2016. 12. 09. péntek
Natália
: 314 Ft   : 296 Ft Benzin: 352 Ft/l   Dízel: 365 Ft/l   Írjon nekünk HADITECHNIKA

A Magyar Légierő 2010 (Mi lenne ha)

Art of WAR  |  2006-02-10 15:38:11

2010-ben a Magyar Légierő teljes egészében a Gripenekre épít. Kiképző gépeink nincsenek, mert az ifjú pilótákat a régiekből klónozzák és szimulátoron képezik ki. Ezzel a ruházat beszerzése is egyszerűbbé válik, hiszen csak egy méretet kell beszerezni. A 2006-ban megszületett első 10 Vári Klón Gyula (Hivatalosan: MN VGYKSz001-010) 2024-ben lesz bevethető.

Felépítés

A légierő négy ezredbe szervezte a 24 darab Gripen H gépeket. A Balaton ezred a Búvár Kund repülőgép-hordozóról üzemel. Feladata az ország észak-nyugati felének a védelme. Budapest védelmére hozták létre a Ferihegyről üzemelő Budapest ezredet. A MALÉV 2007-es csődje után már nem kell a polgári gépekkel osztozniuk. A MALÉV csődjét a fapados járatok okozták, akik a Dunáról üzemeltetett hidroplánokkal még a repülőtéri illetéket is megspórolták. Az ország keleti felét az Alföld ezred ellenőrzi. Ők a tévedésből 8 sávosra épült M4-es felesleges 4 sávjáról üzemelnek. A nagyon erős Pécs lobbinak a parlamentben sikerült elérnie, hogy ha Pécs már vasúton, vízen és közúton egyaránt megközelíthetetlen legalább egy vadászgép ezreddel rendelkezzen. Így pogányi polgári repülőtéren üzemel a Mecsek ezred.

Az elnevezések

Az ezredek a telepítésük helyéről kapták a nevüket.

A századok elnevezéseikor, azok országimázsra gyakorolt hatását is figyelembe vették. A gyakran külföldre települő gépeink így az ország kulturális nagyköveteiként szerepelnek.

A Balaton nagyszerü halait népszerüsíti a Balaton ezred három százada, a Harcsa, a Ponty és a Keszeg. A magyar gasztronómia nagykövete a három alföldi század, a Pacal, a Pörkölt és a Gulyás. A Mecsek ezred századai a nagyszerü magyar találmányoknak állítanak emléket. A C-vitamin, a Rubik kocka és a Hidrogén bomba. A fővárost népszerüsíti a Halászbástya, Lánchíd és a Kékduna század.

Jelzések

A század és ezred jelvények megtervezésére kiírt 1 milliárd forint összdíjazású pályázat meghiúsult, mert a szervezéssel megbízott cég az összeg átutalása után nyomtalanul eltünt. Mentőötletként országos óvodai rajzpályázatot írt ki a HM. A legjobb gyermekrajzok közül válogatta ki a nyugdíjas pilótákból álló zsüri a jelenleg alkalmazott ezred és századjelvényeket.

Balaton ezred. Stilizált kék Balatonra hasonlító folt.

Keszeg század. Egy stilizált körvonalas sovány hal.

Ponty század. Egy stilizált körvonalas dagadt hal.

Harcsa század. Egy stilizált körvonalas sovány hal bajusszal.

Alföld ezred. Szürkés bézs folt kék Tiszával, mint az alföld legjellemzőbb megjelenése a gyermeki agyakban.

Pacal század. Egy alaktalan vörös folt.

Pörkölt század. Egy alaktalan vörös folt.

Gulyás század. Egy alaktalan vörös folt.

A gyerekek nem tudtak különbséget tenni a felsorolt ételek között!

Budapest ezred. Egy stilizált vízfej kis fekete szőrökkel, amelyek a bejövő utakat és vasutakat szimbolizálja. A szőrök már azokat az autópályákat is jelzik, amelyek még terv szintjén sem léteznek. A fej körvonala a vágy szintjén létező körgyürüt szimbolizálja. Valószínüleg valamelyik szülő rajzolta a gyermeke helyett.

