2024. 03. 19. kedd
Bánk, József
: 396 Ft   : 365 Ft Benzin: 625 Ft/l   Dízel: 687 Ft/l   Írjon nekünk HADITECHNIKA

Új repülőgépek és szabályok fokozzák az izgalmakat a Red Bull Air Race 2018-as versenysorozatában

Új repülőgépek és szabályok fokozzák az izgalmakat a Red Bull Air Race 2018-as versenysorozatában
JETfly  |  2017. 12. 07., 11:13
Új repülőgépek és szabályok fokozzák az izgalmakat a Red Bull Air Race 2018-as versenysorozatában

A megújult szabályoknak köszönhetően minden eddiginél eseménydúsabbnak ígérkezik a Red Bull Air Race 2018-as versenysorozata Master és Challenger kategóriában egyaránt.

Ráadásul – először a 2014-ben indult Challenger Cup történetében – a világbajnokság utánpótlás kategóriájában új repülőgépek is versenybe szállnak: az Extra 330LX-et a még gyorsabb és erőteljesebb Edge 540 V2 váltja majd a következő szezonban.

2014-ben hozták létre a Red Bull Air Race második versenykategóriáját, a Challenger Cup-ot, azzal a céllal, hogy a pilótáknak segítsen meglévő repülőtudásukat az Air Race versenykörülményei között olyan szintre fejleszteni, amellyel lehetőségük nyílik továbblépni a Master Class mezőnybe. Az Extra 330LX versenyrepülő kiváló gépként szolgált számukra az elmúlt négy szezonban, a pilóták most mégis izgatottan várják, hogy váltsanak, és az Edge 540 V2-vel vágjanak neki az új világbajnokságnak.

„Ez a gép elképesztően gyors. Ahogy kipróbáltam, azonnal otthonosan éreztem magam benne, és a teljesítményének köszönhetően még a pálya is sokkal egyszerűbbnek tűnt” – mondta el a Challenger Class magyar színekben versenyző pilótája, Genevey Dániel. „Ám ettől a verseny nem válik könnyebbé: az új gép kitolja a határainkat az utánpótlás mezőnyben, ami a nagyközönség számára még izgalmasabb versenyt, a pilóták számára pedig még nagyobb küzdelmet jelent majd.”

Ahhoz, hogy minél könnyebben átálljanak az Edge modellek használatára, az utánpótlás mezőny pilótái nemrég egy edzőtáborban gyakorolhattak az új gépekkel.

Hogy mi a különbség az Extra és az Edge gépek között? A legnyilvánvalóbb, hogy az Extra 330LX egy kétüléses gép, míg a Zivko Aeronautics Edge 540-nek mindössze egy ülése van: a pilótáé. Szintén a különbségek között említhetjük az emelkedési rátát (percenként 1100 méter az Edge és 960 méter az Extra esetében), a forgási rátát (az Edge gépeknél másodpercenként 420 fok, az Extránál 400) valamint a végsebességet (425,97 km/óra - 230 csomó az Edge javára és 405 km/óra - 219 csomó az Extra esetében).

A szabályok értelmében a Red Bull Air Race által biztosított minden új Challenger Cup gép szabványosított és a motorra vonatkozó szigorú szabályoknak tesz eleget. Mindez egyenlő feltételeket biztosít az utánpótlás mezőny pilótáinak, így sportszerű, de mégis szoros versenyekre számíthat a közönség 2018-ban.

Változást hoz a következő szezonra az új G-erő szabályozás is. A biztonság érdekében a Master Class pilótáit a versenypályákon nem terhelheti több, mint 10G erőhatás. Az új, erőteljesebb gépekkel ugyanezt a határt kell betartaniuk a Challenger Class pilótáinak is.

A Master Class számára korábban automatikusan kizárást (DNF – Did Not Finish) eredményező 0,6 másodpercnél tovább tartó 10G erőhatár túllépés 2018-ban két másodperces büntetést von maga után, így a pilóta folytathatja a versenyt. A 12G elérése azonban továbbra is azonnali kizárással jár. A Challenger Class mezőnyében 10G túllépésért két másodperces büntetés jár, a 11G-s erőhatár elérése pedig kizárást eredményez.

