2024. 03. 28. csütörtök
Gedeon, Johanna
: 396 Ft   : 367 Ft Benzin: 625 Ft/l   Dízel: 687 Ft/l   Írjon nekünk HADITECHNIKA

Magyar légiforgalmi irányítók fejlesztik a világ legjobb repülőterét

Magyar légiforgalmi irányítók fejlesztik a világ legjobb repülőterét
JETfly  |  2017. 12. 04., 14:41

Smart Remote Tower, azaz a repülőtéri légi forgalom intelligens távirányításának megvalósításában nyújt segítséget a HungaroControl a sorozatban ötször a világ legjobb címét elnyerő szingapúri Changi repülőtér fejlesztéséhez.

A nemzetközi mércével is kimagasló innováció olyan élenjáró technológiát képvisel, amelynek révén a repülőtér egyszerre lesz képes kezelni a rohamosan növekvő légiforgalmat és megfelelni az ezzel összefüggő repülésbiztonsági kihívásoknak.

A HungaroControl idén novemberben, a közepes méretű és forgalmú repülőterek közül a világon elsőként vezette be a helyszíntől független toronyirányítást a budapesti Liszt Ferenc Nemzetközi Repülőtéren. Az éveken át tartó, világviszonylatban is kimagasló innováció iránt a magyar szolgáltató számos nemzetközi partnere részéről folyamatos az érdeklődés.

A Szingapúri Polgári Légiközlekedési Hatóság (CAAS) delegációja az elmúlt hónapokban többször is járt Budapesten, hogy tanulmányozza a HungaroControl fejlesztését. A hatóság 2017 elején jelentette meg nemzetközi pályázatát, amelyben a Changi repülőtér optimalizálására, Smart Tower prototípus fejlesztésére és kivitelezésére keresett partnereket. A budapesti távoli irányítótorony novemberi átadása, illetve a HungaroControl és a CAAS között folytatott részletes szakmai eszmecsere után egy héttel, 2017. november 21-én döntött úgy a szingapúri légiforgalmi szolgálat, hogy a Changi repülőteret a magyar modell alapján kívánja fejleszteni.

A HungaroControl szakemberei a validációs módszertan kialakításában működnek közre, aminek során a testre szabott technológiai megoldást a környezethez és a követelményekhez illesztik.  Részt vesznek a humán faktor értékelésében is, ennek során minimalizálják az emberi tényezőre vonatkozó kockázatokat, az irányító teljesítményére ható változásokat – stressz, helyzettudatosság, fáradtság – és azok elfogadhatóságát.  A projekt megvalósítási szakasza 2018 januárjában kezdődik és várhatóan 2019 végéig tart.

"A szingapúri megbízás kimagasló nemzetközi elismerése annak az innovációs tevékenységnek, amelyet a HungaroControl évek óta végez. A Remote Tower technológia rendkívül innovatív, költséghatékony megoldás, nem véletlen, hogy a fejlesztés iránt világszerte számos nemzetközi partnerünk érdeklődik. A léginavigációs rendszereknek lépést kell tartaniuk a világszerte rohamosan növekvő repülőgép-forgalommal, és az ezzel összefüggő repülésbiztonsági és kapacitásbeli kihívásokkal. A HungaroControl célja, hogy folyamatos innovációval megfeleljen ezeknek az elvárásoknak” – fogalmazott Szepessy Kornél, a HungaroControl vezérigazgatója

A nemzetközi pályázatra a HungaroControl a brit NATS (National Air Traffic Services) vezette konzorcium tagjaként adott be ajánlatot, együttműködésben a szingapúri elektronikai és kommunikációs rendszereket gyártó STEE vállalattal, valamint a kanadai Searidge Technologies-sal, mely a budapesti Remote Tower kifejlesztésénél az integrált kamera- és radarrendszer gyártásáért felelt.

 

Ha tetszett a cikk, kövesse a
Háború Művészetét a Facebookon!

Még több friss hír

2024. 03. 22., 13:32
Az Olasz Légierő a közelmúltban búcsúzott a HH-212A helikoptertől, amely több mint 40 év intenzív olaszországi és külföldi szolgálat után vonult nyugdíjba. A HH-212A típus hadrendbe állítása óta több mint 180 000 órát repült, és több száz életet mentett meg.
2024. 03. 11., 11:50
Az MH Klapka György 1. Páncélosdandár katonái többhetes elméleti és gyakorlati képzés keretében sajátították el a Spike LR2 típusú páncéltörő rakéta használatát és karbantartását, a tatai laktanyában, illetve a Magyar Honvédség Központi Gyakorlóterén, a Bakonyban.
2024. 03. 18., 15:07
2024-ben az EUFOR parancsnoki teendőit ellátó nemzet, így magyar csoport biztosítja a misszió MEDEVAC (Medical Evacuation), azaz egészségügyi kiürítési képességét. Beszélgetés a misszióra való felkészülés részleteiről és a külföldi szolgálat körülményeiről Dajka Attila alezredessel, az EUFOR Helikopter Alegység parancsnokával és dr. Forgács Levente hadnaggyal, az alegység egyik orvosával.
2024. 03. 07., 11:04
Semmi, mert egy hasonló méretű, ARV vontatókocsi siet segítségére, hogy biztonságos helyre szállítsa. A pótolhatatlan eszköz kezelését öthetes kiképzés alatt sajátították el a hódmezővásárhelyi és tatai honvédek, tudásukról pedig a március első hetében rendezett táborfalvai vizsganapokon adtak számot.
   MÁSOK ÍRTÁK
2024. 03. 27., 10:10
„Több évtized után indul újra a fegyvertervező és -gyártó mérnökképzés hazánkban” – többek közt erről állapodott meg dr. Czermann János a Neumann János Egyetem képviselőivel.
2024. 03. 19., 12:55
Március elején több magas szintű delegáció látogatott a nápolyi Szövetséges Összhaderőnemi Parancsnokságra. A látogatások célja az volt, hogy megtárgyalják és kidolgozzák a NATO déli szomszédságával (Közel-Kelet, Észak-Afrika és a Száhel régiók) kapcsolatos partnerségi terveket.
2024. 03. 11., 10:30
A hatvanas években három komolyabb, halálos áldozatokat követelő tűzeset történt az amerikai haditengerészet repülőgép-hordozóin.
2024. 03. 07., 11:37
A római katolikus temetőben a csata emlékére állított obeliszknél a város és a honvédség képviselői koszorúztak.

  JETfly Magazin

20 évvel ezelőtt, 2004. március 16-án érkezett meg Olaszországba két F-104 Starfighter kíséretében az első Eurofighter Typhoon. A jeles évforduló alkalmából nem maradhatott el egy jubileumi festésű példány bemutatása sem.