Halászbástya század. Stilizált halászbástya.

Lánchíd század. Stilizált lánchíd.

Kékduna század. Egy barna csík fekete csíkokkal, amik a hidak. A gyerekeknek nem lehetett megmagyarázni, hogy a Duna kék.

Mecsek ezred. Egy fenyő.

C-vitamin század. Pici rózsaszín gyógyszer C-betüvel.

Rubik kocka század. Egy négyzet felosztva 9 részre.

Hidrogénbomba század. Egy gombafelhő.

Festés

2010-ben a gépeink az úgynevezett anti-NATO festéssel repülnek. Ezek teljesen eltérnek a NATO által használt színektől.

Balaton ezred

A Keszeg század gépei balaton zöld festéssel repülnek. Ez két speciális szín, ami tökéletesen alkalmazkodik a Balaton zöldes sárgás színéhez (Legalább is a festék gyártója szerint). A hivatalos nevük, Balaton sárga 001 és Balaton sárga 002. A színek a kiránduló hajók által felvert iszap és a sekély víz színeit utánozzák. A gépeken az ezred jelvény nem jelenik meg. A századjelvény a gép függőleges vezérsíkján található. A felségjelek a többi Gripenhez hasonlóan a nemzetközi gyakorlattól eltérően a jobb felső és a bal alsó szárnyon találhatóak meg, valamint a beömlőn két oldalt kisebb méretben. A gépek számozása K1 és K2. A gépszámok szürke színnel a függőleges vezérsík tetején és a bal szárnyon felül találhatóak meg.

A Ponty század két gépe Balaton mélykék színnel repül. A mélykék nem a kék szín sötétségére utal, hanem a Balaton vízszintjére. A minta hasonlít a Keszeg század gépein alkalmazott mintára, de az alsó felületen csak egy színt alkalmaznak, ami a Balaton felett legjellemzőbb égkék, gyári elnevezéssel Főszezon kék 0715 (azaz július 15-én a legjellemzőbb égkék szín). A színek, Balaton mélykék 420 (azaz a 420cm mély Balaton kékje) és Balaton sekélykék 10 (azaz a 10cm-es vízzel borított Balaton színe, tulajdonképpen barna). Jelzések, lásd Keszeg század. A gépek számozása Po1 és Po2.

A Harcsa század két gépe, harcsa szürke festéssel lett ellátva. Ezeket a gépeket ajánlja fel az MN a NATO-nak ha sötét vizek feletti bevetésre kerülne sor. A gépek színei Catfish Dark Grey ami FS36118, Catfish Light Grey azaz FS 36375, valamint az alsó felület nagy részén szokatlan módon sötétebb szín, mint a felső álcázó szín, Catfish Blue FS 35237. A minta eléggé szokatlan. A gépeken a felségjelek a szokásos módon, bal szárnyon felül és jobb szárnyon alul jelennek meg. A gépek számozása, H1967 és H1968 ami azt hivatott sugallni, hogy legalább ezer gépünk van. Igazából Vári Gyula születési éve és az egy éves korára utaló évszám jelenik meg. Az MN ezzel tiszteleg a nyugdíjas veterán felé.

Alföld ezred

Pacal század.

A Pacal század az alkalmazási helyének megfelelően sivatagi festést kapott. Igaz ez ellen többen tiltakoztak, mondván az Alföld nem sivatagos, sőt egészen zöld, de a HM szakértőit nem tudták meggyőzni. A gépek halvány szürkés bézs szint kaptak a teljes felületükön, majd a felső felületekre világos zöld és kék négyszögletes foltokat festettek. A színek gyakorlatilag a 80-90-es évek szabvány színeinek pasztellesítésével jöttek létre, alkalmat adva a megmaradt zöld, barna, kék festék felhasználására. A színek hivatalosan SzB90 és SzZ70, ezek a szabványzöldre és barnára utalnak. A 90, 70 a bekevert fehér mennyiségére utal, ami 90% illetve 70%. A gépekre a Pa1 és Pa2 felirat került. A századjelvény a szokásos módon, a függőleges vezérsíkon látható.

