2017. 05. 23. kedd
Dezső
: 309 Ft   : 275 Ft Benzin: 366 Ft/l   Dízel: 376 Ft/l   Írjon nekünk HADITECHNIKA

Megoldódni látszik az Admiral Gorshkov repülőgép-hordozó ügye

Art of WAR  |  2010-02-16 14:28:40

Oroszország és India véglegesített egy utólagos megállapodást az Admiral Gorshkov repülőgép-hordozó modernizálásáról – jelentették be orosz katonai szakértők a hét elején. A kétoldali szerződést előreláthatólag február-március tájékán írják alá. Moszkva és Új-Delhi között folyamatos meg nem értés mutatkozott a hajó modernizálásának költségvetése körül, ugyanis Oroszország azt állítja, hogy alábecsülték a felújítási munkálatok költségeit, viszont India szerint a követelt további 1,2 milliárd dolláros összeg eltúlzott.

Az eredeti szerződésben lévő 1,5 milliárd dollár, amelyet még 2004-ben írtak alá az orosz állami fegyverzet exportőr, a Roszoboronexport és az indiai haditengerészet, 16 db MiG-29K Fulcrum (12 db együléses MiG-29K harci és 4 db kétüléses MiG-29KUB oktató) haditengerészeti változatú vadászrepülőgép megvásárlásáról és az Admiral Gorshkov repülőgép-hordozó vételáráról, valamint annak 2008-ig végrehajtott modernizálásáról szólt.

Tavaly decemberben láttak napvilágot azok az információk, melyek szerint India végül is hajlandó lenne kifizetni összesen 2,3 milliárd dollárt Oroszországnak a repülőgép-hordozó helyreállítási munkálatainak finanszírozására.

Az elhúzódó késések és a viták után India azt a javaslatot tette 2008 februárjában, hogy hajlandó legfeljebb további 600 millió dollárt fizetni az észak-orosz sevmasi hajógyárban 12 éve dokkoló repülőgép-hordozó helyreállítási költségeire. Ezt az összeget azonban az orosz fél nem megfelelő ajánlatként fogadta.

A Kijev-osztályú Admiral Gorshkov eredeti neve Baku volt. A repülőgép-hordozót 1978-ban építették az Ukrajnában lévő Nikolajev hajógyárban, majd 1982-ben bocsátották vízre, ezt követően 1987-ben szolgálatba állították az akkori szovjet haditengerészetnél. 1991-ben a Szovjetunió összeomlása után a hajót átkeresztelték. Amennyiben a hajó indiai tulajdonba kerül, akkor az INS Vikramaditya nevet kapja.

1994-ben, a gépházban történt detonáció után, az Admiral Gorshkov egy évre a hajógyár dokkjában kényszerpihenőt tartott, javítási célokból. 1995-ben a hajó ismét szolgálatba állt, azonban a visszatérése rövid ideig tartott, ugyanis 1996-ban megtörtént hadrendből való kivonása, ezt követően értékesíteni szándékozták.

A 45 000 tonna vízkiszorítású repülőgép-hordozó maximális sebessége megközelíti a 60 km/h-s sebességet, valamint a folyamatos utazósebessége eléri a 33 km/h-t.

Ha tetszett a cikk, kövesse a
Háború Művészetét a Facebookon!

Még több friss hír

2017-04-28 09:19:33
Légvédelmi rendszerének megerősítése érdekében Románia, az amerikai Raytheon vállalat által gyártott Patriot légvédelmi rakétarendszer beszerzését határozta el.
2017-04-27 14:57:59
Funkcióiban és tartalmában is megújítják azt az adatbázist, amelyet a Szlovákiában működő NATO Tűzszerész Kiválósági Központ (NATO EOD CoE) fog üzemeltetni a szövetségen belüli katonák közreműködésével.
   MÁSOK ÍRTÁK
2017. 05. 23., 10:04
Precíz mentés slágerekkel: felkészült forgószárnyasok versenyeztek a német bázison.
2017. 05. 22., 12:44
Donald Trump amerikai elnök május 20-ai Szaúd-Arábiai látogatása mega üzletet hozott az Egyesült Államok két legnagyobb katonai gyártójának, a Lockheed Martinnak és a Boeingnak.
2017. 05. 19., 12:27
A Fehérvár Köszönti Katonáit elnevezésű gálaesten ünnepelte megalakulásának tizedik évfordulóját az MH Összhaderőnemi Parancsnokság május 18-án, csütörtökön.
2017. 05. 16., 13:12
A 2018-as költségvetéssel folytatódik a védelmi kiadások bővítése Magyarország és ezzel együtt Európa biztonsága érdekében.

  JETfly Magazin

2017. május 20-án, szombaton egy An-124-100 Ruslan érkezett a Kecskeméti Repülőbázisra, gyomrában a tavaly nagyjavításra küldött Mi-17-es helikoptereinkkel.