A Wizz Air közzétette a 14 milliárd eurós „Customer First Compass” utaselégedettségi programjának első eredményeit. Az első fél évben a Wizz Air fontos eredményeket mutatott fel az ügyfelek kiszolgálásában, és 10 százalékos javulást jelentett az általános ügyfél-elégedettségben.
Ez a fontos előrelépés egybeesik a Wizz Air valaha volt legjobb nyarával, amikor a pontosság közel 22%-kal javult1. A légitársaság átlagos járatteljesítési aránya 99,5% volt2, miközben 7%-kal több járatot üzemeltetett 2024-hez képest, és a nyári csúcsidőszakban elérte a napi 1000 járatot. Ez az előrelépés a légitársaság folyamatos beruházásainak, az új technológiák, köztük mesterséges intelligencia használatának köszönhető. Ezeket az eszközöket a Wizz Air az üzemeltetési központjában, a pilótafülkében és az ügyfélszolgálaton is alkalmazza, így a technológia nagyban hozzájárul az üzemeltetés optimalizálásához, valamint operációs zavarok idején a gyors döntéshozatalhoz és ezáltal a gyorsabb megoldáshoz.
Ezt a földi munkatársak fokozott erőfeszítései is támogatták: a légitársaság további asszisztenseket alkalmazott a legforgalmasabb repülőtereken az utasok támogatására és a fordulóidő betartására, amely így 34%3-kal javult.
Utasok, útvonalak és flotta növekedése
A beruházás részeként a Wizz Air tovább bővítette flottáját, és novemberben átveszi 250. repülőgépét, emellett a növekedés és az emisszió csökkentése közti egyensúlyt szolgáló új technológiákat is alkamazza. A géppark átlagos életkora 4,6 év, ez az egyik legfiatalabb flotta a világon, az utaskilométerenkénti kibocsátás intenzitás pedig az európai légitársaságok között az egyik legalacsonyabb4.
A légitársaság repülőgépeinek több mint 70%-a a legújabb generációs Airbus A321neo modell, amely 20%-kal alacsonyabb üzemanyag-fogyasztást, 50%-kal alacsonyabb kibocsátást és kevesebb zajt eredményez, mint a régebbi típusok. Így a légitársaság jó eredményeket ért el a nettó zéró kibocsátás elérését célzó ütemtervben, és továbbra is jó úton halad a 2050-re kitűzött cél, a karbonsemlegesség elérése felé.
Az elmúlt hat hónapban a Wizz Air új bázist nyitott többek között Bukarest-Băneasa, Pozsony, Varsó-Modlin, Jereván és Podgorica repülőterein, valamint 250 új útvonalat indított.
A légitársaság javította az utasokkal való kommunikációját is: átalakította ügyfélszolgálatát, új funkciókat vezetett be, például a „My Journey” szolgáltatást, és továbbfejlesztette Amelia AI Chatbot szolgáltatását, hogy az ügyfelek mindig naprakész tájékoztatást kapjanak a foglalásukról. Ennek eredményeként a légitársaság 5%-kal5 javította a zavarok kezelését az előző évhez képest.
All You Can Fly – harmadik hullám
A Wizz Air bejelentette az „All You Can Fly” bérlet harmadik foglalási időszakát is, a szolgáltatás ára 499 euró évente. 34 országban6 10 000 tagság lesz megvásárolható, amely lehetővé teszi az ügyfelek számára, hogy a légitársaság hálózatán belül korlátlan számú járatot vegyenek igénybe egy meghatározott éves áron, mindössze 9,99 eurós foglalási díj mellett.7
A harmadik fázis elindítása a tagság iránti hihetetlen keresletet követi. A tavalyi bevezetése óta 42%-kal több utas repült a Wizz Air-rel, a bérletesek átlagosan évente kilenc járatot vesznek igénybe.
Michael Delehant, a Wizz Air kereskedelmi és üzemeltetési vezérigazgatója egy londoni exkluzív rendezvényen elmondta: „Rendkívül büszkék vagyunk a Customer First Compass bevezetése óta elért eredményeinkre. A kihívásokkal teli, költségszint-növekedést hozó gazdasági környezet ellenére továbbra is megfizethető utazási lehetőségeket kínálunk, így ügyfeleink kevesebb, mint egy pár tornacipő áráért utazhatnak.
Ez is tükrözi azt a törekvésünket, hogy újradefiniáljuk az olcsó utazás fogalmát. Úgy véljük, hogy a megfizethető áraknak magas színvonalú működéssel és ügyfélszolgálattal kell párosulniuk – és mi ezt teljesítjük is. Ez a nyár volt a legjobb az eddigi történetünkben, jelentős javulást értünk el a pontosság, a járatok teljesítése és a fordulóidők terén – mindezt úgy, hogy elértük a napi 1000 járatot jelentő mérföldkövet.
Nem csak fejlesztéseket hajtunk végre, hanem tovább megyünk, és bővítjük ügyfeleinknek kínált szolgáltatásainkat. Az elmúlt hat hónapban 250 új útvonalat jelentettünk be, és számos izgalmas új terméket dobtunk piacra, amelyek máris forradalmasítják az ügyfélélményt. Ahogy belekezdünk ennek az útnak a következő szakaszába, továbbra is innoválunk, és új módszereket vezetünk majd be a lehető legjobb repülési élmény biztosítása érdekében.”
[1] A Wizz Air hálózatán közlekedő járatok 2025 áprilisától szeptemberéig
[2] A Wizz Air hálózatán 2025 áprilisától szeptemberéig közlekedő járatok. A 0,5%-os törlési arányt a légitársaságon kívüli okok, például a közel-keleti konfliktusok és a légiforgalmi irányító sztrájkok okozták.
[3] A Wizz Air hálózatán 2025 áprilisától szeptemberéig közlekedő járatok
[4] 52,2 gramm CO2-kibocsátás intenzitás utasklilométerenként a 2025-ös pénzügyi évben. A többi légitársaságra vonatkozó, 12 havi. legfrissebb nyilvánosan közzétett kibocsátási adatok alapján.
[5] A lemondási felmérésen alapuló adatok. Tényleges pénzügyi év (2025. április 1. – 2025. szeptember 9.) vs. megfelelő előző pénzügyi év (2024. április 1. – 2024. szeptember 9.).
[6] 10 000 tagság lesz elérhető a következő piacokon: Olaszország, Románia, Lengyelország, Egyesült Királyság, Spanyolország, Németország, Magyarország, Albánia, Franciaország, Bulgária, Ciprus, Szerbia, Macedónia, Görögország, Izrael, Hollandia, Norvégia, Ausztria, Grúzia, Egyesült Arab Emírségek, Belgium, Portugália,
[7] A 20 kg-os feladott poggyász és a WIZZ Priority szolgáltatás felár ellenében adható a foglaláshoz
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |