2017. 01. 18. szerda
Piroska
: 308 Ft   : 288 Ft Benzin: 366 Ft/l   Dízel: 376 Ft/l   Írjon nekünk HADITECHNIKA

Ismét szárazdokkban a USS Port Royal

Art of WAR  |  2010-12-13 10:13:31

A Ticonderoga-osztályú cirkálók legifjabb, 1994-ben hadrendbe állított tagja, a USS Port Royal (CG 73) ismét szárazdokkba került. Az igen kínos, 2009 februári esettel ellentétben most nem korallzátony miatt megsérült hajótörzs, hanem az egész Ticonderoga-osztályt sújtó probléma, nevezetesen az alumínium felépítményben keletkező repedések miatt.

Az elérhető információk alapján a Port Royal a Csendes-óceán északnyugati régiójában hajózott, mikor a legénység tagjai újabb repedéseket fedeztek fel, köztük a 06-os, azaz a felépítmény egyik legmagasabban található szintjén.

Ezzel kapcsolatban elmondható, hogy ez önmagában nem nagy hír, az összes Ticonderoga esetében jelentkezett már ilyen probléma, amit az időszakos javítások alkalmával rendszeresen kezelnek is. Ugyanakkor a USS Port Royalnak vélhetően sikerült begyüjteni az eddigi legkomolyabb repedéseket, lévén soron kívül javításra küldték, amire állítólag ilyen probléma miatt még nem volt példa az osztály történetében.

“A felépítménynek az egész hajóosztályon megfigyelhető strukturális problémájáról van szó. Ilyen problémákkal szembesülünk az osztály többi hajóján is.” – áll a Navy kapcsolódó nyilatkozatában.

A 2009 február elején, a megelőző szárazdokkos felújítás utáni első tesztútra történő kihajózás közben zátonyra futó USS Port Royal a 2009 szeptember végéig húzódó újabb szárazdokkos kezelés után kicsit több mint egy évvel tehát ismét honi kikötője, Pearl Harbor szárazdokkjának vendégszeretetét élvezi.

USS Port RoyalA korallzátonnyal történő randevúra a Honolulu Nemzetközi Repülőtérről és a népszerü Waikiki Beach-ről is jól látható helyen került sor 2009 február 5-én.

A 2009-es, elsősorban a megsérült szonárdómot, a propeller-tengelyeket, azok tartószerkezetét és magukat a propellereket érintő javítások a felépítményen is végzett javítgatásokkal együtt mintegy 40 milliójába fájtak a U.S. Navy-nek. A mostani javítások kapcsán a hírek szerint eddig 14 milliót hagytak a BAE Systems-nél. A várhatóan 2011 februárjára elkészülő munkálatok kiterjednek elválasztó falakra és a fedélzetelemekre a gázturbinák légbeömlő nyílásai környékén, az üzemanyagtartályok felső részére, a felépítmény repedéseire és alumínium borítások cseréjére.

A U.S. Navy hajóinak és rendszereinek karbantartásáért felelős NAVSEA (Naval Sea Systems Command) elmondása szerint a probléma gyökere az alkalmazott alumíniumötvözet jelenti. A NAVSEA szerint a dominánsan magnézium ötvözőt tartalmazó 5456-os kódú ötvözet tengeri környezetben bizonyos idő után korróziós repedésekre hajlamos. Az elérhető adatok szerint eddig több mint 3 000 repedést regisztráltak a Ticonderoga-kon.

“Az elmúlt években különböző mértékü repedések keletkeztek mindegyik cirkálón” – nyilatkozta a NAVSEA egyik szóvivője Washingtonban. “A fedélzet az egyik leggyakoribb helye a repedéseknek a napsugárzás és a távozó égéstermékek jelentette fokozott hőterhelés miatt.”

A cirkálók tervezett élettartamának biztosítása érdekében nyilvánvalóan megoldást kell találni a problémára – a NAVSE pedig keményen dolgozik továbbra is az ügyön. Számos módszert kiforraltak már, többek közt új hegesztési módokat, melyek közül az egyik reménytelit 2008-2009 folyamán pont a Port Royal kapcsán próbálták ki.

Ha tetszett a cikk, kövesse a
Háború Művészetét a Facebookon!
2017-01-03 09:02:46
Az Olasz Királyi Haditengerészet a II. világháború kitörésének idején a negyedik legnagyobbnak számított a világon, amely rombolók, nehéz és könnyűcirkálók mellett, modernizált és rendkívül korszerű, vadonatúj csatahajókat is arzenáljában tudhatott.
2017-01-03 13:39:26
Nem panaszkodhatunk: a 2016-os év számos haditechnikai csemegével szolgált az érdeklődők számára. Ezekből választottunk ki „hadszínterenként” egyet-egyet, a világűrtől a tengerekig.
2016-12-27 20:13:51
Dr. Koller József ezredessel, az MH 86. Szolnok Helikopterbázis megbízott parancsnokával az elmúlt időszak helyi tapasztalatainak összegzése mellett áttekintettük a megvalósításra váró jelentősebb terveket, fejlesztéseket is.
2016-12-21 09:21:09
Zrínyi 2026 névvel, tízéves honvédelmi és haderőfejlesztési programot indít a Magyar Honvédség jövő januárban, ez lesz az elmúlt 26 év legnagyobb haderőfejlesztési vállalkozása - jelentette be dr. Simicskó István honvédelmi miniszter december 20-án, kedden, Budapesten, egy háttérbeszélgetésen.
2016-12-15 09:29:07
Az afganisztáni, majd az iraki háború tapasztalatainak, illetve a felszerelések és a fegyverzet fejlesztésének köszönhetően ma már az amerikai nemzeti gárda „hétvégi harcosai” teljesen egyenértékűnek számítanak a hivatásos állományú hadsereg katonáival. Hosszú út vezetett idáig…
   MÁSOK ÍRTÁK
2017. 01. 18., 11:24
Afganisztáni egyéni tanácsadói beosztásokba vezényelt kollégáitól köszönt el január 16-án, az MH Összhaderőnemi Parancsnokság parancsnoka nevében dr. Koller József ezredes, az MH 86. Szolnok Helikopter Bázis megbízott parancsnoka.
2017. 01. 12., 09:18

Tűzszerészek és hadihajósok – 2016.

Tragikus és szomorú évként vonul be 2016 az MH 1. Honvéd Tűzszerész és Hadihajós Ezred történetébe.
2017. 01. 11., 10:55
Az orosz haditengerészet zászlóshajója a 60 ezer tonnás Admiral Kuznyecov repülőgép hordozó első alkalommal került éles harci bevetésre.
2017. 01. 09., 12:27

A nagy hidegben is helytállnak a katonák a határon

  JETfly Magazin

Kifejezetten a PAK FA személyzete részére fejlesztett ki egy teljesen új, modern védőöltözetet a „Zvezda” intézet. Ez az intézet nem csak a repülőgépvezetők speciális felszerelését gyártja, de az űrhajósok szkafanderei is itt készülnek.