A Gripen legújabb generációjának számító E változatból Svédország mellett eddig csak Brazília rendelt, ezért a gyártó világszerte új vásárlókat keres: jelenleg európai, ázsiai és dél-amerikai országokkal zajlanak tárgyalások.
A Saab részéről 2024. február 21-én jelentették be, hogy a gyártó Peru, Kolumbia, Thaiföld (üzemeltető), Fülöp-szigetek és Ausztria kormányával tárgyal a Gripen E lehetséges eladásáról, a JAS 39C/D flottát rendszeresítő Csehország, Dél-Afrika és Magyarország számára pedig egyéb, az üzemeltetést továbbra is biztosító, kiegészítő lehetőségeket kínál.
Időközben hazánkkal már meg is született a megállapodás 2024. február 23-án, többek között a meglévő 14 gépes flotta 4 példánnyal való bővítéséről, Csehország pedig az ötödik generációs F-35-ös beszerzése mellett döntött, azok rendszeresítéséig azonban még továbbra is a Gripent tartják hadrendben, így vélhetően ott is várható a meglévő szerződés frissítése.
A Gripen E exportpiacának első szereplője Brazília: a 36 darabos Gripen E/F beszerzést várhatóan ki fogják egészíteni további példányokkal, ráadásul Gaviao Peixoto-ban végszerelő üzemet is létesítettek, ahol 2023-tól már zajlik a gyártás. A Saab beszámolója szerint a tesztpéldányokat is beleértve jelenleg összesen 21 db Gripen E üzemel Svédországban és Brazíliában, a gyártósoron lévő E-k száma 35 db, továbbá zajlik a brazil részre készülő első kétüléses F változat összeszerelése is.
A brazil gyártósor kapacitását évi 8 példányban határozták meg, viszont ha érkeznek újabb megrendelések dél-amerikai országokból, akkor fejleszteni fogják az üzemet több Gripen legyártása érdekében.
Ausztriával hosszú évek óta folytat tárgyalásokat a Saab: legutóbb 2022-ben számoltunk be erről, akkor még JAS 39C és D változatokat tartalmazott a felkínált csomag, ugyanakkor ahogy telnek az évek, az újabb vásárlóknak már a modernebb E változatot kínálja a svéd gyártó.
Hazai cégek drónjait, repülőeszközeit és integrálható szenzorait mutatták be a Magyar Honvédség meghívott szakembereinek a Védelmi Innovációs Kutatóintézet (VIKI) által szervezett szakmai napokon július 1-én és 2-án, a hajmáskéri Kiképző Bázison.
Egy új harcjármű rendszerbe állításakor az első lépések egyik legfontosabbika a kezelők vezetési rutinjának megszerzése. A június 11-ei héten az MH Klapka György 1. Páncélosdandár egyik legkorszerűbb eszközével, a Leopard 2A7HU típusú harckocsival gyakorolják a harcjárművezetők többek között a közúton való közlekedést.
2024. július 1-jén, a honvédek jogállásáról szóló kormányrendelet hatályba lépésének napján Budapesten aláírták a Honvédelmi Minisztérium és Honvéd Érdekképviseleti Szervezet (HÉSZ) együttműködési megállapodását.
„Szeretem, megvédem!" mottóval indít toborzókampányt a területvédelmi ezredekbe a Magyar Honvédség - jelentette be Szalay-Bobrovniczky Kristóf honvédelmi miniszter a kampány megnyitóján június 17-én, hétfőn, Budapesten.
A Roszatom részvételével tartott tanácskozáson a sarkvidéki teherflotta megújításáról, a műholdas adatszolgáltatásról és a Kínával folytatott logisztikai együttműködésről tárgyaltak.
Lynx harcjárművel hajtott végre éleslövészetet az MH Kinizsi Pál 30. Páncélozott Gyalogdandár Tatárszentgyörgyön. A szcenárió keretében nemcsak lőttek az ellenségre, hanem a visszavonulást segítő köddel is zavarták őket.
A Honvéd Vezérkar és a zalaegerszegi MouldTech Systems Kft. között létrejött együttműködés keretében drónos meteorológiai mérések segítik a 46. Katonai Ejtőernyős Világbajnokság szervezőit.
A magyar kormány korábbi döntései alapján az állam 2024. szeptember 1-jétől térítésmentesen biztosítja a végzős középiskolások részére a „B” kategóriás vezetői engedély megszerzését, ami a KRESZ és az egészségügyi oktatást tartalmazza.
A Magyar Védelmi Exportügynökség (VEX) saját nemzeti standot állított június 17-21. között a párizsi Eurosatory védelmi ipari kiállításon, amely az egyik legnevesebb európai védelmi kiállítás.
2006. március 21-én nagyszabású eseményre, a Magyar Légierő első öt JAS 39 Gripenjének (3 C és 2 D változat) érkezésére várták a sajtó képviselőit a Kecskeméti Repülőbázison. A repülőgépeket a Magyar Légierő négy, illetve a Svéd Légierő három hajózója repülte hazánkba. A kétórás út a Svéd Védelmi Beszerzések Hivatalának linköpingi területéről indult.