2017. 05. 29. hétfő
Magdolna
: 307 Ft   : 274 Ft Benzin: 366 Ft/l   Dízel: 376 Ft/l   Írjon nekünk HADITECHNIKA

Anglia 80 000 tonna acélt rendelt két új repülőgép-hordozója megépítéséhez

Art of WAR  |  2008-03-06 12:47:00

Nagy-Britannia védelmi minisztériuma szerződést kötött a Corus céggel 80 ezer tonna acél megvásárlásáról, amit a Royal Navy (Királyi Haditengerészet) két új repülőgép-hordozójának, a HMS Queen Elizabeth és a HMS Prince Of Wales építéséhez fognak felhasználni. A hírt a brit védelmi minisztérium munkatársa, Baroness Taylor jelentette be március 4-én.

A 80 ezer tonna acél ára 65 millió font sterling (128 millió dollár). Érdekességként említik a híradások, hogy ugyanilyen mennyiségü acélt használtak fel a londoni Heathrow nemzetközi repülőtér 5-ös termináljának építéséhez, a Wembley stadion építésekor azonban ennek a mennyiségnek csak az egyharmadát használták fel.

Az acélvásárlással egy időben jelentettek be még további szerződéseket, amelyek ellentételezése eléri a 8 millió font sterlinget (15,8 millió dollár). Ezek a szerződések a következők voltak:

– A Blown Fibre Optic Cable Plant céggel hadihajókon belüli adatátvitelhez szükséges optikai kábel vásárlásáról (3 millió font sterling);

– Naponta akár 500 tonna – 1450 főnyi személyzet ellátásához elegendő – édesvíz előállítására alkalmas berendezés (1 millió font sterling);

– A repülőgép-hordozók fedélzetén szolgálatot teljesítő repülőgépek üzemanyaggal történő ellátásához szükséges berendezések (4 millió font sterling).

A CVF projekt keretében megépülő két repülőgép-hordozó közül az első építését 2008. év végén kezdik meg, 2012-ben kívánják vízre bocsátani, és 2015-ben a tervek szerint mindkét hordozónak rendszerbe kell állnia. Mindkét repülőgép-hordozón 32 vadászrepülőgép és 12-16 EH-101 típusú helikopter elhelyezését tervezik.

Tények, számok, érdekességek:

A repülőgép-hordozók hasonló méretüek és súlyúak lesznek, mint a Queen Elizabeth 2;

A CVF súlya több mint 32 500 átlagos családi autó súlya;

A hordozók meghajtásáról gondoskodó dízelhajtómüvek egyenként 108 MW teljesítményt adnak le;

A CFV 8600 tonna üzemanyag szállítására képes, amivel egy családi autó tizenkét alkalommal tudna eljutni a Holdra és vissza;

A hordozók több mint 1000 tonna élelmiszert képesek magukkal vinni, ami hat hétig biztosíthatja a személyzet ellátását;

A repülőfedélzet területe közel 13 000 négyzetméter, ami 49 teniszpályának vagy három futballpályának felel meg;

A hangár térfogata 29 000 köbméter, amibe 12 olimpiai uszoda vizét lehetne beletölteni.

Ha tetszett a cikk, kövesse a
Háború Művészetét a Facebookon!

Még több friss hír

   MÁSOK ÍRTÁK
2017. 05. 26., 09:44

Éleslövészetet tartottak a központi gyakorlótéren

Az MH 25. Klapka György Lövészdandár 101. Tüzérosztálya és 36. Páncéltörő Rakétaosztálya közvetlen irányzású lövészetet hajtott végre május 25-én, csütörtökön a Magyar Honvédség Központi Gyakorlótéren.
2017. 05. 25., 13:46
Galéria a Fire Blade helikopteres hadgyakorlat zárónapjáról.
2017. 05. 23., 10:04
Precíz mentés slágerekkel: felkészült forgószárnyasok versenyeztek a német bázison.
2017. 05. 22., 12:44
Donald Trump amerikai elnök május 20-ai Szaúd-Arábiai látogatása mega üzletet hozott az Egyesült Államok két legnagyobb katonai gyártójának, a Lockheed Martinnak és a Boeingnak.

  JETfly Magazin

Mint ahogy arról a napokban már lapunkon is beszámoltunk, 2017. május 22. és június 9. között zajlik a többnemzeti Load Diffuser 2017 hadgyakorlat a Kecskeméti Repülőbázison.