2017. 02. 25. szombat
: 309 Ft   : 291 Ft Benzin: 366 Ft/l   Dízel: 376 Ft/l   Írjon nekünk HADITECHNIKA

Fél évig volt éles bevetésen a USS Enterprise repülőgép-hordozó

Art of WAR  |  2006-11-22 20:12:00

Hazatért norfolki bázisára a USS Enterprise (CV 65), vagy ahogy a tengerészek nevezik, a „Nagy E”. Ez a repülőgép-hordozó a világ első, nukleáris meghajtású „úszó szigete”. A hajó az 1960-as évek eleje óta áll szolgálatban a US Navy kötelékében, de természetesen azóta többször felújították.

November 21-én végre befutott hazai kikötőjébe a legendás USS Enterprise repülőgép-hordozó, mely egy maratoni hosszúságú bevetéssorozaton vett részt Iraktól Afganisztánig. A hajó 30 hétig volt távol, ez idő alatt nem kevesebb mint három különböző flottacsoportosítás (az 5., a 6. és a 7.) tagjaként vett részt az amerikai fegyveres erők különböző hadmüveleteiben. A hordozóról felszálló repülőgépek összesen 23 000 órát töltöttek a levegőben, ennek 52%-át közvetlenül a hadmüveleti zónában. Az afganisztáni bevetések sajátossága, hogy az Indiai-óceánról csak hosszú repülés után érik el a haditengerészeti gépek a célterületet, miközben idegen országok felett is át kell haladniuk. Éppen ezért ezek a bevetések nemritkán a hat órát is elérik, amihez többszöri légi utántöltésre van szükség. Az afganisztáni harcok kiújulását jelzi az a tény is, hogy a USS Enterprise repülőgépei szeptember eleje óta 133 alkalommal mértek csapást a tálib gerillák egységeire és támaszpontjaira. További érdekes adat, hogy a hajó a hat hónap alatt közel 60 000 tengeri mérföldet tett meg. A személyzet tagjai nem kevesebb mint 15,6 millió e-mailt küldtek szeretteiknek, barátaiknak.

Lelkes tömeg fogadta a hazatérő hajót és a rajtuk szolgáló tengerészeket a norfolki haditengerészeti támaszponton

A USS Enterprise és kísérete

A USS Enterprise kíséretében számos egyéb hadihajó is helyet kapott a hat hónapos bevetéssorozat alatt. A USS McFaul (DDG 74) rakétás romboló és a USS Nicholas (FFG 47) rakétás fregatt mellett a Ticonderoga-osztályba tartozó USS Leyte Gulf (CG 55) cirkáló biztosította a hordozó védelmét. A kötelék készleteinek feltöltéséről a USS Supply (T-AOE 6) ellátóhajó gondoskodott. A USS Enterprise fedélzetén települő 1. CVW (hajófedélzeti repülőezred) fő erejét az F/A-18 Hornet vadászbombázókkal felszerelt repülőszázadok alkották, ezeket felderítő-, elektronikaiharc-, tengeralattjáró-elhárító és kutató-mentő századok egészítették ki.

Ha tetszett a cikk, kövesse a
Háború Művészetét a Facebookon!
Ha lemaradt volna erről:
2017-02-15 11:16:13
Az Nigériai Légierő vezetése a napokban jelentette be, hogy a brazil kormány jóváhagyta, hogy az Embraer Defence and Security Limited vállalat közreműködésével, A-29 Super Tucano típusú könnyű-támadó repülőgépet vásároljanak.
2017-02-08 09:16:55
A második világháború vérzivataros évei után pár hónappal, 1946. február 6-án Bay Zoltán és tudóscsoportja hatalmas horderejű bejelentést tett. Radarjelek segítségével sikerült megmérniük a Föld-Hold távolságot, ezzel megalapozva a modern rádiócsillagászatot.
2017-02-06 14:26:51
Az Orosz Fekete-tengeri Flotta tengeralattjáró-elhárító korvettjéről adtak le lövéseket az Ukrán Haditengerészet An-26-osára – a teherszállító éppen az ogyesszai gázmezők partmenti területe fölött repült.
   MÁSOK ÍRTÁK
2017. 02. 24., 16:39
Kiképzésre, felderítésre, a határőrizeti munkát segítő megfigyelésre, szükség esetén árvízi helyzet felmérésére is bevethetők lesznek a Magyar Honvédség új, rövidesen hadrendbe álló ZLIN típusú repülőgépei.
2017. 02. 21., 14:16
A fegyverkereskedelem a hidegháború óta nem látott szintre emelkedett a legutóbbi öt évben a világban.
2017. 02. 15., 09:29
Napjaink folyamatosan változó világában is a régi értékek, így a bajtársiasság, a bátorság, az önfeláldozás, a közösségért való kiállás a legfőbb katonai erények – fogalmazott dr. Simicskó István honvédelmi miniszter február 14-én, Budapesten, a haderő éves értékelő és feladatszabó vezetői értekezletén.
2017. 02. 13., 09:37
Amikor minden veszni látszott, Ernest E. Evans sorhajóhadnagy teljes gőzzel a japán flottára rontott.

  JETfly Magazin