Ünnepélyes külsőségek közepette rendezték meg Portsmouth-ban a Royal Navy legújabb hadihajójának hivatalos névadóját. Az esemény azonban több okból sem tekinthető átlagos névadónak, ugyanis közel negyven éve nem épült hadihajó a gerincfektetéstől az üzembe helyezésig a portsmouth-i haditengerészeti bázison, csak részegységeket gyártottak itt. Ráadásul a HMS Clyde egy új hajóosztály legelső egysége.
1967-ben, a Leander-osztályú HMS Andromeda vízre bocsátása óta nem épült teljes egészében hadihajó Portsmouth-ban. Az elmúlt években munkahely-teremtési és ipartámogatási címen 50 millió fontos beruházást eszközöltek, ez tette lehetővé, hogy újból beinduljon a hajógyártás. A VT Shipbuilding a Royal Navy Type45-osztályú rombolóihoz is készít részegységeket, a vadonatúj Part Menti Őrhajó (OPV - Offshore Patrol Vessel) osztály egységeit viszont teljes egészében itt fogják majd legyártani. Az 1300 tonna vízkiszorítású, 80 méter hosszú, helikopter-leszállóhellyel is ellátott hadihajó a sikeres River-osztályú őrhajók alapjaira épül. A hajó a dél-atlanti vizeken fog majd szolgálni, elsődleges feladata a Falkland-szigetek körüli terület ellenőrzése lesz.
A HMS Clyde októberben kerül átadásra a flottának, a rendszerbe állítási és a kiképzési időszak letelte után jövő év tavaszán indul majd el új állomáshelyére. Érdekesség, hogy ez az időpont egybeesik majd a falklandi háború 25 éves évfordulójával...

Hagyományok modern köntösben. A szeptember 7-ei névadó ünnepségen a régi tengerészhagyomány szerint a hajó orrán eldurranó pezsgősüveg hangját elnyomták a tüzijáték petárdái és a lézerfényekkel kísért show zenei aláfestése

A hajótest a vízre bocsátás előtt. A magas orr-rész jellemző a viharos óceáni bevetésekre tervezett hajókra, így a HMS Clyde-ra is. A vízvonal alatti részen különböző stabilizáló felületek biztosítják a nyugodt haladást nagy hullámverésben is