2016. 12. 08. csütörtök
Mária
: 313 Ft   : 292 Ft Benzin: 352 Ft/l   Dízel: 365 Ft/l   Írjon nekünk HADITECHNIKA

Megoldódni látszik az Admiral Gorshkov repülőgép-hordozó ügye

Art of WAR  |  2010-02-16 14:28:40

Oroszország és India véglegesített egy utólagos megállapodást az Admiral Gorshkov repülőgép-hordozó modernizálásáról – jelentették be orosz katonai szakértők a hét elején. A kétoldali szerződést előreláthatólag február-március tájékán írják alá. Moszkva és Új-Delhi között folyamatos meg nem értés mutatkozott a hajó modernizálásának költségvetése körül, ugyanis Oroszország azt állítja, hogy alábecsülték a felújítási munkálatok költségeit, viszont India szerint a követelt további 1,2 milliárd dolláros összeg eltúlzott.

Az eredeti szerződésben lévő 1,5 milliárd dollár, amelyet még 2004-ben írtak alá az orosz állami fegyverzet exportőr, a Roszoboronexport és az indiai haditengerészet, 16 db MiG-29K Fulcrum (12 db együléses MiG-29K harci és 4 db kétüléses MiG-29KUB oktató) haditengerészeti változatú vadászrepülőgép megvásárlásáról és az Admiral Gorshkov repülőgép-hordozó vételáráról, valamint annak 2008-ig végrehajtott modernizálásáról szólt.

Tavaly decemberben láttak napvilágot azok az információk, melyek szerint India végül is hajlandó lenne kifizetni összesen 2,3 milliárd dollárt Oroszországnak a repülőgép-hordozó helyreállítási munkálatainak finanszírozására.

Az elhúzódó késések és a viták után India azt a javaslatot tette 2008 februárjában, hogy hajlandó legfeljebb további 600 millió dollárt fizetni az észak-orosz sevmasi hajógyárban 12 éve dokkoló repülőgép-hordozó helyreállítási költségeire. Ezt az összeget azonban az orosz fél nem megfelelő ajánlatként fogadta.

A Kijev-osztályú Admiral Gorshkov eredeti neve Baku volt. A repülőgép-hordozót 1978-ban építették az Ukrajnában lévő Nikolajev hajógyárban, majd 1982-ben bocsátották vízre, ezt követően 1987-ben szolgálatba állították az akkori szovjet haditengerészetnél. 1991-ben a Szovjetunió összeomlása után a hajót átkeresztelték. Amennyiben a hajó indiai tulajdonba kerül, akkor az INS Vikramaditya nevet kapja.

1994-ben, a gépházban történt detonáció után, az Admiral Gorshkov egy évre a hajógyár dokkjában kényszerpihenőt tartott, javítási célokból. 1995-ben a hajó ismét szolgálatba állt, azonban a visszatérése rövid ideig tartott, ugyanis 1996-ban megtörtént hadrendből való kivonása, ezt követően értékesíteni szándékozták.

A 45 000 tonna vízkiszorítású repülőgép-hordozó maximális sebessége megközelíti a 60 km/h-s sebességet, valamint a folyamatos utazósebessége eléri a 33 km/h-t.

Ha tetszett a cikk, kövesse a
Háború Művészetét a Facebookon!
   MÁSOK ÍRTÁK
2016. 12. 07., 09:44

Tank nap Szlovákiában

Tank Nap Trenčianske Stankovce-ben, haditechnikai bemutatókkal. 2016. július.
2016. 12. 05., 16:22

A Tomcat nyomában

1976 szeptemberében Skócia közelében rendezték meg a Team Spirit ’76 tengeri hadgyakorlatot, amelynek a USS John F. Kennedy repülőgép-hordozó is részese volt.
2016. 11. 29., 11:51

Feltalálták a drónszelídítő puskát

Ahogy a drónok egyre elterjedtebbé válnak, úgy használják őket egyre többen bűncselekmények elkövetésére.
2016. 11. 25., 09:20

Bács-Kiskun megye katonásan teljesít a toborzásban

A katonai toborzás elmúlt másfél évtizede alkalmából szerveztek ünnepséget csütörtökön Kecskeméten, az egyetem GAMF Karán.

  JETfly Magazin

Kínai internetes fórumokon fellelhető képek alapján a Kínai Népi Felszabadító Hadsereg légiereje új légiharc rakétát tesztel.