látogatása során. Az Orosz Légierő még ez évben megkapja az első öt darab hajtóművet a Tu-160-as repülőgépeihez. Az NK-32-es kétáramú, három tengelyes, utánégető kamrával rendelkező sugárhajtómű, melyet kifejezetten a Tu-160-as stratégiai bombázókhoz fejlesztettek ki még 1983-ban. A mostani széria már ennek a továbbfejlesztett és alaposan modernizált változata, melynek kialakítása során nagy figyelmet szenteltek az alacsony radarvisszaverő felületnek és csökkentett infravörös sugárzás kibocsájtásnak.

A Szovjetunió összeomlása után, 1991-től szünetelt az igen költséges hajtóművek előállítása. Másfél évtized elteltével a hajtóművek elfogytak, az alkatrészbázis úgyszintén, a nagy távolságú stratégiai csapásmérő képesség földre kényszerült. Vlagyimir Putyin személyesen utasította a katonai és az ipari vezetőket, hogy szüntessék meg ezt a helyzetet – a szamarai üzem pedig haladéktalanul kezdje meg a szükséges beruházásokat a modernizált NK-32-02 hajtómű sorozatgyártásának beindításához.

 

A tizenöt éves szünet nagy károkat okozott a hajtóműgyártásban. Az egykori szakemberek máshol keresték a boldogulásukat, a felhalmozott tudás és tapasztalat alaposan megkopott. Nagy feladat volt ennek a technológiai és szellemi hátérnek a visszaállítása, de „Metalliszt Szamara” és a „Kuznyecov” akkori vezetői, Vjacseszlav Karaszjov és Nyikolaj Nyikitin sikerrel oldották meg ezt a problémát.

A legégetőbb kérdés azoknak a harkovi és bakui beszállítóknak a kiváltása volt, akik fontos részegységeket gyártottak a „Fehér Hattyúk” hajtóműveihez. Az 1977-től gyártott hajtóművekhez több tucat egységet gyártottak ezek az üzemek – a kiváltásukra tiszta orosz hátterű és tulajdonú vállalatokat alapítottak Ribinszkben, Permben, Ufában és Moszkvában.

A politikai vezetés azonban mer nagyot álmodni – a cél már nem csak az, hogy a meglévő „Hattyúk” kapjanak új hajtóműveket, de tudjanak megfelelő mennyiséget előállítani a megújult stratégiai bombázókhoz, a Tu-160M2-esekhez is. De ez sem elég: a 2019-re betervezett nehéz szállító repülőgépekhez is képesnek kell lenniük megfelelő mennyiségben és minőségben biztosítani a teljesen hazai gyártású hajtóműveket.

Forrás: aviation21.ru

Ha tetszett a cikk, kövesse a
Háború Művészetét a Facebookon!

Még több friss hír

2017-05-19 10:41:02
A Polish Armaments Group-hoz tartozó Nitro-Chem S.A. vegyi üzem a Rheinmetall Defence-hez tartozó RWM Italia céggel közösen gyárthat Mk-82 és Mk-84 jelzésű bombákat a lengyel F-16-osok számára a lengyelországi Bydgoszcz-ban.
   MÁSOK ÍRTÁK
2017. 05. 26., 09:44

Éleslövészetet tartottak a központi gyakorlótéren

Az MH 25. Klapka György Lövészdandár 101. Tüzérosztálya és 36. Páncéltörő Rakétaosztálya közvetlen irányzású lövészetet hajtott végre május 25-én, csütörtökön a Magyar Honvédség Központi Gyakorlótéren.
2017. 05. 25., 13:46
Galéria a Fire Blade helikopteres hadgyakorlat zárónapjáról.
2017. 05. 23., 10:04
Precíz mentés slágerekkel: felkészült forgószárnyasok versenyeztek a német bázison.
2017. 05. 22., 12:44
Donald Trump amerikai elnök május 20-ai Szaúd-Arábiai látogatása mega üzletet hozott az Egyesült Államok két legnagyobb katonai gyártójának, a Lockheed Martinnak és a Boeingnak.

  JETfly Magazin

2017. május 28-án az irkutszki repülőgépgyár területéről levegőbe emelkedett az első MSz-21-300 típusú utasszállító repülőgép. A repülés 30 percig tartott, melyet többnyire 1 000 méter magasan töltött el.