2017. 04. 28. péntek
Valéria
: 313 Ft   : 287 Ft Benzin: 366 Ft/l   Dízel: 376 Ft/l   Írjon nekünk HADITECHNIKA

Kifutott a tengerre az 1,4 milliárd eurós hajó

Art of WAR  |  2007-03-06 20:12:00

Megkezdődtek a tengeri próbaútjai az Olasz Haditengerészet és egyben Európa legújabb repülőgép-hordozó hadihajójának, a C552 hadrendi számot viselő Conte di Cavournak. A több mint két évtizede megépült Giuseppe Garibaldi (C551) testvérhajója egy viszonylag kis méretű, ferde síugró sánccal ellátott egyenes fedélzetű hadihajó, mely tengeralattjáró-elhárító helikopterek és Harrier vadászbombázók üzemeltetésére alkalmas, továbbá a tengerészgyalogság egységeit is a bevetési területre szállíthatja. Az új hordozót az elődtípushoz képest számos területen módosították, ezért egyes források új hajóosztályként említik.

A genovai Fincantieri cég üzemében megépített MM Conte di Cavour nevü egységet 2000 novemberében rendelte meg az olasz flotta. A Garibaldinál lényegesen nagyobb, 27 000 tonnás hordozó hossza 244 méter, fedélzetének szélessége pedig 39 méter lett, a „síugró sánc” szöge 12,5 fok. A tervezőasztalon Luigi Einaudi, majd pedig Admiral Andrea Doria névre keresztelt, végül Cavour nevet kapó hajó gerincfektetésére 2001-ben került sor, vízre bocsátása 2004-ben volt. A meghajtást négy darab General Electric LM2500 COGAG gázturbina biztosítja, melyek 29 csomó maximális sebesség elérését teszik lehetővé. A hajó közvetlen légvédelmét 32 darab Aster-15 rakéta, 2 darab 76 mm-es és 3 darab 25 mm-es Oto Melara gépágyú fogja ellátni. A Garibaldihoz képest a fő előrelépést azonban a fedélzeten települő repülőegység harcértéke jelenti majd. A hajó ugyanis akár 20 darab merev szárnyú repülőeszköz befogadására és üzemeltetésére alkalmas. A most megkezdett tesztsorozatot és hatósági átvételt követően 2008-ra tervezik a szolgálatba állítását. Jelenleg még AV-8B Harrierek és EH-101 Merlin helikopterek, 2010 után viszont a JSF haditengerészeti változatai, az F-35B-k üzemelnek majd a fedélzetéről.

Az olasz flotta új büszkesége 1,4 milliárd eurójába került a talján adófizetőknek. Az 1985-ben szolgálatba állított Garibaldit 22 év késéssel követte a testvérhajójának szánt Cavour. A képen a hajótest egy része még az építés közben látható

A Cavour a hajógyárban. A repülőgép-hordozó fedélzetén 1210 fős állandó személyzet és szükség esetén 750 tengerészgyalogos tartózkodhat

A hajótest középső és hátsó része, illetve a hajóorr a jellegzetes „síugró sánccal" külön épült, és utólag lett összeillesztve

Ha tetszett a cikk, kövesse a
Háború Művészetét a Facebookon!

Még több friss hír

2017-04-05 09:24:10
A NATO-tag Lengyelország – földrajzi fekvésénél és történelménél fogva – jogosan tekint aggodalommal keleti határain túlra. Az észak-atlanti szövetség és Oroszország szembenállása egyre fokozódik, s ennek megfelelően a lengyel védelmi képesség, így a légvédelem erősítése sem maradhat el.
2017-04-04 09:15:03
Nem sok idejük lesz a Bakony természeti szépségeit csodálni az MH Bakony Harckiképző Központ katonáinak az idén sem, mert a sűrű tavalyi évhez képest 2017-ben tovább emelkedik a központ kezelésében lévő lő- és gyakorlótereken a különféle kiképzési napok száma.
   MÁSOK ÍRTÁK
2017. 04. 28., 09:21
Az ázsiai nagyhatalom vízre bocsátotta első, teljes mértékben saját gyártású repülőgép-hordozóját április 26-án, szerdán.
2017. 04. 27., 16:35
Az oroszországi javíttatás mellett amerikai használt Black Hawkokra is van ajánlat.
2017. 04. 26., 11:39
Látogatás a besti Museum Wings of Liberation-ban.
2017. 04. 25., 09:56
A USS Tang nevű amerikai tengeralattjáró 1943-ban merült először a víz alá, és a második világháború végéig csaknem húsz japán hajót süllyesztett el.

  JETfly Magazin

Hamarosan 6 darab MiG-29-essel bővül a Szerb Légierő – ennek apropóján elevenítette fel a sajtó az egykori Jugoszlávia korábbi MiG-29-esei beszerzésének kulisszatitkait.