2005. április 7.-én délután, az Orosz Északi Flotta nehéz repülőgép-hordozója az Admiral Kuznyecov visszatért a bázisára, miután március végétől kezdődően két héten keresztül a flotta Barents-tengeren lévő tengeri gyakorlóterületén hajtott végre katonai, kiképzési feladatokat.
- A gyakorlat egyik fő feladata volt a hajó személyzetének, valamint a repülőgép-vezetők együttmüködésének gyakorlása, illetve a pilóták felszállásának gyakorlása a repülőgép-hordozó fedélzetéről és az oda történő leszállás.- mondta a flotta képviselője.Téli körülmények között, ilyen gyakorlat - repülőgép-hordozó fedélzetén történő leszállással - első ízben került végrehajtásra Oroszországban.
A két hét alatt több mint 50 fel- és leszállás került végrehajtásra a repülőgép-hordozó fedélzetéről.
A gyakorlaton 10 repülőgép-vezető vett részt Szu-33, valamint Szu-25UTG típusú repülőgépekkel.- Fiatal repülőgép-vezetők nem vettek részt a gyakorlaton, ők a nyáron kezdik meg felkészülésüket szimulátoron, és ősszel fognak repüléseket végrehajtani fedélzetről. - mondta a képviselő.A hitelesség kedvéért, nem szabad megfeledkezni arról a tényről, hogy napjainkban, Oroszországban kevesebb a fedélzeti repülőgép-vezetők száma, mint az ürhajósoké. Ennek oka nem annyira a megfelelő repülőgépek, és a felkészült szakemberek hiánya, mint inkább Oroszország egyetlen repülőgép-hordozójának technikai állapota. Hosszú évek óta folyik a hajó rendszereinek és fődarabjainak javítása.
A Kuznyecov Admirális 52 repülő eszközt, köztük Szu-33 típusú repülőgépet, valamint Ka-27 típusú helikoptereket képes a fedélzetéről üzemeltetni. A gyakorlatra azonban repülőgépek nélkül futott ki. A repülőgépek a Szeveromorszk-3 bázis repülőérről hajtották végre a felszállást, feladatvégrehajtás után leszálltak a repülőgép-hordozó fedélzetén, majd visszatértek a bázis repülőtérre.
Szu-33 és Ka-27
Lehetőségként a gyakorlat tervezése időszakában felmerült, hogy részt vesz a gyakorlaton a Szu-27KUB is, erre vonatkozó információk azonban nem kerültek nyilvánosságra.
Fotók: www.aviation.ru
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |