2017. 02. 20. hétfő
: 308 Ft   : 290 Ft Benzin: 366 Ft/l   Dízel: 376 Ft/l   Írjon nekünk HADITECHNIKA

Swift, a jövő hajója?

Art of WAR  |  2006-04-20 07:55:13

A US Navy egyik legegyedibb kialakítású egysége a HSV-2 Swift (High Speed Vessel = nagy sebességű hajó). A speciális kialakítású katamarán az amerikai Haditengerészet igényeinek megfelelően készült, célja, hogy a jövő nagy sebességű hadihajótípusainak tervezéséhez tapasztalatokat szerezzenek vele.

Az ausztrál INCAT hajógyár és az amerikai Bollinger cég által közösen kifejlesztett, alumíniumépítésü katamarán a második olyan egység, melyet a US Navy tesztel a jövő nagy sebességü, katonai célra alkalmazható hajókoncepciójának kialakítása céljából. Az első ilyen egység a HSV-1 Joint Venture volt.

A Joint Venture 325 katonát és 400 tonna terhet tud 3000 mérföld távolságra nagy sebességgel elszállítani

A Swift 2003 augusztusában állt szolgálatba, azóta a Tengeri Szállítási Parancsnokság és a Tengerészgyalogság is tesztelte. Az elképzelések szerint ehhez hasonló egységekkel váltanák ugyanis le a jövőben a parancsnoki irányítóegységeket és a hagyományos kialakítású, gyorsjáratú szállító-, ellátóhajókat is. A Swift fedélzetén helikopter-leszállóhelyet alakítottak ki, mely alkalmas akár pilóta nélküli repülőeszközök indítására is. Maximális sebessége 80 km/h felett van.

Ez a felvétel a Swiftről 2006 áprilisában, a Kréta szigetén található Souda Bay haditengerészeti támaszponton készült

A hajó üzemeltetéséhez szükséges állandó személyzeten kívül lehetőség van csapatszállításra is: a Swift több mint száz katonát a fedélzetére tud venni. A beépített fegyverzet Mk 96-os lövegekből és Mk 45-ös, illetve Mk 19-es gépágyúkból áll. A hajó a Texas államban található Ingleside haditengerészeti támaszponton állomásozik, innen fut ki bevetésekre. A gyors bevethetőséget két, teljes személyzet (a Gold és a Blue csapat) biztosítja. A Swift első komolyabb bevetésére a Délkelet-Ázsiát sújtó szökőárat követő humanitárius akció keretein belül került sor. A hajó minden szempontból jól vizsgázott, számos új alkalmazási lehetőséget biztosítva a Haditengerészet számára.

Technikai adatok

Hossz:

98 m Szélesség:

27 m

Meghajtás:

Caterpillar 3618 dízelmotor Maximális sebesség:

85 km/h

Hatótávolság:

6500 km Személyzet:

42 fő

Hasznos rakfelület:

2670 négyzetméter Maximális szállítható tömeg:

615 t

Ufó a tengeren... A hatalmas helikopter-leszállófedélzetről nagyméretü forgószárnyasok is üzemelhetnek

Ha tetszett a cikk, kövesse a
Háború Művészetét a Facebookon!
Ha lemaradt volna erről:
2017-02-08 09:16:55
A második világháború vérzivataros évei után pár hónappal, 1946. február 6-án Bay Zoltán és tudóscsoportja hatalmas horderejű bejelentést tett. Radarjelek segítségével sikerült megmérniük a Föld-Hold távolságot, ezzel megalapozva a modern rádiócsillagászatot.
2017-01-25 10:00:46
Az elmúlt hónapok európai politikájának egyik központi kérdése a közös európai védelem ügye, az egységes irányítású haderő kialakítása volt.
   MÁSOK ÍRTÁK
2017. 02. 15., 09:29
Napjaink folyamatosan változó világában is a régi értékek, így a bajtársiasság, a bátorság, az önfeláldozás, a közösségért való kiállás a legfőbb katonai erények – fogalmazott dr. Simicskó István honvédelmi miniszter február 14-én, Budapesten, a haderő éves értékelő és feladatszabó vezetői értekezletén.
2017. 02. 13., 09:37
Amikor minden veszni látszott, Ernest E. Evans sorhajóhadnagy teljes gőzzel a japán flottára rontott.
2017. 02. 10., 09:20
Nincs is olyan messze határainktól a legközelebbi nukleáris támaszpont.
2017. 02. 08., 09:28
A katonák nagyon hatékonyan végzik feladatukat, és tisztességesen helytállva segítik a rendőröket – fogalmazott dr. Benkő Tibor vezérezredes, Honvéd Vezérkar főnök február 7-én, kedden Kelebián, ahol megtekintette a Magyar Honvédség első határvédelmi bázisát.

  JETfly Magazin

Az Air&Cosmos újság a napokban tette közzé a hírt, miszerint rövidesen múzeumba kerülnek az A320-as, az A340-es és az A380-as utasszállító repülőgépek prototípusai.