2024. 03. 28. csütörtök
Gedeon, Johanna
: 396 Ft   : 367 Ft Benzin: 625 Ft/l   Dízel: 687 Ft/l   Írjon nekünk HADITECHNIKA

BUD 2020: a repülőtér 50 milliárdból fejleszt

BUD 2020: a repülőtér 50 milliárdból fejleszt
Budapest Airport  |  2016. 07. 05., 13:45

BUD 2020 néven 50 milliárd forintos beruházási programot hajt végre a Budapest Airport a következő öt évben.

A program egyik legfontosabb eleme az új B jelű utasmóló lesz, emellett számos kiemelt fejlesztés, mint a repülőtéri hotel, valamint logisztikai és biztonsági beruházások sora indul el rövid időn belül. Minderről részletesen beszélt Jost Lammers, a Budapest Airport vezérigazgatója a HVG ma megjelent számában.

Az utóbbi két-három évben dinamikus az utasforgalom bővülése, és az idei év első öt hónapjában is kétszámjegyű, 12,5 százalékos növekedést mért a Budapest Airport. Éppen ezért alkotta meg a Liszt Ferenc Nemzetközi Repülőtér üzemeltetője a BUD 2020 fejlesztési tervet, amelynek egyik legfontosabb eleme egy új utasforgalmi épület, a B móló lesz. Jost Lammers elmondta, hogy az előkészítési munkálatok már jó néhány hónapja elkezdődtek, megjelent a tender és bízik abban, hogy ezúttal is magyar kivitelezővel dolgozhatnak a repülőtéren, mivel már az öt éve átadott SkyCourt építésénél is jó tapasztalatok voltak. Az új utasmóló munkálatai év végén kezdődnek és mintegy másfél évig tartanak majd.

A BUD 2020 program másik kulcseleme a repülőtéri szálloda, ami nélkül a Budapest Airport vezérigazgatója szerint világszínvonalú légikikötő ma már elképzelhetetlen. A hotel az építkezés megkezdése után 15-17 hónappal fogadhatja az első vendégeket. A repülőtér 2-3 év múlva egészen más lesz, mint most, utaskapacitása a jelenlegi prognózis alapján öt éven belül 15-18 milliósra ugrik. Utóbbi esetben megépül a most még csak fontolgatott új utasforgalmi épület, a 2C vagy 3. Terminál. Eközben növelik a terminálon a check-in pultok számát, jelentősen bővítik és fejlesztik a parkolókat – ezek részben már most zajló fejlesztések.

A repülőtér biztonsági kiadásaival kapcsolatban a Budapest Airport vezérigazgatója azt nyilatkozta, hogy a költségek egyre magasabbak lesznek, hiszen e téren egy irányú a mozgás, a szigorítás. A BUD 2020 terv részeként több milliárdos biztonsági beruházások várhatók, például valamennyi biztonsági kaput ellátják a legkorszerűbb technológia alapján megépített testszkennerekkel, amelyek nemcsak javítják az ellenőrzés minőségét, hanem az utasok kényelmét is növelik. Ezzel párhuzamosan, a Budapest Airport az illetékes hatóságokkal együtt folyamatosan figyelemmel kíséri a világban zajló fejleményeket; közösen dolgoznak azon, hogy növeljék a biztonságot a repülőtér területein.

Az interjúban Jost Lammers kitért a repülőtér és a város közúti és vasúti kapcsolatára is. Mint mondta, készülnek a tervek, a repülőteret Kőbánya-Kispesttel kötik össze, és lesz egy föld alatti állomás a 2. Terminálnál. A pontos részletek azonban a repülőtér számára még nem ismertek, hiszen a vasutak építése a Nemzeti Infrastruktúra Fejlesztő Zrt.-hez, az üzemeltetés a MÁV-hoz tartozik. A vezérigazgató úgy véli, az állomás is akkorra készülhet el, amikorra az új terminál: valamikor 2019-2021 között. A gyorsforgalmi úttal kapcsolatban elmondta, hogy a mai forgalom kiszolgálásához egy legalább kétszer kétsávos útra lenne szükség. Jövőre Budapesten lesz az úszó-világbajnokság, majd 2020-ban a labdarúgó EB, és elnyerheti a város a 2024-es olimpia rendezési jogát is. Jelenlegi formájában a gyorsforgalmi út alkalmatlan a növekvő forgalom lebonyolítására.

Ha tetszett a cikk, kövesse a
Háború Művészetét a Facebookon!

Még több friss hír

2024. 03. 22., 13:32
Az Olasz Légierő a közelmúltban búcsúzott a HH-212A helikoptertől, amely több mint 40 év intenzív olaszországi és külföldi szolgálat után vonult nyugdíjba. A HH-212A típus hadrendbe állítása óta több mint 180 000 órát repült, és több száz életet mentett meg.
2024. 03. 11., 11:50
Az MH Klapka György 1. Páncélosdandár katonái többhetes elméleti és gyakorlati képzés keretében sajátították el a Spike LR2 típusú páncéltörő rakéta használatát és karbantartását, a tatai laktanyában, illetve a Magyar Honvédség Központi Gyakorlóterén, a Bakonyban.
2024. 03. 18., 15:07
2024-ben az EUFOR parancsnoki teendőit ellátó nemzet, így magyar csoport biztosítja a misszió MEDEVAC (Medical Evacuation), azaz egészségügyi kiürítési képességét. Beszélgetés a misszióra való felkészülés részleteiről és a külföldi szolgálat körülményeiről Dajka Attila alezredessel, az EUFOR Helikopter Alegység parancsnokával és dr. Forgács Levente hadnaggyal, az alegység egyik orvosával.
2024. 03. 07., 11:04
Semmi, mert egy hasonló méretű, ARV vontatókocsi siet segítségére, hogy biztonságos helyre szállítsa. A pótolhatatlan eszköz kezelését öthetes kiképzés alatt sajátították el a hódmezővásárhelyi és tatai honvédek, tudásukról pedig a március első hetében rendezett táborfalvai vizsganapokon adtak számot.
   MÁSOK ÍRTÁK
2024. 03. 27., 10:10
„Több évtized után indul újra a fegyvertervező és -gyártó mérnökképzés hazánkban” – többek közt erről állapodott meg dr. Czermann János a Neumann János Egyetem képviselőivel.
2024. 03. 19., 12:55
Március elején több magas szintű delegáció látogatott a nápolyi Szövetséges Összhaderőnemi Parancsnokságra. A látogatások célja az volt, hogy megtárgyalják és kidolgozzák a NATO déli szomszédságával (Közel-Kelet, Észak-Afrika és a Száhel régiók) kapcsolatos partnerségi terveket.
2024. 03. 11., 10:30
A hatvanas években három komolyabb, halálos áldozatokat követelő tűzeset történt az amerikai haditengerészet repülőgép-hordozóin.
2024. 03. 07., 11:37
A római katolikus temetőben a csata emlékére állított obeliszknél a város és a honvédség képviselői koszorúztak.

  JETfly Magazin

Mint ahogy arról korábban már lapunkon is beszámoltunk, Dánia - az F-35-ösök érkezésével - folyamatosan vonja ki a hadrendből F-16-os vadászbombázóit, melyek értékesítését már korábban meghirdették. A lehetséges vásárló kilétét a napokban hozták nyilvánosságra.