2017. 05. 22. hétfő
Júlia, Rita
: 309 Ft   : 276 Ft Benzin: 366 Ft/l   Dízel: 376 Ft/l   Írjon nekünk HADITECHNIKA

Karácsony előtt sor kerülhet az első éles elektromágneses katapult kísérletre

Art of WAR  |  2010-12-09 15:16:45

Az Egyesült Államok haditengerészete bízik abban, hogy 2010. december 25-ig – azaz még karácsony előtt – sor kerülhet az EMALS (Electro-magnetic Aircraft Launch System – elektromágneses katapult) első, valós kísérleti indítására, amelynek során egy Boeing F/A-18E típusú repülőgép lesz a „kísérleti alany”. Az EMALS rendszert a US Navy következő generációs repülőgép-hordozóin, a Ford-osztály tagjain kívánják alkalmazni.

A kísérlet eredménye nagyban befolyásolhatja a USS Gerald R. Ford (CVN-78) repülőgép-hordozó projekt további sorsát, mivel azt már az új rendszerrel tervezték. Amennyiben a rendszer nem lesz kész időben, akkor a haditengerészetnek vissza kellene térnie az öregebb gőzkatapultokra, amelynek eredményeképpen újra kellene tervezni egyes részeket, illetve késedelemmel és költségnövekedéssel kellene számolni a repülőgép-hordozó építése során.

A Lakehurstban található tengerészeti légierő mérnöki központban felépített kísérleti komplexumA kísérletre az USA haditengerészetének Lakehurstban található, tengerészeti légierő mérnöki központjában kerül sor, ahol a General Atomics felépít egy földi komplexumot a repülőgép-hordozót alapul véve az EMALS rendszerrel és szükséges szoftver és hardver elemekkel.

Az első éles teszt előtt összesen 722 demonstrációs kilövést hajtottak végre különböző tömegü terhekkel. Amennyiben a Boeing F/A-18E típusú repülőgéppel sikeres lesz a teszt, akkor a követező évben más típusokkal – C-2 Greyhound, a repülőgép-hordozók és a szárazföld közötti szállítási feladatokra specializált típus, valamint a T-45 Goshawk, kiképző repülőgép – folytatják a tesztsorozatot.

Amennyiben az EMALS kísérlet sikeres lesz, ez lesz az első jelentős változtatás az USA haditengerészeténél 1950-es évek óta, amikor is lecserélték a hidraulikus katapultokat gőzzel müködtetett rendszerekre.

Az elektromágneses rendszer alkalmazása szinte minden tekintetben előnyösebb a gőzkatapult alkalmazásánál. Melyek ezek az előnyök? A rendszer müködtetése kevesebb energiát igényel (a gőzkatapulthoz viszonyítva), felépítésének köszönhetően üzemeltetése, karbantartása, javítása sokkal egyszerübb elődeinél.

Az EMALS technológia hatásossága és a vele folytatott tesztsorozat hosszú ideje foglalkoztatja az amerikai haditengerészet mellett a Kongresszust és az ipari cégeket is.

A program során – mint szinte minden fejlesztési program esetében – előfordultak visszaesések, mélypontok, azonban a fejlesztő cég, a General Atomics bízik abban, hogy a rendszer időben elkészül és az így beépíthető lesz a USS Gerald R. Ford (CVN-78) repülőgép-hordozóba.

Az EMALS hat jelentős alrendszerből áll:

Elsődleges energia interfészIndítómotorEnergia átalakító elektronikaIndításvezérlésEnergiaraktározásEnergia elosztó hálózat

Ha tetszett a cikk, kövesse a
Háború Művészetét a Facebookon!

Még több friss hír

2017-04-28 09:19:33
Légvédelmi rendszerének megerősítése érdekében Románia, az amerikai Raytheon vállalat által gyártott Patriot légvédelmi rakétarendszer beszerzését határozta el.
2017-04-27 14:57:59
Funkcióiban és tartalmában is megújítják azt az adatbázist, amelyet a Szlovákiában működő NATO Tűzszerész Kiválósági Központ (NATO EOD CoE) fog üzemeltetni a szövetségen belüli katonák közreműködésével.
   MÁSOK ÍRTÁK
2017. 05. 22., 12:44
Donald Trump amerikai elnök május 20-ai Szaúd-Arábiai látogatása mega üzletet hozott az Egyesült Államok két legnagyobb katonai gyártójának, a Lockheed Martinnak és a Boeingnak.
2017. 05. 19., 12:27
A Fehérvár Köszönti Katonáit elnevezésű gálaesten ünnepelte megalakulásának tizedik évfordulóját az MH Összhaderőnemi Parancsnokság május 18-án, csütörtökön.
2017. 05. 16., 13:12
A 2018-as költségvetéssel folytatódik a védelmi kiadások bővítése Magyarország és ezzel együtt Európa biztonsága érdekében.
2017. 05. 15., 09:43

Fire Blade 2017: véget ért a helikopteres gyakorlat

Tizennégy helikopter részvételével tartottak nemzetközi gyakorlatot hazánkban.

  JETfly Magazin

2017. május 20-án, szombaton egy An-124-100 Ruslan érkezett a Kecskeméti Repülőbázisra, gyomrában a tavaly nagyjavításra küldött Mi-17-es helikoptereinkkel.