Csakúgy, mint eddig, az utánpótlás mezőny pilótái ugyanazokon a helyszíneken repülnek majd, mint a Master Class versenyzői, de 2018-tól nem mindannyian versenyezhetnek az összes állomáson. Az új szabályok értelmében a Challenger Class pilóták a világbajnokság első hét futamából legalább négy fordulóban repülnek. Ezt követően, ahogy 2017-ben is, a pilóták legjobb négy eredménye adódik össze, és közülük a legjobban teljesítő hat versenyző repülhet az utolsó futamon. A döntőn megszerzett pontok hozzáadódnak a meglévő legjobb négy eredményhez, az így kialakult rangsorban a legtöbb ponttal rendelkező pilóta nyeri el a Challenger Cup bajnoki címét.

A lengyel Luke Czepiela, a 2017-es Challenger Cup harmadik helyezettje izgatottan készül a 2018-as szezonra. „Alig várom, hogy az Edge modellel versenyezzek, imádom ezt a repülőgépet” – árulta el Czepiela. „Sokkal többre képes, mint az Extra, és bízom benne, hogy így egy minden eddiginél izgalmasabb szezonnak nézünk elébe!”

 

2018-as Red Bull Air Race versenynaptár:

Február 2-3.:                 Abu-Dzabi, Egyesült Arab Emírségek

Április 21-22.:               Cannes, Franciaország

Május 26-27.:                Európa, helyszín nem végleges

Június 23-24.:               Budapest, Magyarország

Augusztus 4-5.:             Ázsia, helyszín nem végleges

Augusztus 25-26.:         Kazany, Oroszország

Október 6-7.:                Indianapolis, Egyesült Államok

November:                   Ázsia, helyszín nem végleges

 

A Red Bull Air Race-ről

A 2003-ban létrehozott Red Bull Air Race Világbajnokság versenysorozata több mint 80 versenyt rendezett meg a világ minden táján. A Red Bull Air Race Világbajnokság a világ legjobb műrepülő pilótáit vonultatja fel egy sebességet, precizitást és ügyességet ötvöző versenyen. A világ leggyorsabb, legfürgébb és legkönnyebb sportrepülőiben ülő pilóták 25 méter magas légi kapukból kialakított alacsony versenypályán navigálnak akár 370 kilométer/órás sebességgel és időnként 10 G-s terhelés mellett. 2014-ben rendezték meg először a Challenger Cup elnevezésű versenysorozatot, mely lehetőséget biztosít az új pilóták számára, hogy olyan szintre fejlesszék repülőtudásukat, amelynek birtokában továbbléphetnek a Világbajnokság legjobbjait egyesítő Master Class osztályba.

Ha tetszett a cikk, kövesse a
Háború Művészetét a Facebookon!

Még több friss hír

2024. 03. 07., 11:04
Semmi, mert egy hasonló méretű, ARV vontatókocsi siet segítségére, hogy biztonságos helyre szállítsa. A pótolhatatlan eszköz kezelését öthetes kiképzés alatt sajátították el a hódmezővásárhelyi és tatai honvédek, tudásukról pedig a március első hetében rendezett táborfalvai vizsganapokon adtak számot.
   MÁSOK ÍRTÁK
2024. 03. 11., 10:30
A hatvanas években három komolyabb, halálos áldozatokat követelő tűzeset történt az amerikai haditengerészet repülőgép-hordozóin.
2024. 03. 07., 11:37
A római katolikus temetőben a csata emlékére állított obeliszknél a város és a honvédség képviselői koszorúztak.
2024. 03. 06., 10:44
Dr. Porkoláb Imre dandártábornok reméli, hogy a jövőben az eddigieknél több és tőkeerősebb magyar vállalat indul majd az Európai Védelmi Alap (EDF) idei pályázatain.
2024. 03. 04., 10:14
Az ország bármelyik toborzó irodájában vagy az iranyasereg.hu oldalon március 5-ig tudnak jelentkezni Önkéntes Katonai Szolgálatra azok, akik plusz pontokkal szeretnék erősíteni a jövő évi felsőoktatási felvételijüket. Módszertől függően akár 16, 32 vagy 64 többlet pont is szerezhető!

  JETfly Magazin

Az elmúlt napokban több friss hírt is olvashattunk az MH Kiss József 86. Helikopterdandárról, többek között arról is, hogy először ugrottak ejtőernyősök a H225M típusú közepes, többcélú forgószárnyasból.