Pörkölt század.

A Pörkölt század két gépe a Pacal század gépeivel majdnem azonos festést kapott azzal a különbséggel, hogy az alsó felületüket világos kékre festették. A gépek számozása Pö1 és Pö2. A kék neve SzK80.

2009-ben egy gépen kipróbálták az Autópálya álcázófestést. Ami abból állt, hogy a gépre szürkével az autópályát imitáló csíkot festettek középen fehér szaggatott vonallal.

Gulyás század

A Gulyás század az agresszor század. A gépeket évente átfestik az aktuális ellenségképnek megfelelően. Mivel Magyarországnak nincs ellenségképe, ezért a gépeket nem létező országok nem létező festéseivel díszítik és semmilyen meglevő felségjelre nem hasonlító felségjelekkel ékesítik. 2007-ben Meseország volt az ellenség, ezért a gépeket rózsaszín kék színekre festették. 2008-ban Télapóföld volt az aktuális ellenség ezért a gépek fehér piros színnel repültek. 2009-ben a Gonosz birodalma került sorra így a gépek fekete színben pompáztak. 2010-től az állatvilágból választanak ellenséget. Így először Viperaföld került sorra, a gépek kígyó mintával repülnek. A színeket a helyi festékboltban kevertetik így azokra hivatalos kódokat nem lehet adni. A gépek számozása piros 1 és 2. Az agresszor századnak külön jelzése nincs. Egy Hrrrrr felirat az orron fejezi ki azt, hogy ezek a gépek igazán gorombák.

Budapest ezred

Halászbástya század

Mivel az ezred gépei Budapest védelmére szolgálnak azokat az aktuális terephez, azaz Budapesthez álcázták.

A Halászbástya század gépei világosszürke felsővel repülnek szürke és sötétszürke foltokkal. A festés elnevezése: Felhők között kibukkanó szmogos város. A színek Felhőszürke FSz1, Sötét szmogszürke SSzSz, és Világos szmogszürke VSzSz. A gépeken a Ha1 és Ha2 felirat található. A századjelvény a gép orrára van felfestve.

Lánchíd század

A repülők a testvérszázadhoz hasonló festést viselnek, de mivel ezek a gépek nagy magasságú elfogásra vannak optimalizálva, az alsó felületük Indigókék IK, a felső festésük pedig Szürkésbarna SzB és Általános Szürke ÁSz. A gépeken szürke színnel L1 és L2 van feltüntetve.

Kékduna század

A század feladata a Dunán támadó ellenség támadása ezért az Ő gépeiket Általános folyóvízkékre ÁFVK és Szennyezett folyóvíz barnára SzFVB festik. A gépek alsó színe Világos szmogszürke VSzSz. A gépek számozása KD1 és KD2. A századjelvényt a kabin alatt hordják.

Mecsek ezred

C-vitamin század

A Mecsek örökzöld rengeteg erdői felett őrjáratozó gépek festése nem is lehetne más mind zöld. A gépek alul halványzöldek, felül középzöldek sötétzöld foltokkal. Hivatalosan Ég zöld ÉZ0, KZ01 és SZ01. A gépek nem hagyományos módon a CV és VC jelzést viselik. A századjelvény a függőleges vezérsíkon van.

Rubik kocka század

A Rubik század gépei az ősz színeiben pompáznak. A gépek alul szürkék, felül sárgák, barnák zöld foltokkal. A zöld foltok az őszi Mecsek örökzöld fenyőit jelenítik meg. A gépek festése tavasztól őszig megfelelően rejtik a gépeket a baranyai erdők, mezők felett. A gépeken R1 és R2 felirat található. A századjelvény a függőleges vezérsíkon van.

Hidrogénbomba század

A Hidrogénbomba század csapásmérő feladatokra optimalizált, nemzetközi feladatokat is vállalni tudó század. A két gépe a divatos F-16-os mintát viseli. A színek világoszöld és sötétzöld alul fölül, fekete díszítéssel, szürkével bolondítva. A festés FS szabvány szerint készült FS34151, FS34092, FS37038 és FS36440.

