2017. 10. 24. kedd
Salamon
: 308 Ft   : 261 Ft Benzin: 366 Ft/l   Dízel: 376 Ft/l   Írjon nekünk HADITECHNIKA

Lord Mountain 2007 gyakorlat magyar résztvevőkkel

Art of WAR  |  2007. 06. 21., 13:14

Az MH 86. Szolnok Helikopterbázis négy szállítóhelikopterének személyzete és kijelölt műszaki állománya június 4. és 15. között vett részt a Szlovéniában megrendezett Lord Mountain 2007 elnevezésű gyakorlaton. A gyakorlat célkitűzései a következők voltak: tapasztalatot szerezni a magashegyi körülmények közötti repülésben, valamint a le- és felszállások végrehajtásában; NATO/ICAO rádióforgalmazási eljárások és terminológia, légi-navigációs eljárások, repülőtérképek használata.

A kiképzés fontos részét képezte a MEDEVAC (légi egészségügyi kiürítés) képességre történő felkészülésnek. Az előírt 20 óra repülést a kijelölt állomány egy Mi–17 típusú szállító helikopterrel hajtotta végre, amit a szlovén fél Cougar és Bell 412 típusú helikopterekkel biztosított. A repülési feladatok során a 600–2000 méter között elhelyezkedő leszállóhelyeket, azok megközelítését és a leszállás profilját először a hazai helikopter saját személyzettel bemutatta, majd ezt követően a kísérőként repülő és a manővert megfigyelő magyar gép hajtotta végre a leszállást. A magashegyi viszonyok közötti gyakorlás azért fontos, mert a leszállás kiszámítását olyan tényezők (szél, turbulencia, terepviszonyok, áramló levegő, korlátozott méretü leszállóhely, stb.) befolyásolják, amelyek a mindennapi végrehajtástól jelentősen eltérnek.

Személyzeteink maximális pontossággal és precízséggel végezték feladatukat, ami ilyen körülmények között még magasabb szintü csapatmunkát igényel. A szlovén fél értékelése szerint, ezek a repülések jó alapot képeznek a még magasabb területeken végrehajtott repülések és leszállások begyakorlásához. A kiképzés folytatását jelentheti a bonyolultabb meteorológiai viszonyok közötti, a maximális súllyal terhelt helikopterrel, illetve a tengerszint felett 3000 méter magasságon történő repülések végrehajtása.

Ha tetszett a cikk, kövesse a
Háború Művészetét a Facebookon!
Ha lemaradt volna erről:

Még több friss hír

2017. 10. 09., 09:29
„A magyar társadalom büszke önökre, akik önként vállalták a legnemesebb szolgálatot” – mondta dr. Simicskó István honvédelmi miniszter október 7-én, a nyugat-magyarországi önkéntes területvédelmi tartalékosok eskütételének alkalmából.
2017. 10. 06., 10:07
Magyar és amerikai különleges műveleti csoportok folytatnak közös kiképzést Magyarországon. A 2009 óta tartó együttműködés fenntartásán túl a legfőbb cél a közös gyakorlás, valamint a hadműveleti tapasztalatok kölcsönös cseréje.
2017. 10. 04., 12:52
Az Airbus Defense and Space vállalat a napokban erősítette meg, hogy 2017. szeptember 27-én átadta az 50. A400M Atlas típusú katonai teherszállító repülőgépet a soron következő megrendelőnek.
2017-10-02 09:28:57
Az I. világháború idején, a Kaiser flottájának talán legfélelmetesebb fegyverei az U-bootok voltak. Az UB-65 jelzésű búvárnaszádtól azonban nemcsak az ellenség tartott, hanem saját legénysége is egyenesen rettegett tőle.
2017-09-27 14:19:27
A napokban egy érdekes fotó jelent meg, melyen egy meg nem nevezett egyiptomi légibázison lencsevégre kapták ez első Ka-52-esek egyikét, ráadásul egy AH-64D Apache társaságában.
   MÁSOK ÍRTÁK
2017. 10. 19., 11:48
A budaörsi repülőtér kisgépes világa az a hely, ahol a terepszín nem rejt, hanem vonzza a figyelmet. Jelen esetben a magyar katonai repülés történetének két emblematikus típusához.
2017. 10. 16., 13:12

Lázadás a Szovjetúnióban - 1967

Azt tudjuk, hogy a Szovjetunióban nem létezett nyílt elégedetlenség, sem sztrájkok, sem rendszerellenes tüntetések, felkelések, zavargások. Hivatalosan persze nem.
2017. 10. 12., 11:41
Hetvenhárom éve vette kezdetét az Alföld térségében a második világháború egyik legnagyobb páncélos ütközete.
2017. 10. 10., 10:23
Brnótól Pozsony felé autózva, nagyjából 30 kilométerre a cseh várostól, Starovicky település közelében egy magas talapzatra helyezett harckocsit pillanthatunk meg.

  JETfly Magazin

Hónap végén ismét jön az óraátállítás, ezzel pedig kezdetét veszi a légiközlekedésben is a téli szezon. A nyári időszak után a téli menetrend is teljes: kilenc új járat és sok más fejlesztés gondoskodik arról, hogy a novembertől március végéig tartó időszakban se múljon el az utazási kedv.