2017. 02. 20. hétfő
: 308 Ft   : 290 Ft Benzin: 366 Ft/l   Dízel: 376 Ft/l   Írjon nekünk HADITECHNIKA

Az Orosz Haditengerészet nem tart igényt több Bölényre

Art of WAR  |  2011-12-22 13:50:00

Az Orosz Haditengerészet nem rendel több légpárnás, Zubr – Bölény – típusú (Projekt 12322) deszant hajót, közölték haditengerészeti forrásra hivatkozva orosz hírügynökségek. A Bölények helyét a későbbiekben új hadihajók veszik át, köztük különböző deszant hajók, beleértve többek között a Mistral típusú helikopterhordozókat is.

Hadiipari komplexumból származó információk szerint az új deszant hajók méretüket tekintve kisebbek lesznek, mint a jelenleg alkalmazott Bölények. A távlati deszant hajóra vonatkozó technikai adatok nem kerültek egyelőre napvilágra. Mindezt figyelembe véve két, Projekt 12322 hadihajó, a Mordovia, valamint a Jevgenyij Kocseskov mindaddig rendszerben marad, míg az erőforrások számára meghatározott, rendelkezésre álló reszursz időt ki nem hajózzák belőlük.

A „Bölény” kisméretü, légpárnás deszant hajó fejlesztése a Szovjetunióban kezdődött 1987-ben. Az első sorozatban gyártott hajó 1988-ban került a flotta állományába. A hajó kapacitása lehetővé teszi három harckocsi (összes tömegük nem több mint 150 tonna) vagy tíz páncélozott szállító harcjármü (összes tömegük nem több mint 131 tonna) és 140 deszant katona esetleg nyolc gyalogsági harcjármü (összes tömegük nem több mint 1150 tonna) szállítását. A „Bölény” belsejében a haditechnikai eszközök helyén 366 deszant katonát tudnak elhelyezni.

Összesen tizennégy Bölény hagyta el a hajógyárat, amelyek közül kettő napjainkban az Orosz Hadsereg állományához tartozik. Ötöt hasznosítottak, kettő építését nem fejezték be, míg ötöt Görögországnak adtak el, amelyeket napjainkban turisztikai célokra használnak. A „Jantar” hajógyár adatai szerint az Oroszországban még rendszerben álló két „Bölénynek” nagyjavításon kell átesnie.

Az anyagi eszközök a hajók javítására és modernizációjára egyelőre nem állnak rendelkezésre, ezért csak a hadrendben tartáshoz szükséges munkákat finanszírozzák a „Bölényeken”. A „Jantar” képviselőjének tájékoztatása szerint a hajók mindegyikén öt darab gázturbinás hajtómü található, amelyek mindegyike 4.000 óra reszursz idővel rendelkezik.

2011 közepén Kína mutatott érdeklődést a Projekt 12322 típusú hajók iránt. A Roszoboronexport információi szerint a tranzakció létrejött – Kína Ukrajnától vásárolt négy deszant hajót, amivel megsértették Oroszország szellemi tőke iránti jogait. Információk szerint a hajók mellett Kína megkapja az összes technikai dokumentációt is, amely lehetővé teszi számára, hogy önállóan építsen a későbbiekben „Bölényeket”.

Ha tetszett a cikk, kövesse a
Háború Művészetét a Facebookon!
Ha lemaradt volna erről:
2017-02-08 09:16:55
A második világháború vérzivataros évei után pár hónappal, 1946. február 6-án Bay Zoltán és tudóscsoportja hatalmas horderejű bejelentést tett. Radarjelek segítségével sikerült megmérniük a Föld-Hold távolságot, ezzel megalapozva a modern rádiócsillagászatot.
2017-01-25 10:00:46
Az elmúlt hónapok európai politikájának egyik központi kérdése a közös európai védelem ügye, az egységes irányítású haderő kialakítása volt.
   MÁSOK ÍRTÁK
2017. 02. 15., 09:29
Napjaink folyamatosan változó világában is a régi értékek, így a bajtársiasság, a bátorság, az önfeláldozás, a közösségért való kiállás a legfőbb katonai erények – fogalmazott dr. Simicskó István honvédelmi miniszter február 14-én, Budapesten, a haderő éves értékelő és feladatszabó vezetői értekezletén.
2017. 02. 13., 09:37
Amikor minden veszni látszott, Ernest E. Evans sorhajóhadnagy teljes gőzzel a japán flottára rontott.
2017. 02. 10., 09:20
Nincs is olyan messze határainktól a legközelebbi nukleáris támaszpont.
2017. 02. 08., 09:28
A katonák nagyon hatékonyan végzik feladatukat, és tisztességesen helytállva segítik a rendőröket – fogalmazott dr. Benkő Tibor vezérezredes, Honvéd Vezérkar főnök február 7-én, kedden Kelebián, ahol megtekintette a Magyar Honvédség első határvédelmi bázisát.

  JETfly Magazin

Az Air&Cosmos újság a napokban tette közzé a hírt, miszerint rövidesen múzeumba kerülnek az A320-as, az A340-es és az A380-as utasszállító repülőgépek prototípusai.