Repülőnapok

A repülőnapokon a gurulóúton a pilótáink a nyitott kabin felett ostort csattogtatva vezetik a gépeiket. Ezt egy az ostornyélbe épített távirányítóval tudják megtenni. Természetesen a repülőruha felett ilyenkor csikós ruhát viselnek.

A Búvár Kund Repülőgéphordozó

2006-ban egy NATO konferencián az egyik angolul kevéssé értő de párthü magyar tábornok hangosan yest mondott, amikor a magyar NATO felajánlásról volt szó. Igen ám de a yes akkor hangzott el, amikor a tárgyalásvezető a repülőgéphordozót említette. Sajnos nem lehetett visszavonni, így az MN sürgősen elkezdett keresni egy elfogadható árú repülőgéphordozót. Meg is találták egy orosz roncstelepen. Az oroszok az államadósság fejében szíves örömest odaadták, sőt a szállítást és szerelést is elvállalták. 2007 május

1-én a magyar tengeren átadták a Búvár Kundról elnevezett tengeri jármüvet. Egy csapásra megoldódott a Balaton vízszint problémája is. Viszont nem volt gépünk hozzá. Nem probléma, a fedélzetet meghosszabbították 4 kilométeresre. Ez a hosszabbítás egyszerü vasoszlopokon állt, tehát a hajó mozgásáról szó sem lehetett, bár ez egyébként sem ment volna, hiszen 4 méter mélyen belesüppedt az iszapba még a szerelés során.

Erről a repülőizéről kezdte meg az üzemelést a Harcsa, a Ponty és a Keszeg század 2-2db Gripennel 2007 júliusában. Ennek a furcsa szerkezetnek az MN hivatalosan a Tartósan lehorgonyzott, repülőgépek indítására és fogadására alkalmas vízben álló komplexum nevet adta. Kódja MN TLRIFAVÁK 1/2007.

Légi utántöltés.

Magyarország 2010-ben nem rendelkezik légiutántöltő géppel, azonban a gépeket mégis után tudjuk tölteni. Ezt egy nagyszerü találmány teszi lehetővé. Egy 400 méter magas torony tetején egy 4 kilométer átmérőjü kar található. A karok végéből egy-egy tölcséres utántöltőcső engedhető ki. Ezek a körpályára álló gépeket képesek kiszolgálni. A töltőszerkezetet a gépek felülről spirális pályán közelítik meg. Minden körrel közelebb és lejjebb jutva, majd ha elérték a megfelelő magasságot és sebességet a Gripen magyar fejlesztésü Körhinta V1.002 változatú robotpilóta kiegészítő szoftverének segítségével már tartani tudja a szükséges pozíciót.

Kiegészítés makettezőknek

Balaton ezred

Alföld ezred

Budapest ezred

Mecsek ezred

Galéria: A Magyar Légierő 2010 (Mi lenne ha)

Ha tetszett a cikk, kövesse a
Háború Művészetét a Facebookon!
   MÁSOK ÍRTÁK
2016. 12. 07., 09:44

Tank nap Szlovákiában

Tank Nap Trenčianske Stankovce-ben, haditechnikai bemutatókkal. 2016. július.
2016. 12. 05., 16:22

A Tomcat nyomában

1976 szeptemberében Skócia közelében rendezték meg a Team Spirit ’76 tengeri hadgyakorlatot, amelynek a USS John F. Kennedy repülőgép-hordozó is részese volt.
2016. 11. 29., 11:51

Feltalálták a drónszelídítő puskát

Ahogy a drónok egyre elterjedtebbé válnak, úgy használják őket egyre többen bűncselekmények elkövetésére.
2016. 11. 25., 09:20

Bács-Kiskun megye katonásan teljesít a toborzásban

A katonai toborzás elmúlt másfél évtizede alkalmából szerveztek ünnepséget csütörtökön Kecskeméten, az egyetem GAMF Karán.

  JETfly Magazin