2017. 03. 24. péntek
Gábor, Karina
: 309 Ft   : 286 Ft Benzin: 366 Ft/l   Dízel: 376 Ft/l   Írjon nekünk HADITECHNIKA

Afganisztánban az amerikaiak a bombázókban bíznak

Art of WAR  |  2006-11-24 14:12:00

Amíg Irakban légi csapások helyett inkább a tüzérséget használják támogatásra, addig Afganisztánban az amerikai csapatok továbbra is sok \"intelligens\" bombát használnak. Amint 2001 utolsó hónapjaiban kiderült, sokkal egyszerűbb csapásmérő gépeket telepíteni és alkalmazni, mint tüzérséget.

A tálib csapatok a nyári offenzívájuk során elszenvedett magas veszteséget a 2000-et is meghaladó légitámadásnak köszönhetik, amelyet június és október között repültek. Ezek közül azonban csak az esetek szük felében használtak bombákat, a többiben A-10 és      F-16 gépek alacsonyan berepülve, fedélzeti gépágyújukkal semlegesítették célpontjaikat. A tüzvezető rendszereken történt módosításoknak köszönhetően ezek a csapások lényegesen pontosabbá váltak az elmúlt évekhez képest, így egy gépágyúval történő csapás végrehajtása során átlagban csupán 100 db lőszert lőttek el.

Az Afganisztánban alkalmazott taktika nem tért el nagyban a 2001 óta alkalmazotthoz képest. Kis létszámú saját egységek általában Hummerekkel járőröznek, hogy pilóta nélküli gépek és afgán felderítők segítségével nagy létszámú (akár több száz) tálib erőkre találjanak. Ezek általában vagy egy falu, vagy egy barlangrendszer közelében gyülekeznek. A támadás megindulása után vagy visszahúzódnak a barlangba, illetve a faluba, ahol bombatámadásokkal kell számolniuk, vagy szétszóródnak. Ha utóbbit választják, akkor számolniuk kell azzal, hogy csoportjaikat hajszolni fogják. Még a kis létszámú (10 vagy kevesebb főből álló) tálib csoportokat is a levegőből támadják, általában AC-130-ról vagy helikopterekből. A bombatámadásoknál is inkább az 1000 és 2000 fontos bombákat használják, ellentétben Irakkal, ahol - ha egyáltalán sor kerül a bombatámadásra - inkább az 500 fontos és annál kisebb bombákat alkalmazzák.

A JDAM első próbaoldása

Ha tetszett a cikk, kövesse a
Háború Művészetét a Facebookon!

Még több friss hír

2017-03-13 15:40:22
A német védelmi minisztérium a napokban döntést hozott arról, hogy az amerikai Northrop Grumman vállalattól MQ-4C Triton típusú pilóta nélküli repülőeszközöket vásárol. A Tritonok leszállítása 2025 után kezdődik meg.
2017-03-10 11:38:40
2017. február 27-én levegőbe emelkedett a legújabb kínai felderítő és csapásmérő feladatokra is alkalmas Wing-Loong II típusú drón. A pilóta nélküli repülőgép összesen 31 percet töltött a levegőben.
2017-03-14 11:36:54
Mindkét kontingens katonái tisztességgel és becsülettel helytálltak − jelentette ki Huszár János vezérőrnagy, az MH Összhaderőnemi Parancsnokság parancsnoka március 13-án, hétfőn Tatán, az MH Iraki Kiképzés Biztosító Kontingens (MH IKBK) harmadik, valamint az MH KFOR Kontingens tizenötödik váltásának visszafogadó ünnepségén.
2017-03-02 09:19:39
A Krím orosz katonai erőkkel történt elfoglalásának, majd a kelet-ukrajnai háború eseményeinek köszönhetően ismét az országvédelmi képességek kerültek előtérbe a NATO-ban. Fokozottan vonatkozik ez a leginkább érintett kelet-európai tagországokra.
   MÁSOK ÍRTÁK
2017. 03. 24., 09:09

Magyar-amerikai közös kiképzés

Háromnapos közös kézi lőfegyvergyakorlaton vett részt a tatai MH 25. Klapka György Lövészdandár kijelölt állománya, illetve az amerikai 10. páncélos felderítőezred 4. zászlóaljának „Apache” százada a szomódi lőtéren.
2017. 03. 23., 09:31
Hét Bács-Kiskun megyei katona is tagja az ENSZ ciprusi békefenntartó missziója következő váltásának. Valamennyien a kecskeméti repülőbázison dolgoznak, egy év külszolgálatot vállaltak.
2017. 03. 16., 11:39
A magyar katonák eddig is bebizonyították, hogy tudásban, felkészültségben bármikor felveszik a versenyt más nemzetbeli bajtársaikkal.
2017. 03. 14., 11:01
A bukaresti szociálliberális kormány hatályon kívül fogja helyezni az előző szakértői kabinet holland hadihajók beszerzéséről szóló határozatát.

  JETfly Magazin

Hosszával nem, szélességével viszont a repülőtér „legjei” közé tartozik a nemrégiben üzembe helyezett „F” jelű gurulóút a Liszt Ferenc Nemzetközi Repülőtéren.