2017. 02. 22. szerda
: 307 Ft   : 292 Ft Benzin: 366 Ft/l   Dízel: 376 Ft/l   Írjon nekünk HADITECHNIKA

Kifutott a tengerre az 1,4 milliárd eurós hajó

Art of WAR  |  2007-03-06 20:12:00

Megkezdődtek a tengeri próbaútjai az Olasz Haditengerészet és egyben Európa legújabb repülőgép-hordozó hadihajójának, a C552 hadrendi számot viselő Conte di Cavournak. A több mint két évtizede megépült Giuseppe Garibaldi (C551) testvérhajója egy viszonylag kis méretű, ferde síugró sánccal ellátott egyenes fedélzetű hadihajó, mely tengeralattjáró-elhárító helikopterek és Harrier vadászbombázók üzemeltetésére alkalmas, továbbá a tengerészgyalogság egységeit is a bevetési területre szállíthatja. Az új hordozót az elődtípushoz képest számos területen módosították, ezért egyes források új hajóosztályként említik.

A genovai Fincantieri cég üzemében megépített MM Conte di Cavour nevü egységet 2000 novemberében rendelte meg az olasz flotta. A Garibaldinál lényegesen nagyobb, 27 000 tonnás hordozó hossza 244 méter, fedélzetének szélessége pedig 39 méter lett, a „síugró sánc” szöge 12,5 fok. A tervezőasztalon Luigi Einaudi, majd pedig Admiral Andrea Doria névre keresztelt, végül Cavour nevet kapó hajó gerincfektetésére 2001-ben került sor, vízre bocsátása 2004-ben volt. A meghajtást négy darab General Electric LM2500 COGAG gázturbina biztosítja, melyek 29 csomó maximális sebesség elérését teszik lehetővé. A hajó közvetlen légvédelmét 32 darab Aster-15 rakéta, 2 darab 76 mm-es és 3 darab 25 mm-es Oto Melara gépágyú fogja ellátni. A Garibaldihoz képest a fő előrelépést azonban a fedélzeten települő repülőegység harcértéke jelenti majd. A hajó ugyanis akár 20 darab merev szárnyú repülőeszköz befogadására és üzemeltetésére alkalmas. A most megkezdett tesztsorozatot és hatósági átvételt követően 2008-ra tervezik a szolgálatba állítását. Jelenleg még AV-8B Harrierek és EH-101 Merlin helikopterek, 2010 után viszont a JSF haditengerészeti változatai, az F-35B-k üzemelnek majd a fedélzetéről.

Az olasz flotta új büszkesége 1,4 milliárd eurójába került a talján adófizetőknek. Az 1985-ben szolgálatba állított Garibaldit 22 év késéssel követte a testvérhajójának szánt Cavour. A képen a hajótest egy része még az építés közben látható

A Cavour a hajógyárban. A repülőgép-hordozó fedélzetén 1210 fős állandó személyzet és szükség esetén 750 tengerészgyalogos tartózkodhat

A hajótest középső és hátsó része, illetve a hajóorr a jellegzetes „síugró sánccal" külön épült, és utólag lett összeillesztve

Ha tetszett a cikk, kövesse a
Háború Művészetét a Facebookon!
Ha lemaradt volna erről:
2017-02-15 11:16:13
Az Nigériai Légierő vezetése a napokban jelentette be, hogy a brazil kormány jóváhagyta, hogy az Embraer Defence and Security Limited vállalat közreműködésével, A-29 Super Tucano típusú könnyű-támadó repülőgépet vásároljanak.
2017-02-08 09:16:55
A második világháború vérzivataros évei után pár hónappal, 1946. február 6-án Bay Zoltán és tudóscsoportja hatalmas horderejű bejelentést tett. Radarjelek segítségével sikerült megmérniük a Föld-Hold távolságot, ezzel megalapozva a modern rádiócsillagászatot.
   MÁSOK ÍRTÁK
2017. 02. 21., 14:16
A fegyverkereskedelem a hidegháború óta nem látott szintre emelkedett a legutóbbi öt évben a világban.
2017. 02. 15., 09:29
Napjaink folyamatosan változó világában is a régi értékek, így a bajtársiasság, a bátorság, az önfeláldozás, a közösségért való kiállás a legfőbb katonai erények – fogalmazott dr. Simicskó István honvédelmi miniszter február 14-én, Budapesten, a haderő éves értékelő és feladatszabó vezetői értekezletén.
2017. 02. 13., 09:37
Amikor minden veszni látszott, Ernest E. Evans sorhajóhadnagy teljes gőzzel a japán flottára rontott.
2017. 02. 10., 09:20
Nincs is olyan messze határainktól a legközelebbi nukleáris támaszpont.

  JETfly Magazin

A Rosztech állami vállalat vezérigazgatója, Szergej Csemezov a napokban arról számolt be, hogy az Egyesült Arab Emirátusok szándéknyilatkozatot írt alá Oroszországgal Szu-35-ös vadászbombázók esetleges eladása ügyében.