Félelmetes. Ez az egy szó is tökéletesen kifejezi azt az érzést, amit egy T-72 –es harckocsi látványa kelt az emberben. Még mozdulatlanul is tiszteletet parancsoló a több tíz tonnás monstrum. Hát még ha elindul... Márpedig Tatán elindultak a lánctalpasok, hiszen március 17-19 között vezetési gyakorlatot tartottak az MH 25. Klapka György Lövészdandár Harcitámogató Zászlóaljánál. Vagyis annál az alegységnél, amelyik - a Bakony Harckiképző Központ mellett - még rendelkezik harckocsikkal. Egészen pontosan egy harckocsi századdal.
A dandár gyakorlóterén végrehajtott vezetési gyakorlat célja az évente kötelező osztályos fokozatok megvédésén túl az újonnan harcjármü-vezetői beosztásba került katonák kiképzése, vezetői engedélyük megszerzése, és nem utolsósorban az állomány összekovácsolása volt. A kifejezetten lánctalpas eszközök részére kijelölt pályán a vezetőknek - osztályos fokozatuktól függően – különböző szintidőknek megfelelve kellett végighaladni. A feladatvégrehajtást nehezítette, hogy a pályán különböző akadályokat is le kellett küzdeniük, úgymint aknamezőn, illetve nyitott átjárón való átkelés. Az akadályok között szerepelt még tüzelőállás elfoglalása, szük átjáró leküzdése, és a kijelölt nyompályán történő átkelés is.
- Persze a hibátlan végrehajtás sem elegendő, hiszen a harmadosztályú vezetőknek az előírt szintidő tartásához legalább óránkénti 19 kilométeres átlagsebességet kell tartaniuk - mondta el a gyakorlótéren Tóth András főhadnagy a harckocsiszázad parancsnokhelyettese.

Eközben a vezetési pályán, az eddig pihenő szörnyetegek életre keltek. Adamek Zoltán főtörzsőrmester oktatóvezető parancsára Láng Csaba szakaszvezető beindította motort. A szakaszvezető szimulátoron már többször irányította a monstrumot, de a mostani volt az első „éles” vezetése. A gyakorlat előkészítettségét és az elméleti oktatás magas színvonalát jelzi, hogy Láng szakaszvezető minimális hibákkal teljesítette a pályát. Az első osztályú vezetők viszont hibátlanul, sebészi pontossággal vezették a 41 tonna feletti jármüveket, a „simább” terepszakaszokon elérve akár az 50 km/óra sebességet is.