Venezuela tárgyalásokat folytat Oroszországgal kilenc hagyományos, dízel-elektromos meghajtású tengeralattjáró vásárlásáról. Az egyenként megközelítőleg 335 millió dollárba kerülő hajók beszerzésük esetén majdnem megdupláznák az elmúlt években összesen 3,4 milliárd dollárra rúgó orosz–venezuelai fegyverkereskedelmet. Az olajban gazdag dél-amerikai ország a tengeralattjárókkal az amerikai repülőgép-hordozók jelentette állítólagos veszélyt szeretné ellensúlyozni.
Venezuela már rendelkezik két, még a 70-es évekből származó német tengeralattjáróval (U-Boot-Klasse 209), ám ezeket már nem lehet sokáig üzemeltetni. Oroszország a Kilo-osztály legújabb variánsait ajánlja megvételre, amelynek modern és kevésbé modern változatait egyebek mellett Irán és Kína is rendszerben tartja. Egyelőre nem ismert, hogy levegőfüggetlen meghajtással is felszerelnék-e a Venezuelának szánt egységeket. Oroszországhoz azonban többé-kevésbé kényszerből fordultak. Eredetileg a levegőfüggetlen meghajtásuknak köszönhetően a világon a leghalkabb nem nukleáris meghajtású tengeralattjárókat, német 212 vagy 214 osztályú hajókat kívántak volna beszerezni, ám Németország vonakodott megkötni az üzletet. Hasonlóan jártak Franciaországgal is. Így Venezuelát feltehetőleg még erősebb szálak fogják kötni az orosz hadiiparhoz.
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |