Hosszú távú vezetési gyakorlatot rendeztek február első két hetében azon tatai katonáknak, akik a közelmúltban kerültek új harc- és gépjárművezetői beosztásba, vagyis típusátképzésen kell részt venniük. A kéthetes kiképzés megszervezését az MH 25. Klapka György Könnyűlövészdandár 25/101-es ágyútarackos tüzérosztálya kapta feladatul. Gulyás Géza őrnagy, a tüzérosztály parancsnokhelyettese elmondta: ezúttal Uaz, Ural, Gaz–66, Rába H–14 és Mercedes Unimog gépjárművekre, valamint BTR–80 harcjárműre végezték a típusátképzést.
A február 6-i hosszú távú vezetési gyakorlatot ez alkalommal is a tatai dandár hagyományos, évtizedek óta használt menetvonalán, a Tata–Környe–Gánt–Zámoly útvonalon hajtották végre. Az utóbbi település határában található sportrepülőtéren iktatták be az úgynevezett rövid megállást, azaz visszaindulás előtt itt ellenőrizték a gépjármüvek müszaki állapotát. Emellett a konvoj helyben történő megfordulását, és álcázását is elrendelte Varga Sándor százados, a menetoszlop parancsnoka.
A helyőrségbe visszaérkezve, a terepen történő vezetést a gyakorlótéren végezték el a típusátképzésen részt vevő katonák. Ezt a feladatot müszaki mentéssel és szennyezett terepszakasz leküzdésével, valamint részleges mentesítéssel nehezítették. A hosszú távú vezetési gyakorlat éjszakai vezetéssel ért véget.
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |